{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
853 visninger | Oprettet:

Min pony er stiv {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen smiley
Min pony er rigtig stiv lige i starten når vi begynder i skridten er hun så fin men så snart vi begynder at trave tager hun hovedet op og er umulig at få ned..... Men efter 25-30 min løsner hun dig så fint!! Og hun går virkelig godt ! Hvad kan man gøre for at hun er løs i starten??? Hjælper det at skifte bid?? Nogle øvelser?? PS nu går hun med et normalt 3-delt bid


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min pony er stiv
  • #1   19. maj 2016 Når du siger at hun er umulig at få ned med hovedet, hvad gør du så for det? Nej, det hjælper højest sandsynligt ikke at skifte bid, medmindre det er fordi hun synes bidet er så uroligt og træls i munden at hun er nødt til at sige fra ved at stikke hovedet i vejret. Andet kan være sadlen der trykker eller fysisk ubehag/smerter. Er det noget hun lige er begyndt på eller har det hele tiden været sådan?

  • #2   19. maj 2016 Min hest bliver også stiv i starten, men fik afvide at det var i ryggen han var stiv og pga min holdning, jeg sad på hans forben, så han ikke kunne være bevægelig. Nu ved jeg ikke hvordan du sidder, men prøv at ret dig helt op som om at en trak dig op i hjelmen og så driv frem, så den får varmet hele kroppen op, put evt 10, 15 og 20 m volter ind, så den bøjer i kroppen og bliver smidig. smiley

    Det hjælper på min og så begynder han selv at søge ned


  • #3   19. maj 2016 For mig lyder hun som en helt naturlig pony, som reagere helt normalt.

    Da jeg fik min, skulle jeg også ride en halv time, inden han blev smidig og bøjelig. Det er han fra starten faktisk nu, men så er der noget andet, han ikke gør fra starten. Jeg skal ride løsnede og samlede øvelser, inden han går ind og lægger sig helt korrekt på bidet, lægger ryggen op, samler og bære sig.

    Altså så er det træning og træning og træning, lige så stille så skal du kun ride 24 minutter inden hun løsner op, og om nogle måneder er det kun 15 minutter, men så er overlægger for hvordan hun skal gå, jo nok også løftet, så er det noget andet hun først gør efter 25-30 min.

    I er på rette vej, så længe hun til sidst gør som hun skal. Tålmodighed og træning, så er jeg sikker på at i kommer i mål.


  • #4   19. maj 2016 Hun har lige haft kioprakter og massør så hun har ikke ondt smiley

  • #5   19. maj 2016 De kan ikke se alt. Har hun fået tjekket tænder? Og vil du svare på mine spørgsmål i første indlæg? Tak.

  • #6   19. maj 2016 Hun er passet med ALT !!! smiley overdrev måske også lidt med at hun var umulig at få ned smiley smiley men ellers rider jeg bare og så går hun fint til sidst hun har gjort det hele tiden

  • #7   19. maj 2016 Når min underviser rider hende kan hun godt få hende ned med det samme så det er nok bare øvelse smiley

  • #8   19. maj 2016 Har du prøvet at give efter når hun endelig bøjer? smiley

Kommentér på:
Min pony er stiv

Annonce