{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.579 visninger | Oprettet:

halt igen. 4, gang med genoptræning {{forumTopicSubject}}

HAR VIRKELIG BRUG FOR HJÆLP ELLER ET GODT RÅD

ØVØVØVØV
winston er halt igen.
vi hAr prøvet genoptræning flere gange.
han kom ned til min onkel i ringe som så skulle tilride ham efter en ny omgang genoptræning.
efter en måneds langsom genoptræning blev han halt. de bestemte sig for at sat kiler i, som så skulle rette op på hans ben.
efter 3 dage med kiler ringer min onkel og siger at den er helt gal. han står på smertestillende medicn og går hun når han har fået det. ligeså snart det stopper med at virke, nægter han at gå..
så tilridningen er sat på pause igen smiley

det er anden gang vi starter tilridning og 4 gang vi starter genoptræning uden godt resultat...

ligeså snart de begyndte at trave med rytter på, stoppede han brat op og kunne ikke gå videre..

ØV ØV ØV ØV ØV

***
på mandag skal vi på Højgaard hestehospital og have ham tjekket igen smiley håber de kan sige hvad der er galt
FRYGTER VIRKELIG HAN SKAL AFLIVES ELLER GØRES UANVENDELIG..MEN VIL IKKE HAVE EN UNGHEST PÅ SMERTESTILLENDE HELE LIVET..DET ER SÅ TRIST

skriv venligst hvis i har en ide til hjælp af hans ben. vil gøre alt ligenu..

HÅBER I KAN HJÆLPE MIG MED AT KOMME PÅ NOGET DER MÅSKE KAN HJÆLPE HAM FRA AFLIVNING..

* han har stået på smertestillende medicin i 3 dage og så fungere han fint og leger med de andre på folden. med ligeså snart det ikke virker længere, så vil han ikke gå. ikke engang ude på folden smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  halt igen. 4, gang med genoptræning
  • #1   12. mar 2011
    Hvad er den tjekket for/hvordan er hesten tjekket :o)?


  • #2   12. mar 2011 Det er jo helt umuligt at komme med nogen forslag, da du intet skriver om HVAD der er galt med hestens ben....

    God bedring.


  • #3   12. mar 2011 Det kan være den bare vokser ?

  • #4   12. mar 2011 han er blevet opereret for noget der hedder knæbåndsfixering. altså han har fået skåret et ledbånd over i hvert bagknæ.før operationene når han gik, så kunne han ikke bøje benene og slæbte dem efter sig.

    vi har så genoptrænet ham 4 gange nu og det lykkes ikke..


    håber det er svar nok..ellers så skal i kigge på ha ns profil der står det hele vist nok

    (er ikke den bedste til at forklarer ting, så det må i lige bærer over med..)


  • #5   12. mar 2011 Ja det var det jeg tænkte.
    Hm mon dyrlægerne har fået lavet en fejl under operationen ? Tror i må have dyrlæge til ham igen desværre.


  • #6   12. mar 2011 Ok...hvornår er hesten opereret? Min hest blev opereret for en apex fraktur på et kodeseneben, og der havde dyrlægerne sgat, at han ville være ok efter 8-10 uger. Der gik 7 måneder før min hest var i orden igen. Så hvis din hest er opereret for nylig, skal du måske lade den have fri noget længere tid inden genoptræning påbegyndes?

  • #7   12. mar 2011 ja desværre tror jeg du har ret smiley

    for det er jo heller ikke fair at han skal leve af smertstillende smiley



  • #8   12. mar 2011 k A
    han blev opereret i september 2010..og vi fik afvide at han ville være ok igen efter 3 måneders pause og så kunne vi genoptræne ham og fortsætte tilridningen smiley

    og nu har han så haft 3 måneders pause. og så januar og febura hvor han har været under genoptræning og tilridning...

    UDEN FREMSKRIDT


  • #9   12. mar 2011 Lene: Jeg gav min hest tre gange så lang tid, som dyrlægen havde sagt. Jeg tror, mange dyrlæger desværre ikke giver tid nok ift opheling af diverse benproblemer (man blir nok ikke så populær som dyrlæge, hvis man siger, at hesten skal have fri et år....). Hvis jeg stod i dit tilfælde, ville jeg lade hesten undersøge igen, som jeg kan høre du også vil, og hvis der ikke er noget helt fatalt galt, så ville jeg lade hesten gå i hvert fald ind til sommer...tid tid og atter tid!

  • #10   12. mar 2011 kA
    tusind tak for hjælpen..

    det lyder som om du har helt ret smiley
    vi ahr en aftale med højgaard hestehospital på mandag..men de havde ikke tid før..så han må lige en dag mere på smertestillende


  • #11   12. mar 2011 Lene: Dejligt, at du tager til Højgård og får din hest udnersøgt. Det er erfarne folk, der ved, hvad de laver...Jeg krydser fingre for dig. Held og lykkke.

  • #12   12. mar 2011 tusind tak smiley ja vi har også brugt dem mest og de ligger kun 10 min væk smiley det er dejligt smiley

    det var også der han blev undersøgt og opereret


  • #13   12. mar 2011 Ja jeg ville også give hesten dobbelt så lang tid fri og begynde at skridte med hesten i starten det kunne godt lyder som om der er noget der låser sig fast siden den nægter gå har du fået den røntgen fotograferet.

  • #14   12. mar 2011 Vokseværk måske smiley

  • #15   13. mar 2011 Min hest havde problemer med strækkesenen i højre bag pga et ar. Der hjalp bomtræning. Altså at få hesten til at løfte benene. Skal lige siges at bliver hesten halt skal træning stoppes med der samme! Og så er det pause igen. Men når hesten er fin i benet igen så prøv evt med bomtræning. Min træningsplan var 10 min skridt til opvarmning, 10 gange 1 min trav på stor bane, hvor man har lagt bomme ud og derefter 15 min skridt af. Det gjorde jeg i 3 mdr 3 gange om ugen og min hest er nu helt rask

  • #16   13. mar 2011 Noget andet er at jeg har lært at man aldrig skal aflive en ung hest med mindre den har store smerter. Et halvt år på fold evt løsdrift kan gøre underværker. Har set flere unge heste mirakuløst komme sig, hvis bare de får tid nok til at hele

Kommentér på:
halt igen. 4, gang med genoptræning

Annonce