{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.057 visninger | Oprettet:

Svajrygget rytter - hvilken sadel? {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg låner lige nu en windsor elite sadel, men jeg er begyndt at få meget ondt i lænden, når jeg rider i den - jeg er meget svajrygget, skal det siges. Jeg kunne godt tænke mig at høre nogle forslag til, hvilken slags sadel, man skal gå efter, når man har det problem.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Svajrygget rytter - hvilken sadel?
  • #1   10. apr 2011 En sadel er ikke en løsning i sådan et tilfælde, det handler om at få den rigtige holdning, jeg selv er så svajrygget at jeg får betændelse i mit hofteled, hvis jeg bare går helt almindeligt, uden at tænke på min holdning (-:, og under ridning er det ikke noget en sadel kan afhjælpe, i forhold til mine erfaringer.

• #2   10. apr 2011 Jeg rider ikke med nogen speciel sadel. Det handler om at kunne tippe sit bækken, så man retter svajet ud. Det er lidt svært at kunne forklare. Det er også svært, men når man lærer at have den rigtige holdning, så retter det sig op (:

• #3   10. apr 2011 jeg rider i en wintec jumping 2000 i spring rigtig godt, og en wintec 500 som også er god, men det skal siges dte har hjulpet mig meget at ride med sikkerhedsvest det har rettet min ryg..

• #4   10. apr 2011 Tak for svar!
    Jeg har bare hørt, at bestemte sadler er gode til bestemte "rytterformer" smiley

Hestegalleri's mirakel, kunne du måske komme med nogle tips til, hvordan man skal gå osv. som svajrygget? Jeg får nemlig også ondt hvis jeg fx går og shopper i et par timer, det er den der "gå langsomt, stop, gå frem", der trigger det.

• #5   10. apr 2011 efter jeg begyndte at ride i, som tidl. nævnt, wintec isabell werth, får jeg ikke ondt i ryggen af at ride mere, da dens udformning gør det lettere for mig at sidde korrekt med min ryg og ben, således at jeg slapper af, og hverken svajer eller stivner mig smiley Har skæv rygsøjle, plus jeg er svajrygget, så det tog lang tid før jeg lærte at sidde ordenligt, da jeg stiver ryggen når det begynder at gøre ondt , fordi jeg svajer for meget når jeg bare "sidder"

• #6   10. apr 2011 Det er så svært at forklare. Jeg gik til fysioterapeut, og selv med den hjælp, gik der længe for jeg kunne gå rigtigt med ryggen første skridt er bare ag lære at sidde rigtigt. Desuden måtte jeg ikke ride i 2 måneder.

• #7   10. apr 2011 Jeg er selv svajrygget, efter et voldsomt styrt for nogle år siden. Men svajrygget er når man ikke har lige lange muskler til begge sider. Bøj dig fra side til side, og den side hvor det strammer mest er den side hvor du har kortets muskler. Det kan rettet op men der skal man kontakte en fysioterapeut

• #8   10. apr 2011 Igen - tak for svar!

Fleur: Det forstår jeg ikke helt. Svajrygget er da = ryggen går i en bue "fremad", hvis man kan sige det sådan. Det er i hvert fald der, jeg har problemer. Resten af familien ser også sådan ud, og det er bare sådan vi er skabt ved fødslen.

• #9   10. apr 2011 Er man svajrygget går rygsøjlen nærmest i et S (-:

• #10   10. apr 2011 Ja, lige præcis smiley

Kommentér på:
Svajrygget rytter - hvilken sadel?

Annonce