{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
584 visninger | Oprettet:

Hesten i fokus?? {{forumTopicSubject}}

Jeg er bare nysgerrig, for at høre jeres mening om hvordan man bør ride og håndtere sin hest.
Ikke fordi jeg er i tvivl om, hvordan jeg skal holde mine heste. Mere om der er kommet mere fokus på hestens ”skabning” altså sådan noget med ridning eller trænings form. Og hvad der i jeres øjne er en sund og rask hest både psykisk og fysisk? Altså kort sagt, hvordan er jeres dagsrytme, for både hest og jer selv?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hesten i fokus??
  • #1   25. mar 2011
    Det er nogle meget brede spørgsamål du stiller, så de er lidt svære at svare på syntes jeg :o)

• #2   25. mar 2011 jamen så bare ridningen ?

• #3   25. mar 2011 Dejligt at hører. smiley
    jeg har også selv et meget afslappet forhold til mine, skælder dem sjældent ud, for det hjælper alligevel ikke..

mine oplevelser af ryttere er nemlig bare modsat vores afslappede forhold til vores.
    synes tit jeg oplever råb og skrig, over for ens hest hvis den ikke gør det vi forventer af den. Og desværre også værre ting.

men dit indlæg glæder mit heste hjerte smiley

• #4   25. mar 2011 Vi råber og skriger aldrig af vores dyr-straf kun i yderste tilfælde når alt andet er prøvet.
    Trods min fortid som "klassisk" dressur rytter har jeg ændret min opfattelse af ridning allerede som ung-rider hestene meget løst og med få "kommandoer-går meget op i glad hest med ørene fremme og samme frie gangart som den har i folden.
    Andre hensyn er vores "hold" udlukninger-vi går meget op i trivsel i folden med trygge vaner og fast foldven.eks. Gamle Nuser er bange for heste på egen str. s han følges altid med lille Ozzy og de bor side om side.De unge skal helst gå med erfaren ældre hest og vores hingste bliver sent kastereret -mener de så ved hvad de er og ikke et "intetkøn".
    Ellers faste fodertider-hyggesnak runder i stalden flere gange dgl. og guf baner vejen.
    Jævn træning efter alder og aldrig indspændinger. Gummibid. dækkener af bomuld-uld og det samme med sadelunderlag. Skifter tit dækkenet på hestene for at undgå gnavsår.

Vi har gennem tiden haft en del nyindkøbte heste med stress og vi er ikke i tvivl om dèn ro hèr er giver os en god og hyggelig hverdag med hestene. Meget sjældent syge heste-og ingen urolige larmelyde i stalden.

mvh merete

• #5   25. mar 2011 kan kun sige dejligt at hører. dejligt med sådan en vinkel frem for det hårde...
    - men får også så meget mere ud af sin hest på denne måde smiley
    jeg er så glad for jeg fik øjene op for den slags træning.

-glæder mig over andres gode oplevelser. Håber på at mange andre også får de samme gode oplevelser. Ikke mindst for hestens skyld, men bestemtr også for jeres egen skyld.

• #6   25. mar 2011 En ting er sikker, man skal ride og håndtere sin hest med så enkle og forståelige hjælper som muligt.

Kan varmt anbefale Mcleans viden om hvordan heste lærer bedst. Også super ved ungheste. Man får en afslappet hest, som ikke er i tvivl om, hvad du vil have den til.

• #7   25. mar 2011 vores heste er ude så meget som muligt, der fodres efter vejr og arbejdsbyrde, og de har kun dækken på ved behov... Der bliver forlangt almindelige gode hestemanerer manerer svarende til deres alder og hvor toptunede de er, men en løbshest i topform har altså mindre god opførsel end ponyerne og min hest og de må fx. gerne nappe lidt, skrabe på staldgangen og drøne ud i folden nærmest inden leddet er åbnet- for deres focus er på fart og på at blive vinderen... men det må de andre heste ikke, de skal være meget mere "brugervenlige" og hyggelige at være i nærheden af, deres focus skal være på at udføre div. opgaver roligt og korrekt...- håber det giver lidt mening. - det er self. også kun de rolige heste som børnene må komme i nærheden af...

der tages individuelle hensyn til alle hestenes træningsmetoder, foderbehov og udstyr, for ingen er ens, ligeledes går den "sure hoppe" alene i en fold op ad de andres, fordi det passer den bedst, og den store unghingst går på fold med den store ældre vallak, og længst muligt væk fra hopper i brunst, fordi der ikke skal være nogen der bliver trynet unødiget, eller stresser unødigt over kønsdrift, der ikke bliver indfriet pga. et hegn... desuden skal jeg nok desværre til at benytte mig af nogen timers jordfold til ponyerne, for at de ikke skal blive fede(re) og forfangne over sommeren, for det ville være synd, hvis de forspiste sig...

så jeg synes vi har hestene i focus herhjemme, uden at de bliver pakket ind i vat og bomuld, eller de helt får lov selv at sætte dagsordenen...

• #8   25. mar 2011 lige en tilføjelse efter at have læst merete´s... ja ro... det er også i højsædet her. vores heste trives, og har deres faste rutiner på foldene som evt. nye heste hurtigt detager i og der er ro og regelmæssighed i stalden, faste trække-ud og ind rutiner, hvem får foder først og, strigle- sadle/seletøjs procedurer mm. fast plads i traileren... heste har jo ry for at være udprægede vanedyr...

Kommentér på:
Hesten i fokus??

Annonce