{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
712 visninger | Oprettet:

Min pony er blevet bange for folk :-(. {{forumTopicSubject}}

Min pony er blevet rigtig menneske sky, da en pige vi havde boende slog den i ryggen med en dressur pisk da hun ikke rigtigt brød sig om mig.. Nu kan man næsten ikke komme hen til den på folden uden den skal løbe væk, og hvis man kommer til at løfte hånden bliver så forskrækket, og prøver på at komme væk.. Vi er godt igang med at vænne hende fra det, og det går super godt :-). Der er stadig lige et par ting at få på plads, men jeg kan simpelthent ikke fange en hende på fold! Har i nogle gode tip til hvordan jeg kan vænne hende fra at løbe når jeg kommer? smiley

Mvh. Tulle & Cille :-).


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min pony er blevet bange for folk :-(.
  • #1   7. apr 2011 Hav en gulerod eller godbid med når du kommer, og være stille og rolig i dine bevægelser, så hun lære at det er noget godt når du kommer.

  • #3   7. apr 2011 Rowan har heller aldrig ville fanges på fold, men efter en del læsning om hvordan vildheste tæmmes fandt jeg frem til en løsning der rendt faktis virker, det lyder måske dumt, men det virkede første gang for mig.
    bøj knæene let, og hagen ned mens du ser dig over skuldren, og så går du stille og roligt baglænds hen til hende i zigzag, hav evt en godbid i hånden, bevæg hånden let så hun bliver nysgerig, når du står stille skal du strække den ene ben og bøje det andet, ifølge bøgerene viser man sig som førehesten på denne måde

    som sagt det lyder virkelig dumt, og jeg var selv noget overrasket over at det rent faktis virkede, så prøv, og giv endelig besked hvis det også virker for dig :o)


  • #4   7. apr 2011 Det vil jeg prøve! smiley Jeg skal nok sige til hvis det virker.

  • #5   7. apr 2011 super smiley vil virkelig gerne vide om det rent faktis virker eller om det bare var et lykke træf med min Rowan :o)

Kommentér på:
Min pony er blevet bange for folk :-(.

Annonce