{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.335 visninger | Oprettet:

Min pony er umulig!... {{forumTopicSubject}}

Hey HG

Jeg skriver fordi min halvpart, simpelthen er meget umulig! Lad mig forklare:
1) Hun vil ikke stoppe med at bukke? Hvad gør jeg? Hun bliver ofte sur, hvis du på nogen som helst måde driver på hende?
2) HUn gider ingenting og hvis vi springer refuserer hun meget ofte og det er over et bom der ligger på jorden!
3) Hun gnubber, stopper op, og er stædig som bare pokkers!
4) MIn veninde, ville sadle hende af da jeg red hendes hest, men hun løb ud af sin boks da min veninde lige havde sat hende ind, og sparkede efter hende og ramte hendes hånd.
Hvis der er noget i vil have jeg skal uddybe så skriv endelig!
Jeg vil rigtig gerne have noget hjælp! smiley

MVH Nicoline og Dina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min pony er umulig!...
  • #1   5. mar 2014 Lyder som en pony der er meget dårlig opdraget smiley

    - Rider du med spore, siden den bukker når du driver på?


  • #3   5. mar 2014 Nej, jeg rider med pisk Selina

    Pipfuglen: Såsom...?


  • #4   5. mar 2014 Jeg vil mene den pony har ondt. Meget typiske tegn, jeg kan sidde og sammenligne med min egen pony. Nogle bliver aggressive, når de har ondt, og det kan min godt blive.
    Få scannet den af en dyrlæge og derefter få et tjek af kiropraktor. Dit hoved område bør være i ryggen af hesten. Få for en sikkerheds skyld også tjekket sadlen af en sadelmager!


  • #5   5. mar 2014 Tjekket for smerter? smiley
    Jeg ville starte forfra. Bacis træning. Enkle ting. Ikke spring og sådan noget. :))


  • #6   5. mar 2014
    Enten er hun forfærdeligt dårligt opdraget eller også har hun ondt.

    Jeg synes du skal få hende tjekket for smerter i ben, skuldre, bækken, ryg - evt. om sadlen ligger forkert og trykker nogle forkerte steder.

    Prøv i en periode at lade være med at ride og træn fra jorden og se om den ændre adfærd? smiley


  • #7   5. mar 2014 Emilie: Jeg har dsv. ikke pengene til sådan noget, og ejeren siger at han rider den uden problemer. Ved dog ikke hvor lang tid det er siden...

    Jessesas: Som for eks. ?

    smiley


  • #8   5. mar 2014 LIne: Ja, det vil jeg prøve. Hvor lang en periode anbefaler du? smiley

  • #10   5. mar 2014 Hvis jeg får en hest i hænderne der er som du beskriver der så får jeg altid tjekket ved kiropraktor/dyrlæge og/eller massør. Tænk hvor dårlig samvittighed man får hvis man opdager at hesten faktisk har haft rigtigt rundt hvor man har forsøgt at "opdrage" på den.

  • #11   5. mar 2014 Kan du uddybe det lidt mere pipfuglen? smiley

  • #12   5. mar 2014 Ja, men problemet er pengene... Camilla smiley

  • #13   5. mar 2014 Lyder mere som ejeren der er 'umulig' her hvis hun ikke er med på at få tjekket den igennem.. Og så er en god start at vide en hest ikke gør ting fordi den ikke 'gider' eller er 'stædig'.

    For mig skriger det her næsten op af forvirring grundet rytter eller smerter et eller andet sted.
    Er du helt sikker på ejer ikke har de problemer? For så er fejlen hos dig smiley


  • #14   5. mar 2014
    Jamen uha prøve først en uge, og hvis du kan se en effekt så tag en uge mere.
    Så prøv måske at rid en dag eller to og se om hun bliver sur igen - hvis ja, så tyder meget på at det er fordi hun har ondt.


  • #15   5. mar 2014
    Har man ikke råd til og få den tjekket, rider man ikke på den ind til da.
    Min egen har haft noget imod galop på den ene volte og banen generelt, jeg havde ikke penge til at få hende tjekket. Så jeg holdt mig på jorden ind til jeg havde.


  • #16   5. mar 2014 DayDreamer: Jeg har aldrig set ejeren ride hende, da han har meget ond i ryggen...
    Det er ret lang tid siden han red hende, så måske smerterne er kommet i den tid den ikke blev redet? smiley


  • #17   5. mar 2014 Det kan sagtens være ja. smiley

  • #18   5. mar 2014 Jeg ved dog ikke om det er smerter, da hun er som beskrevet på banen men meget sød og flink og gør ingenting på tur? smiley


  • #19   5. mar 2014 Smerter.
    Men først skal du lige vide at en hest ikke kan være stædig eller ikke gide, som DD og skriver.
    Og så skal du huske at stort set alle de "fejl" en hest nu kan lave skyldes rytterfejl eller smerter. Så det kan muligvis også været dit tryk i sadlen, dine signaler osv. der er helt forkerte og forvirrer hesten voldsomt meget smiley


  • #20   5. mar 2014
    Min var der ingenting ved på tur, slet ikke noget. Andet end ingen galop på den ene volte. På banen bukkede, sparkede, slog med hovedet, piskede med halen, ville ikke frem, ikke i galop osv.

    Det har vist sig og være bunden på banen hun ikke bryder sig om. Da vi nu efter et ny opstaldnignssted ingen problemer har.

    Det kan også være din ridning, det kan være sadelen ( hvis det er en anden i bruger på banen ), smerter der kun kommer fordi i rider på volte eller fx som med min. Det er svært og sige.


  • #21   5. mar 2014 Min bukkede også konstant og refuserede foran springene. Han havde så kissing spines 4 steder i ryggen

  • #22   5. mar 2014 Lån bøgerne: "Praktisk hestemassage" og "Afspænding for din hest" på biblioteket. Det er gratis. Jeg har haft meget succes med at afprøve de ting der beskrives i Afspænding for din hest. Bare pas på dig selv - hvis hesten har ondt, så kan den godt reagere ret voldsomt.

    Hvis den har ondt, så vil jeg foreslå dig ikke at ride i en periode, men blot træne fra jorden. Løsspring, longering og lange gåture er godt.
    Har den ikke ondt, så vil jeg foreslå dig at få undervisning, da alt så tyder på, at hesten ikke forstå eller respekterer dig og dine signaler. Få en til at hjælpe dig. Måske kan en fra jorden se, hvad det er du gør galt.

    Pas på dig selv. Heste er store og voldsomme dyr - har man ikke kontrol og styr på hesten, så kan man komme rigtig frygtelig galt afsted!


  • #23   5. mar 2014 Nej, din hest er ikke umulig. Ingen heste er umulige, det ligger nok mere i smerter og misforståelser. Få tjekket hesten igennem.

  • #25   5. mar 2014 Der er ikke noget der hedder at man ikke har råd. Har hesten ondt skal du da ikke fortsætte med at udsætte den for smerte.! Er det dårlig opdragelse eller signal forvirring må du lave noget jordtræning med den og få noget undervisning til ridningen. Man er nogen gange nødt til at prøve sig frem, når hesten prøver at fortælle os noget.

  • #26   5. mar 2014 Først og fremest er det vigtig du forstår at heste IKKE kan være stædige eller onde.
    Det har de simpelhen ikke hjernen til, men nu til svar.
    Lyder på nogen måder som min egen, da jeg fik hende for 4 måneder siden, dog uden buk(i stedet løb)
    Jeg fik hende efter 5 år, som foldbums og derfor ikke havde været så meget i hænderne og derfor var uopdragen, eller hvad man nu siger.
    Al problem fra jorden, skal bare trænes.
    Feks. dit/hesten problem med at gå fra dig.
    Træn, træn og atter træn at hun skal gå og blive ved dig, og du er føren.
    Og husk at give det masser tid, og ikke blive sur/slå, da det i sidste ende ALDRIG hjælper og hesten vælger at se dig som en truesel og derfor helt sikkert vil gå.
    (Tror mig, har og arbejder stadig en del med "leder rollen"

    Ang. alt der forgår på ryggen, skal du først og fremest tjekke for evt smerter?
    Bagefter så fokuser på hvad DU gør forkert, hvilke signaler du giver osv.
    Det er 99% altid rytteren som laver fejl og forviringer.
    Håber det var svar og foklaring nok, ellers spørger du bare? smiley


  • #27   5. mar 2014 som nok 9 ud af 10 vil skrive..
    Få tjekket ryggen OG tænder! lyder som smerter.. og så dårlig opdragelse.. smiley


  • #28   5. mar 2014 ej, har man en part, betaler man x antal kroner pr måned og så skal ejer sku stå for dyrlæge, med mindre andet er aftalt!

  • #29   5. mar 2014 Missen: Jeg rider gratis, da jeg ikke har mulighed fr at betale..

  • #30   5. mar 2014 kan også være den har ondt for tænder ... vi havde en der blev sur mokke og ikke ville gå frem (buk og småhop på forparten) - det var tænder.

  • #31   5. mar 2014 #24: Aah.. Når man har part på en hest, er man ikke forpligtet til at betale noget som helst medmindre andet er indgået i parts aftalen fra start. TS kunne i princippet bare gå og lade ejer om det.
    Man har jo oftest part netop, fordi man ikke har pengene smiley


  • #32   6. mar 2014 Den eneste der er umulig i det her spil er ponyens ejer fordi hun ikke giver ponyen den nødvendige opmærksomhed.
    Hun kan jo sagtens sige at ved hende er der ingenting, når hun slet ikke selv rider den.
    Du skriver at på skovture bukker og bøvler ponyen ikke? Du kan jo overveje at holde dig til skovture så, og ellers lave jordarbejde som de andre foeslår.
    Det må selvfølgelig være ejerens opgave at få ponyen tjekket for smerter osv. men hvis du orker kan du selvfølgelig selv eksperimentere lidt som også beskrevet overfor (massage osv.) har ponyen virkelig ondt finder du som regel også ud af det uden dyrlæge, så kan du jo konfrontere ejeren med det.

    Ellers skal du måske overveje at finde en anden part?


  • #33   6. mar 2014 Jan: 1) Min veninde har set ham ride, og ved hun ingenting gør med ham
    2) Jeg vil gerne skovture, men min veninde vil ikke og Dina duer ikke alene og da slet ikke på tur alene
    3) Jeg kan ikke finde en anden part der er gratis


Kommentér på:
Min pony er umulig!...

Annonce