{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.412 visninger | Oprettet:

Barefoot sadel str. {{forumTopicSubject}}

Hej alle

jege r jo på sadel jagt. og har forelsket mig i barefoot london. MEN jeg har prøvet en 4+år gammel london sadel str 1 som jeg sider ude mærket i. Men jeg skal realt have str 2. Hvad str skal jeg vælge?

Men også er det sådan at str er lige meget for hesten når det gælder barefoot som de skriver.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Barefoot sadel str.
  • #1   15. mar 2011 Det er bestemt ikke ligemeget hvilken størrelse man har, selvom det er en barefoot. Den må stadig ikke blive for lang hen over ryggen.
    Og hvis det er en islænder du skal bruge sadlen til tror jeg ikke du skal bruge mere end str. 1, da de er ret korte i ryggen, ligesom min. Og han havde en 1'er og det kunne lige gå, men den måtte ikke være større da.

• #2   15. mar 2011 Kommer lidt an på hvad du normalt bruger. Er du bruger af str. 18 " opefter, ja så skal du have en str. 2. str 1 svarer ca. til 17"

• #4   15. mar 2011 Min vallak Belesto kan ikke passe nogen af barefoots sadler i str 2, og str. 1 er faktisk også liige kneben nok, men kunne gå an, så er mit problem bare at min *øv er for stor til str 1. hehe

Men de må IKKE være for lange... hvis du går ind på optimalsadel.dk er der et måleskema.... Min kunne som sagt godt liige gå med en str 1 helst i cheyennen, da den er kort, men også kun fordi det er det bløde "kopfjern" der så ville være i....

link :

http://www.optimalsadel.dk/information.php?info_id=8&sessionid=112257e7c6a9a4ba186ca1ec623d6488

• #5   15. mar 2011 Nu er det jo sådan at natur hesten skriver at trykket ligger mindre end hvad sadlens str syner. Så det er netop derfor jeg spørg.

Jeg bruger normalt 17,5" - 18" islænder sadler som har ligget fint. da jeg havde min 18" sagde værken ridelære eller andre noget til den. Så str må jo passe.

• #6   16. mar 2011 det er jo bare at tage et målebånd, og så finder du hestens bagerste ribben... samt finder skulderen, hvortil der skal være en håndsbredde bagved og så måler du det stykke... Så har du et ca. kan godt være det glipper med en centimeter eller 2.

ja, men hvis sadlen ikke passer i længden vil sædet på sadlen automatisk blive lagt længere bagud (hvis sadlen er for lang) og dit tyngdepunkt vil så ligge forkert og belaste din hest unødvendigt.... og

Kommentér på:
Barefoot sadel str.

Annonce