{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.140 visninger | Oprettet:

''Henvendelser kun over 18''. {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder tit og kigger annoncer på salgsheste, og gang på gang kan jeg irritere mig over den lille tilføjelse sidst i teksten der siger: Kun henvendelser fra personer over 18 år.

Hm. At man er 18 år, betyder måske at man ved meget om heste? Jeg tænker tit, at skulle jeg have ny hest, og fandt en med denne besked, hvor min mor/far skulle ringe til ejer, så vil en fornuftigt ejer da aldrig sælge til mine forældre, da de absolut intet ved om heste og deres helbred og behov. Og jeg regner da med det er disse ting en sælger ligger vægt på? At de kan finde en køber der ved hvad de laver med hestene, og er ansvarlige iforhold til deres pleje.

Da jeg fik min hest (12 år), skrev jeg selv til sælger, fortalte om mig selv, hvad jeg kunne, hvad jeg skulle bruge hesten til, og hvad jeg kunne tilbyde hesten. Derefter aftale vi en tid hvor jeg kunne prøve hesten, hvor min forældre selvfølgelig var med. Men hvis jeg idag finder en hest hvor denne besked står i annoncen, så må jeg ikke selv henvende mig, fordi jeg er under 18? Det er mig virkelig en gåde, og jeg føler faktisk at det er lidt unfair, overfor de seriøste hestemennesker/købere der sidder herude, og skal have deres totalt uvidende forældre til at ringe til sælger. Jeg vil være pinlig og at mine forældre skulle ringe. De vil jo sikkert bare spørge om den var pæn eller grim.

Den eneste undskyldning jeg kan se for dette er at sælgere ønsker seriøse henvendelser - hvilket er HELT fair. men det er der altså andre løsninger på. Derudover er jeg også godt klar over, at der findes heste, (evt. hingste), som man ikke ønsker at sælge til unge piger på 11-13 år evt, men i stedet for at diskriminere på alderen, er det måske en mulighed at forklare, at piger i den alder måske ikke vil have fysik nok til at klare en stor hings - hvis dette var tilfældet. For selvom jeg er under 18, vil jeg selv mene at jeg har rigeligt fysik til at håndtere en evt. hingst. I partannoncer er aldersgrænsen OK efter min mening, der kan man have andre bevægsgrunde.

Men hvad mener i om dette?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ''Henvendelser kun over 18''.
  • #1   9. apr 2011 Tror ofte problemet er at piger/ drenge på 8 til 13 år sidder og byder både på hest og på udstyr og ja irriterende for sælger da de ofte har 10.000 spørgsmål (som evt står i annoncen) og så sender de svar skal lige spørge mor/ far, og ja undskyld men der skal forældre med over så tror man derfor skriver kun hendvendelse over 18 år da det også fra sælgers side er mere seriøs ; ))

  • #2   9. apr 2011 Jeg syntes også det er helt okay...

    Hvis en på 14 skrev på min salgsannonce skulle jeg alligevel have fat i forældrene.. - og hvis en på 14 skal have hest er det jo normalvis forældrene der skal tage den endelige beslutning


  • #3   9. apr 2011 det er desværre et problem at rigtig mange yngre personer byder på heste uden at snakke med deres forældre om det. derfor synes jeg at det lyder som en rigtig fin ekstra ting at skrive, hvis man gerne vil have hesten, må man jo så bare få sine forældre til at ringe eller skrive til personen

  • #4   9. apr 2011 Det er helt fair, men kan alligevel ikke købe en hest når man er under 18 år, med mindre ens forældre er inde over.

  • #5   9. apr 2011 Jeg kan nu godt følge dig.
    Selvfølgelig skal forældre indblandes, men noget jeg ikke forstår at mange skriver at de kun sælger til folk over 18. Altså, hvis jeg nu havde en hest til salg vil jeg da hellere have at en pige på 14 med mange års erfaring skal købe min hest, end en 18 årig som har redet i ½ år?
    Men ja, selvfølgelig skal forældrene indblandes og kan også godt se det fysiske problem, men jeg er 13 år og mener da selv at jeg er fysisk sagtens kunne håndtere en hingst da jeg langfra er lille.
    Synes godt at unge kan henvende sig til sælger og skrive lidt med dem og så ringer forældre måske senere for at aftale nærmere mht. hvornår man kan se på hesten! :o)


  • #8   9. apr 2011 Mil-lo aka Charlotte * V.H.'s gypsy horses *
    Jo, helt sikkert :o) mht. til hingste, så ja, hingste er jo forskellige. Noge aner man ikke er hingste (fx den hingst ude på min rideskole er blid som et lam).
    Men ja, jo kan sagtens følge sælger når det gælder omkring det med henvendelse. Og det er virkelig rigtigt hvad lyngdal . siger. Har også set det så mange gange med at de lige hører forældrene om det, og så forsvinder de..
    Men jeg er ret så enig med dig, Mil-lo aka Charlotte * V.H.'s gypsy horses *!! :o)


  • #9   9. apr 2011 Fordi der er RIGTIG mange useriøse henvendelser fra små piger, der SÅ gerne vil have en hest.. men ikke har snakket med forældrene om det.. Dem er der desværre rigtig mange af.. Jeg kan godt forstå man mener 18 år, eller også må forældre ringe.. Og det er jo fordi at så ved man at det er en evt seriøs køber.. Du kan aldrig helt regne med det når det er unge piger.. det ikke altid der er forældre i baggrunden til at bakke op om hesten..

  • #10   9. apr 2011 hingste er altså ikk mere farlige end hopper eller vallakker med mindre de ser en hoppe

  • #12   9. apr 2011 Tror da også der er mange der faktisk mener, at de ikke skriver kontrakt med en under 18, da denne ikke vil være gyldig, men derfor kan brugeren af hesten godt være under.
    Min hest står også i min mors navn, da jeg var 14-15 da han blev købt, og derfor ikke var gammel nok.
    Kan sagtens forstå dem som skriver det i deres annoncer, ville blive virkelig irriteret hvis en pige på 10 stillede en masse spørgsmål til en annonce på en hest, hvor svarene står i annoncen.
    En pige på 10 er ikke gammel nok til det, i min verden.


  • #14   9. apr 2011 Når man er under 18 er man for det første ikek myndig, dvs man kan ikke skriver under på en købskontrakt, og man kan helelr ikke lave ejer skifte selv..

    Når man er under 18 er det desuden også ens forældre der har det overordnet ansvar for ens dyr..

    Derfor er det vigtigt at få forældre med over i handler.. Det handler ikke om hvad man ved og hvad man ikke ved, men om man er myndig nok til at eje elelr ikke at eje


  • #15   10. apr 2011 Selvfølgelig er det ikke iorden at en under 18 køber hest. Men hvis man nu har et spørgsmål ang. En salgshest, så synes jeg da det ville være ærligt at jeg ikke selv kunne henvende mig, bare fordi jeg er under 18.

  • #17   9. feb 2012 Er helt enig.
    Nu er jeg så heldig at jeg er fyldt 18 men det er min mor som køber hesten da jeg stadig bor hjemme og så hjælper hun mig bare ret meget generalt:)

    Synes alder er ligegyldig så længe der er forældreopbakning og det er forældrene der handler og griber det an!:-)


Kommentér på:
''Henvendelser kun over 18''.

Annonce