{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indfodet hest
  • #1   8. apr 2011 Har aldrig hørt at det direkte er blevet værre - Så er det i hvertfald igennem dårligt smedearbejde og en hest fuldkommen uden muskler.
    Tror ikke at sko hjælper noget som helst på en så gammel hest, men det er da værd at snakke med smeden om. smiley


  • #2   8. apr 2011 Det er sikkert en god ide med sko og en god smed:)

  • #3   8. apr 2011 Jeg har kun hørt om en, og den blev aflivet da den fejlbelastede i en grad så den blev halt. Jeg ville få det vurderet af smed/dyrlæge

  • #4   8. apr 2011 Nuser er indfodet og bliver rettet til hver gang han beskæres men helt rette det op kan man ikke-han er gammel og har været upasset i lang tid-men det er ikke blevet værrer-tvært imod lidt bedre for hver gang.
    mvh merete


  • #5   8. apr 2011
    Man skal bare sørge for at have smed ofte da sådan en hest ofte slider sine hove skævt (deraf kan det nogen gange være nødvendigt med sko:-)
    Men meget vigtigt du har en dygtig faglært smed, for man må nemlig ikke forsøge at rette sådan en fejl på en hest i den alder:-) så smeden skal kunne beskære så den har lige nedslag selvom den er indfodet:-)

    Held og lykke med det, fra en hesteejer der også har en indfodet hest:-)


  • #6   8. apr 2011 Indtil videre har smeden ordnet hovene til UG, så det er jo fint. Jeg overvejer at give ham sko på, da jeg er kommet igang med at ride på ham. Han har stået stille i ca 6 år, så jeg begyndte på genoptræning sidste år. Og nu kommer sommeren med en masse ture på vej og skov....

  • #7   8. apr 2011 Hvis din hest ellers har sunde og stærke hove er det bestemt ikke en fordel at give sko på.. også meget retter skoene heller ikke op på indfodetheden.. Min unghest er også indfodet, hvilket hun bla også blev tjekket for i ansager for godt 2 måneder siden snart.. Og jeg spurgte også med hensyn til sko, og det syntes han var en dum ide.. Hvis hesten ellers har stærke hove, skal man ikke give dem sko på.. Det der er vigtigt, er at det er en dygtig smed, der laver sit arbejde ordenligt, og at man ellers har ofte smed..

  • #8   8. apr 2011 Hvad har din smed sagt om problemet? og hvordan ser hovene ellers ud?

    da vi købte vores var han en del indfodet på hø. for og da han har tendens til at blive noget flad er det med ham rigtig vigtigt med forsko på. Vi har nu haft ham i knap 2 år og dygtigt og 100% regelmæssigt smedearbejde + sko på alle 4 har næsten rettet ham helt op og det ser super ud og der har aldrig været nogen problemer.


Kommentér på:
Indfodet hest

Annonce