{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
622 visninger | Oprettet:

Er levealderen stadig 7 år? {{forumTopicSubject}}

Halløj HG.

Jeg sidder og husker tilbage på nogle tråde på HG hvor man kunne læse at gennemsnitslevealderen for en dansk ridehest er sølle 7 år.
Jeg prøver at finde oplysninger på nettet om der er sket en forbedring, eller om der bare er kommet en opdatering, men jeg fandt ikke noget ud over en gammel artikel.

Ved I om det stadig er 7 år der er gældende?
Og i så fald, hvor mener i at der skal ske forbedringer?

Jeg synes generelt at ridesporten måske trænger til en lille opdatering (den er simpelthen så traditionsfyldt synes jeg).
Mener I at ridesporten skal opdateres og HVOR skal den opdateres?

Lad os få en lille debat op at køre, og opklaret hvad gennemsnitsalderen er for den danske ridehest smiley

-Moe

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er levealderen stadig 7 år?
  • #1   10. apr 2011 den er vist op på 8 år nu Men det er rigtig lavt i forhold til den alder de kan få

• #2   10. apr 2011
    Den levealder kan man ikke regne med smiley
    Det var en dyrlæges "bud" på det - altså ikke noget med statestik eller andet.

Der findes denne undersøgelse som siger heste blive 14år
    (link fjernet)

Her har man jo så bare ikke talt heste med der ikke er i et avlsforbund.

• #4   10. apr 2011 Moe- helt enig, sidder faktisk og læser Dr. Gerd Heuschmann's bog: Det ømme punkt.... og der har han lavet en lille optegnelse (eller hvad man nu skal kalde det) over dem så er skyld i at ridesporten dømmer heste der går så anspændt og dårligt. til så høje karaktere.... Det er dommerne, som skal uddannes ordentligt... det er underviserne, som skal være uddannet og kvalificeret (og ikke ida, der engang kom og red ponyen på gården ved siden af - agtigt) det er publikum, som hepper på heste der går af lort til og så er det selvfølgelig rytterne....

Det er jo altid nemt at tænke, ´men at få alle de aktører til at spille den samme bold kræver tid og styrke.....

Jeg tror heller ikke den er over 10 år.... Det er jo GENNEMSNIT.. og der er da helt sikkert 80 % som bliver 15 + men de sidste 20 % som kan være alt fra føl til 15 år, trækker jo selvfølgelig gennemsnittet betydeligt ned....

• #5   10. apr 2011 Natacha Fabricius .

Den bog har jeg længe ønsket mig, den lyder spændende smiley

Er enig i at det er dommerne og trænerne som skal uddannes bedre - det er dem vi er autoritetstro til. smiley

• #6   10. apr 2011 Moe- Den er fantastisk god, der er dog en stor portion latin i, ved forklaringerne af muskergrupperne og deres indvirkning på hinanden... Så der kan den godt være en anelse vanskelig at finde ud af smiley men den er rigtig rigtig god....

Lån den dog på biblioteket.... Det har jeg gjort, på elevløn, med 2 heste er bog-budgettet ikke så højt- hehe

• #9   10. apr 2011 hehe nej self ikke... den var vist ikke så gennemlæst som jeg troede hehe......

men så trækker konkurrence hestene den ned af smiley

Kommentér på:
Er levealderen stadig 7 år?

Annonce