Det var så det. En æra er slut. {{forumTopicSubject}}
Som nogleved, så har min kære store, dejlige, brune hest Bruno Diamant XVI haft en skade i v. bagknæ, som ingen ved hvad har været. Og ingen behandlinger har hjulpet.
Det blev værre og værre med hans ben, og vi valgte at få ham aflivet. Efter store spekulationer, valgte Jeg at han skulle slagtes.
Han er panisk for sprøjter, så det skulle være med boltpistol.
Jeg fandt et slagteri, jeg synes godt om, hvis man kan det...
De virkede rigtig flinke og oprigtig kede af det.
I dag kom dagen. Jeg har tudet on/off den sidste uges tid, i nat har jeg kun sovet sammenlagt ca. 2 timer. Jeg har bare haft lyst til at gå ud til hestene.
Imorges da uret ringede, fik jeg taget tøj på og ud i stalden. 2 timer før vi skulle køre.
Sikker og mig ville gøre ham rigtig fin. Bruno fik for lidt tid en siden en rigtig sød part. Hun har været så flink ved ham. HUn har gået ture med ham, har været ved ham hver dag her op til. Hun kom også imorges. Sammen stod vi alle 3 omkring ham, striglede, nussede og snakkede med ham.
Hans hale blev pillet hår for hår. Han fik olie på hovene. Masser af gulerødder. Sikker pillede hans sko af i Lørdags og beskar hans hove, så alt var bare så fint.
Han fik tæppe og transport gamacher på. Hø i hønettet. En spand gulerødder på bagsæddet og så kørte vi afsted.
Da vi kommer derop, skal Jeg lige vende mig til lugten. Vi kom lidt for sent, så vi skulle lige vente en halv times tid, Bruno blev i traileren imens, vi gav ham nogle gulerødder. Sikker og mig gik overfor at se til nogle kalve og køer, der ventede i nogle båse under et halvtag. Alt så faktisk fint ud. Synes måske godt de kunne have lagt nogle fåreskind et andet sted, men der vil vel altid være noget...
2 mænd kommer d og siger, vi godt må tage ham ud.
De spørger hvorfor han skal den vej, og igen er de oprigtig kede af det situationen, tager hensyn til os. Snakker med Bruno.
Da vi kommer ned til selve slagteriet (vi holdte lidt væk, så han ikke skulle stå i lugten) vil han selvfølgelig ikke i nærheden af noget af det. Bruno bliver Bruno, men alle tager det stille og roligt. Sikker går bagved ham, slagtermesteren ved siden af og mig foran.
Bruno får lidt gulerødder og går så lidt frem. Vi ender til sidst der, hvor han skal være. Der er rent, men Bruno er lidt usikker.
Vi stiller os i døren. Jeg har lovet Bruno for flere år siden, at Jeg vil være der lige til det sidste.
Slagteren ber om en pistol med det samme og inden der er gået et minut er han væk.
Halsen bliver skåret over, han spræller en del, men det er jo forståeligt med nerverne. Der kommer en medhjælper og fører en ledning lignende ting op i hullet. Han ødelægger hjernestammen. Det lyder rigtig hårdt, men hold op, hvor gjorde det mig "glad".
De ville sikre sig, at han var helt væk før de trak ham videre.
Jeg synes de tog et så professionelt. Medfølende og med respekt for min dejlige store hest.
Jeg var selvfølgelig helt opløst i gråd. Og Jeg har sagt til alle mine dyr, at de har bare at sove stille ind. Åh, Jeg ville ikke ønske for nogen, at de skal igennem det samme.
Jeg har prøvet alt for at undgå det her, men det var det bedste. Han har ikke ondt mere. Vi fik lov at klippe halen af bagefter, så den har vi med hjem.
Jeg fik ikke taget billeder af ham, men min familie vil forære mig et olie maleri af ham, jeg har valgt 2 billeder af ham, som begge skal forenes på et billede. Det skal hænge i vores stue, sammen med noget af hans hale.
Hans utrolig søde part får også noget af halen. Men Jeg vil nu finde en gave mere til hende. For hun har virkelig gjort noget særligt for min bamse.
Hun skal fortsætte som part ved os. Bare på Sikker's hest Boy.
Jeg vil altid savne min bamse. Jeg finder aldrig en hest som ham igen, men Nantino er en god trøst.
Nantino er den helt rigtige pony-hest for mig. Han minder meget om Bruno, men alligevel han sig selv.
Sikker og mig vil gerne have en Noriker igen, men hvornår det bliver ved vi ikke.
nov 2008
Følger: 12 Følgere: 71 Heste: 3 Svar: 211
Men han har det jo godt hvor han er nu...
mar 2006
Følger: 124 Følgere: 125 Heste: 3 Emner: 803 Svar: 5.473
- At du overhoved kan klare at være hos ham under hele forløbet, er helt ufatteligt for mig, det ville jeg aldrig kunne. Er ret sikker på, at den hest har nydt det til sidste sekund.
maj 2005
Følger: 66 Følgere: 59 Heste: 12 Emner: 62 Svar: 2.010
Jeg er sikker på, at du har gjort det absolut bedste for din Bruno. Flot af dig og dejligt med den støtte du har.
Jeg ønsker dig alt godt. Nyd din anden hest, og glæd dig over de gode minder du allerede har og dem du fremover vil skabe.
Tanker herfra!
jan 2007
Følger: 36 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 3 Svar: 43
Husk at bruge den tid du har brug for at komme videre.
dec 2007
Følger: 42 Følgere: 60 Heste: 7 Emner: 32 Svar: 875
Jeg var samme tur i januar med min elskede dreng suk
sep 2008
Følger: 96 Følgere: 105 Heste: 8 Emner: 50 Svar: 656
R.I.P. Hvor må det dog være hård
mar 2007
Følger: 56 Følgere: 1367 Heste: 6 Emner: 722 Svar: 4.476
Har desværre ikke fulgt med i jeres forløb med skade osv.
Men alligevel flot af dig at tage beslutningen både slagtning, at blive der og at give ham fred, så han ikke går med smerter.
jan 2007
Følger: 36 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 3 Svar: 43
Husk at bruge den tid du har brug for at komme videre.
maj 2004
Følger: 137 Følgere: 137 Heste: 10 Emner: 17 Svar: 1.372
Jeg er glad for at høre en god historie ang slagtning, hvis man da kan kalde den god ..
Mange varme tanker til dig og din gamle hest, husk at det kun er kroppen tilbage , sjælen vil altid være omkring
jul 2005
Følger: 55 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 359 Svar: 4.356
et er frygteligt, at han ikke blev ældre. Meningen var at han skulle blive gammel. Han skulle dø af alderdom. Tænderne skulle falde ud. Han blev kun 5 år. Men han har haft et fantastisk liv. rods hans svære start på livet, så har han beholdt tilliden til mennesker. Han har altid set på mig, på en helt særlig måde. Han er min soulmate.
Det var så tomt, da vi fodrede her til aften.
Nantino var bare den dejligste. Da han var færdig med, at spise nussede han mig i håret, armen over det hele. Han er så kærlig.
Men det var alt for underligt med al den plads der var i løsdriften. Underligt, at der kun kom 2 heste, da Jeg kaldte. Underligt, at Jeg kun skulle blande foder til 2 heste. Jeg manglede en mere at tjekke igennem.
Vi har behov for, at have 3 heste gående. Jeg kører i ridehus med Nantino et par gange om ugen. Så skal der ikke stå en hest tilbage på folden.
Vi har n shetlandspony, som har været ved Sikker's forældre som selskab, men de har ikke behov for ham mere, så vi skal have sat en tråd mere på vores hegn. Og så tager vi ham hjem.
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 272 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.148
det minder mig alt for meget om da vi skulle afsted med Max hvilket ikke i min øjne var særlig rart
R.I.P smukke Bruno
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 134 Heste: 3 Emner: 475 Svar: 5.391
har fulgt med på sidelinjen, og er sikker på det var den helt rette beslutning du tog for din skønne dreng
jul 2005
dec 2006
Følger: 196 Følgere: 186 Heste: 4 Emner: 154 Svar: 2.556
Det gjorde det klart for mig i hvert fald, at jeg ikke kan gøre det med min elskede pony, jeg har brug for at sidde med hende bagefter. Jeg ved ikke hvorfor, men jeg ved at jeg har brug for det.
maj 2006
Følger: 75 Følgere: 72 Heste: 7 Emner: 63 Svar: 263
Frygteligt, at det skulle ende sådan... Men hvor var han heldig, at have lige præcis dig, som sin bedste ven... Du lyttede til ham , formåede at tage den rigtige beslutning på det rette tidspunkt og ikke mindst var du hos ham til det sidste.
Du har bestemt været ham en værdig ejer og ven
Jeg kender hverkan Bruno eller dig, men er slet slet ikke i tvivl om at han var din soulmate og du hans...
Sender dig en masse tansker og trøstekram i denne svære tid..
Ps. Giv dig selv lov til at sørge over ham, det er den bedste medicin, du kan give dig selv lige nu...
sep 2009
Følger: 24 Følgere: 21 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 69
Rip håber jer det bedste<3
sep 2007
Følger: 35 Følgere: 35 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 931
trist han skulle have så kort tid hos dig her på jorden, han er et sted nu, sammen med alle de andre vi elsker og savner, og de vil tage godt imod ham på den anden side.
dec 2008
Følger: 56 Følgere: 43 Heste: 8 Emner: 14 Svar: 97
jul 2005
sep 2007
jul 2005
apr 2008
Følger: 131 Følgere: 128 Heste: 5 Emner: 623 Svar: 4.637
Håber på alt det bedste
jul 2005
jul 2005
Glemmer aldrig, da Jeg en dag blev ringet op, at det turde ikke lukke ham på fold. Da Jeg kommer ned i stalden er han stukket af med en af stald pigerne. Det var lidt spas...
jul 2005
Han har bare været noget for sig selv. Kan huske på Klintholm, sidste sommer. Min chef (Dorthe) og Jeg sidder en søndag og slapper af til en film. Hendes mand går ud, men kommer ind ret hurtigt: I bliver nødt til, at komme ud og hjælpe. En af hestene er gået ud, det ligner noget der er løgn, det hele væltet ned.
Dorthe kigger på og siger: Hvis det er Bruno rydder du selv op.
Mig: Årh, hvor er det typisk.
Da vi kommer ud i stalden og tænder lyset, står Bruno midt i det hele, med en skraldespand på det ene forben. Han havde trådt lige igennem og gik rundt med den om benet. Fantastisk syn, at se ham stå midt i noget, der lignede Saddam Huseins bombede lokum. Alt, virkelig alt var hevet ned fra hylderne, hovtjæren var blevet tværet ud over gulvet. Samtlige håndklæder, strigler, spande, kalenderen lå hulter til bulter. Og som en bonus havde han også forsøg, at mase sig ind bagved siloen, så den har nu en bule.
sep 2007
jul 2005
Det værste var næsten at han fik trykket hele min brystkasse ind.
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 63 Heste: 4 Emner: 293 Svar: 3.816
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 63 Heste: 4 Emner: 293 Svar: 3.816
Hvad vil du overhovedet med det?
nov 2010
Følger: 69 Følgere: 69 Emner: 195 Svar: 2.553
Hvil i fred smukke hest
jul 2005
Jeg knuede mig ind til min kæreste, lukkede mine øjne så meget sammen, at jeg intet kunne se. Jeg husker kun få ting. Jeg tud brølede, men holdte det inde, for jeg ved hvor meget dyr føler omkring sig. Så for Bruno's skyld forsøgte jeg at holde det inde. Først da jeg hørte skuddet gav jeg slip. Klumpen i halsen var blevet alt for meget. Det gjorde så ondt og min verden stod stille.
Jeg kiggede efter et par sek. og der var halsen skåret op. Det hele var så humant.
Men han vil altid være min bedste ven. Jeg elsker Nantino og han er så perfekt. Han mangler bare én ting. Han er ikke Bruno.
Men tilgengæld er han så meget andet og jeg kunne ikke få en bedre hest, der kan hjælpe mig igennem sorgen. For det er virkelig en sorg. En sorg, som jeg aldrig før i mit liv, troede var mulig pga. et dyr. Min verden fortsætter, men han vil altid være min soulmate. Og det gør mig stadig ked af, at så få mennesker så hans store hjerte.
For mange mennesker var han en bøffel, uden respekt for mennesker. For mig var han min soumate.
Beauty: Spørgsmålet er Okay. Husk der findes ikke dumme spørgsmål.
maj 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 42
R.I.P Bruno dit store brød:-) kram her fra
nov 2010
Følger: 69 Følgere: 69 Emner: 195 Svar: 2.553
Jeg kender følelsen så godt - den med at denne specielle hest bare er HESTEN og den giver en så forfærdeligt meget, som andre desværre ikke altid får at se.
Er sikker på han passer godt på dig oppe i hestehimmelen
mar 2011
Følger: 30 Følgere: 31 Heste: 2 Emner: 24 Svar: 124
Håber Bruno har det bedre i hestehimlen selvom det var en barsk slutning..
Har fuld medfølelse.. R.I.P Bruno..
jul 2005
Jeg tænker stadig på ham hver dag. Jeg troede aldrig det ville være så hårdt.
Som en lille trøst, så har den sidste ejer af hans mor kontaktet mig på facebook. Hun havde hans mor til det sidste, tilbage har hun 3 af hans søstre og 2 af deres afkom. Den ene af hans helsøstre skal have føl næste år, og jeg står som første prioritet så, hvis jeg får muligheden får at købe før andre. Den helsøster ligner ham på en prik, så jeg er jo helt hooked på idéen og min søde kæreste er også helt med på den.
Så Bruno's ånd vil komme tilbage i vores stald om ca. 1,5 år, hvis alt går som det skal.
Det var så det. En æra er slut.