{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
861 visninger | Oprettet:

Kolik symptomer :( {{forumTopicSubject}}

Jeg har i formiddags haft dr.dyr ude ved ponyen, da han hang meget, smed sig flere gange og bare var meget mat i øjnene. der var ingen synlig forstoppelse, ingen feber, alm afføring og vi fik ham til at tage lidt halm. Han fik 2 gange smertestillende, en alm. og en for tarmene! han kvikkede lidt op og er først her til aften begyndt at hænge igen..
Jeg snakkede igen med dyrlægen nu her, som mente at det var på retur og at han bare var træt- MEN at jeg stadig skulle tilse ham og se efter symptomer. Pga skiftende vejr kunne der godt være noget i luften.. JEG HÅBER DET ER PÅ RETUR!
Andre som har haft samme problemer idag?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kolik symptomer :(
  • #1   17. mar 2011 Der er rigtig rigtig mange der har det lige i øjeblikket.. Man kalder det vind kolik.. den anden morgen lå min basse ned ovre i boksen og lignede en der var ved at dø, han prustede og stønnede og løftede ikk engang hovedet da jeg gik ind til ham... HJÆLP.. Jeg brugte 20 min på bare at få ham op og stå.. tog hans temperatur, men nej ingen feber.. skyndte mig at gå en lang tur med ham, uden bedring.. så longerede jeg ham på ridebanen, og efter 45 min (fra jeg kom ud til ham i boksen) stoppede han op og slog en kæmpe prut og så væltede der bare lo.. ud af ham.. Efter det var der intet, ørerne kom frem, og han var igen en glad og tilfreds dreng.. men hold da op det var nogle lange 45 min...

    Så doktor dyr blev hjemme denne gang heldigvis smiley


  • #2   17. mar 2011 Okay.. Håber det bare går over af sig selv nu:)

  • #3   17. mar 2011 Puha det lyder slemt Line.. Godt i fandt ud af en måde og holde det nede på! Jeg har desværre ikke trailer, så det ville ikke kunne gøre det- men han har også haft alm afføring gennem hele dagen.

  • #4   17. mar 2011 Ved du om han har drukket nok?? kan måske lyde som lidt dehydrering?? når nu du siger at han var mat i øjnene og var sløv..

  • #5   17. mar 2011 Team- nej det har jeg da ikke lige styr på, men jeg har lige set til ham igen og han ville ikke have vand trods jeg stak den helt op i snuden på ham.. Han havde lagt sig ned, men på en helt anden måde denne gang og var interesseret og kom op og stå da jeg kom ind i boksen- så jeg tror han havde lagt sig for natten..

  • pernille L
    pernille L Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 135
    #6   18. mar 2011 fortsæt med at kigge til ham i løbet af natten, det kedligeste der kan ske er at han lige pludseligt bliver dårlig igen. så må du sove hele weekenden istedet. hvis der er noget så lad være med at give foder, da hvis der er forstoppelse et sted bare gør det værre eller hvis der er andet galt kan det også gøre mere ondt end godt. en hest fordøjer grovfoder over 2-3 dage så at han ikke for foder en nat gør måske han bliver sulten men maven bliver ikke tom smiley
    Hvis han ikke drikker, så kan du blande lidt sukker og salt i vand (3-4 liter) sukker smager godt og giver energi og salt gør han bliver tørstig og måske drikker af sig selv.
    Vær obs på om ham får smerter igen og ring til dyrlægen hvis han gør, hellere en gang for meget så hvis der er noget så får man handlet i tide en en gang for lidt.
    Og er man blevet dyrlæge så må de også forstå at nogle ringer midt om natten... smiley


Kommentér på:
Kolik symptomer :(

Annonce