Hestemarkeder {{forumTopicSubject}}
Idag var jeg var med min rideklub til Nyt hesteliv, på fyn, for at få runvisning mm.
Hun fortalte bla. hvordan det står til på de forskellige hestemarkeder. Det var så forfærdeligt! Hun fortalte også historier om hvordan forskellige hesteslagtere kunne finde på at trække hesten ud af bagdøren og sende den videre til italien, vor slagte prisen er 3 dobbelt. Og hvis hesten var heldig, kunne den i Italien blive opkøbt til turist hest..
Så hun opfordrede kraftigt til at hvis man skulle have slagtet sin hest, af den ene eller anden grund, skulle man få lov at se hesten når den er blevet skudt, for at sikre sig at den ikke bliver solgt videre.
Og en historie vor 2 piger havde fundet deres gamle hest på en hestemarked, efter at de havde solgt den til en ellers fin familie.
Vor efter hun også sagde at man aldrig skulle sælge sin hest, kun til en familie man virkelig stoler på, for man ved aldrig vor den ender.
Synes især dette klip fra et heste marked er forfærdeligt:
http://www.fyens.dk/article/855608:Faaborg-Midtfyn--Uregerlig-hest-skabte-drama?video=34
Synes i skal tage et kig på deres hjemmeside og kigge lidt. Der er virkeligt nogle rørende historier. Synes hun gør et kæmpe stykke arbejde som man burde støtte.
Jeg var somsagt ude og besøg stedet i dag og så vor godt alle hestene har det idag. Skal bla. i praktik der nede i uge 20, så glæder mig til at se mere til de dejlige heste(:
Link til hjemmesiden: http://www.nyt-hesteliv.dk/
jun 2008
Følger: 91 Følgere: 90 Heste: 2 Emner: 62 Svar: 802
aug 2008
Følger: 21 Følgere: 20 Heste: 1 Emner: 33 Svar: 406
jun 2008
Har også overvejet aqt adoptere en(;
jun 2008
(link fjernet)
apr 2007
Følger: 76 Følgere: 68 Heste: 18 Emner: 46 Svar: 529
Jeg har taget en hingst til mig (tipo) som de ellers ville slagte. jeg vil ikke så gerne sælge ham eller give ham væk da jeg ikke ved hvem de er. men vil heller ikke bare aflive ham, det er sq synd.
Han er opstaldet ved mine forældre som nu skal flytte. og har ingen steder til ham da jeg kun er på su kan jeg ikke opstalde ham.
så når huset er solg mangler jeg et hjem til ham. kan de så tage ham ?
jun 2008
aug 2006
Følger: 52 Følgere: 66 Heste: 3 Svar: 734
har tidligere set billederne, også af de andre heste på stedet, og da blev jeg dybt chokeret, da mange af hestene lignede nogen der stod i en salgsstald jeg tidligere havde arbejdet i, og der så de slet ikke sådan ud
jun 2008
Hestemarkeder