{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.833 visninger | Oprettet:

Græs og gødning.. {{forumTopicSubject}}

hejsa..

Har lige et spørgsmål.. har hele tiden fået afvide sat jeg skulle vente med at gøde og så græs i folden til det ikke var så meget frost vejr..

Hvornår gøder i jeres fold??

Vinteren har været meget hård ved vores græs fold, og vi har simpelthen glemt at lukke af ned til selve græs stykket, så meget af det er blevet revet op ;( derfor ville jeg gøde det der er tilbage og så så græs de steder det er meget medtaget...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Græs og gødning..
  • #1   4. apr 2011 Jeg gav vores den ene fold gødning i går, da jeg kan se at vores græs allerde er ved at spirer.
    Så jeg håber der kommet et skvat vand her en af de næste dage og så lidt varme.


  • #2   4. apr 2011 Vi gøede igår:)

    Du skal bare sørge for at hestene ikke kommer ud på folden før at det har regnet så meget at gødningen er skyllet ned i jorden:)


  • #3   4. apr 2011 nej men jeg har også lukket af derned til. og ville først åbne når græsset er kommet et godt stykke op smiley

    Sidste år nåede de jo at spise det der var inden det kom op.. så de havde næsten intet græs hele sommeren, hvilket jeg var meget ked af ;( men jeg ligger da lille pigen til at sove og går ned og får ordnet det i dag så.. takker


  • #4   4. apr 2011 Jeg har læst et sted at man skal gøde i marts, maj og juni, også har man det bedste til sommeren.

    Det bedste er at gøde dagen inden det skal regne, for så trænger gødningen bedst ned i jorden sammen med regnvandet.

    Min sommerfold gødede jeg i sidste uge. smiley


  • #5   4. apr 2011 En anden god grund til at vente med at gøde til lige før der kommer en masse vand er at gødningen kan svide græs og rødder hvis det ikke bliver regnet ned. De fleste siger et par ugers fred derefter så man er sikker på at kornene er opløst og trængt ned. Der kan dog ligge lidt af kalkkapslerne tilbage i græsset uden at det gør det store.

    NB: Hestene kan få lidt tynd mave de første dage de går på nygødet græs, men det er ikke noget de burde tage større skade af.


  • #6   4. apr 2011 Vi gøder den 17 i denne måned

  • #7   4. apr 2011 Vi lukkede af ned på det stykke de skal gå og fik strøet lidt græs frø det steder med bare pletter, tromlet og gødet i går.

Kommentér på:
Græs og gødning..

Annonce