{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
858 visninger | Oprettet:

Pony med klokker, altid? HJÆLP :-) {{forumTopicSubject}}

Hey folkens!

Jeg har en krikke, Caspian Horse på 117 cm.

Min mor har lagt mærke til at han af og til, egentlig lidt ofte kommer til at gå ind i sine koder hvis i forstår?

Betyder det så han skal have klokker på døgnet rundt, eller er det kun i træning?

For det er når han generalt bare går, fordi han har laange stænger xD

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pony med klokker, altid? HJÆLP :-)
  • #1   13. apr 2011 Min havde konstant klokker på i den periode han gik med sko for han trådte nærmest op i sig selv hele tiden. nu har vi trænet en masse god dressur som har gjort han har fået flere rygmuskler og bruger sig bedre også i naturen det er sjældent man hører og ser han går op i sig selv ;O) Men jeg ville anbefale klokker hvis det er voldsomt :O)

• #2   13. apr 2011 Det er jo derfor man har klokker, så hesten ikke slår sine baller, du må jo sætte dem på efter behov

• #3   13. apr 2011
    Tja kommer hesten til skade af det? Ømmer den sig? Får den sår?

• #4   13. apr 2011 Hvis det var så slemt han kom til skade havde du jo opdaget det, så tror ikke jeg havde valgt at give den klokker på. Det opstår en del varme og friktion under klokker og derfor også større risiko for sår, infektioner og muk. Så ville absolut kun vælge at give min hest klokker på på fold og i boks hvis det var aller højest nødvendigt. Dvs synlige skader eller mange mistede sko.

• #5   13. apr 2011 Ville måske have smeden til at tjekke om hovene er beskåret som du skal... Og så evt. køb nogle gummiklokker han kan gå med på fold.. De bliver ikke tunge hvis der er vådt og de er hurtigere lige at vaske.. og så rid med nogle andre.. Det er bare vigtigt de kommer af når den kommer ind og lige bliver børstet og klokkerne gjort rene, så der ikke sidder jord og laver sår..

• #6   13. apr 2011 Altså det er ikke hele tiden, og jeg vil ikke mene det er voldsomt. han snitter, og man kan se han træder i dem.. Men af hvad vi kan se har han ikke sår, det ser fint nok ud dernede .. smiley

Ang. behov, jamen det jo derfor jeg spørger, for når det sker generalt når han bare går .. ?:P

• #7   13. apr 2011 altså hvis han træder på sig selv er der vel ikke rigtig en anden valg mulighed? de tager ikke skade af klokker bare sørg for det er gummiklokker til folden, de bliver ikke tunge eller suger vand og så evt. nogle i neopren eller andet materiale når du ride.. i boksen burde det ikke være nødvendigt smiley

• #8   13. apr 2011 altså ud fra de trav billeder du har, rør han jo ikke.. så ved ikke, hvis ikke der kommer mærker, er det ikke slemt

• #9   13. apr 2011 prøv at få smeden til at korte hans bagtå godt op og så give ham en andelse længere tå foran, det kan ofte have en god effekt p de heste som smeder meget.

• #10   13. apr 2011 Rider en pony der har på konstant, da han er i foldordning i hverdagene og de ikke vil give ham på, og så har han osse når han rides... Kun weekenderne i boks er uden....

Grunden er at han træder sine sko af(ligemeget hvilket ben) hvis han ikke har på:-/

Kommentér på:
Pony med klokker, altid? HJÆLP :-)

Annonce