{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.217 visninger | Oprettet:

Bandager/gamacher på i fold? {{forumTopicSubject}}

Jeg er nok lidt bagud-men hvorfor ser man heste på fold med div. dimser på benene-det må sgu`da være irriterende for hesten!
Er klar over nogen mener deres heste er for værdifulde til at gå barbenet-men er det ikke lidt overdrevet?
Kom bare til at grine-Briza gik græssetur med (for sjov) bandager på i sidste uge og hun stolprede deruda med høje benløft :O) Så ikke indpakket ben hèr :OD
mvh merete

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bandager/gamacher på i fold?
  • #1   12. apr 2011 Søg på det i forumet smiley
    Det har været oppe tusind gange smiley

• #2   12. apr 2011 Undskyld

• #3   12. apr 2011 Frello har haft det 3-4 gange fordi vi er ved at træne og lære at have den slags skidt på benene smiley Cassi har haft bandage på 1 gang pga sår smiley

• #4   12. apr 2011 Du behøver skam ikke undskylde smiley
    Dette var blot en information om at svar kunne findes i forumet smiley

• #5   12. apr 2011 Syntes virkelig også det er for pylret at folk ikke kan lukke deres heste ud uden gemasher på - det gør blot deres sener slappe så der er større risiko for skader smiley Min gik en overgang med klokker på på folden da han trådte skoene af, ingen gang det var jeg meget for, men det er heller ikke sjovt at komme ud til en hest der mangler en sko ca. en gang om ugen :O) Min har kun gemasher på hvis vi rider hård dressur eller springer smiley

• #6   12. apr 2011 Men man kan jo blive ved smiley Hvorfor smide dækken på.. gamacher, klokker, bandager osv !
    Men er enig.. pyler pyler pyler.. Dog pyler jeg selv. dog ikke med hensyn til gamacher på fold osv..

• #7   12. apr 2011 Ejer trav: ja og det er jo også det jeg mener-hestene og vi for den sags skyld har godt af at gå ujævnt. Det andet syns jeg faktisk er synd og for pylret
    mvh merete

• #9   12. apr 2011 Må tilslutte mig Sanne. Kunne ikke have sagt det bedre selv

• #10   12. apr 2011 Fordi nogen har fået deres heste importeret direkte fra glas-land :o)

• #11   12. apr 2011 Hellere gamacher på benene, end sår..
    Kan sagtens forstå man beskytter benene ekstra på dyre heste, hvor der er behov for de hver dag skal kunne yde, uden at være øm pga. skrammer..
    Dressurheste har mere skrøbelige ben end spring og tur heste, og sådan er det bare..

Så det med de er fra glasland, jamen det kan man da godt sige, men jo mere grund er der jo så også til at beskytte dem smiley

• #12   12. apr 2011 kan være man har glemt og tage dem af

eller på grund af en skade

kan også være fordi de vil pakke hesten ind i boble plast men ikke lige har fået købt boble plast

• #13   12. apr 2011 sanne. og tror du ikke de ''mindre stærke'' ben kommer af, al for meget beskyttelse? Bandager f.eks? Det er egentlig mere logisk at putte bandager på en turhest, eller springhest, da de er LANGT mere udsatte, end dressurheste. Dog vil jeg stadig ikke mene at nogen heste bør bære det på fold, med mindre den har en skade. ''leger'' de så voldsomt på folden, vil det måske være en idé at dele hestene anderledes op?

Vi har noge heste og ponyer oppe ved os, der leger så vildt, at når de rammer hinanden, er man ret overbevist om at noget er brækket, for det lyder virkelig vildt! Desuden har de grene og divs. ting på foldende, men UTROLIGT nok, har de ALDRIG haft skader, nogen af dem. Det er alt lige fra små ponyer til større heste, ungheste og gamle heste, og de går på samme fold. De har som sagt ingen skader smiley

• #14   12. apr 2011 Kan ikke se det skulle være synd for hesten. Den tænker ikke over det, og ved heller ikke at der er andre muligheder. Det er en HEST. Den tænker ikke som vi gør. Den tænker på avl, mad og flok.

Tror ikke et par åbne neopren gamacher vil skade, hvis folk døjer med at hesten får mange sår på benene..

• #15   12. apr 2011 Jeg mener nu også at benindpak er til skader el. transport. I den ene ende går varmblodsheste ude i løsdrift og den anden er de pakket ind i vat og bomuld?
    mvh merete

• #17   13. apr 2011 Synes det er okay hvis hesten har været/er skadet. Men hvis det bare er for at beskytte sin hest synes jeg det er pjat, de skal fandme ha' lov til at være hest!

• #18   13. apr 2011 Forstår bare ikke hvorfor folk har noget imod det.. At de ikke kan se det er for hestens bedste..

Man lægger gamacher på under ridning for at undgå den kommer til skade, hvis den skulle slå benene sammen, hvorfor må man så ikke beskytte den mod det samme når den går på fold? Det er da fuldstændig det samme..

• #19   12. jun 2011 Jeg har bandager og klokker på min hest på fold.
    for den træder sine sko af, hvis den ikke har klokker på. og den har lige stået skadet med kodeledsforvridning som den har lavet på folden også. så vil hellere have at den skal gå med gamacher end at den skal stå med et dobbelt så stort forben igen! og jeg gik nemlig glip af både Morsø og Danmarks Cup-....

Kommentér på:
Bandager/gamacher på i fold?

Annonce