{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.196 visninger | Oprettet:

Pris på heste {{forumTopicSubject}}

Hej Hg

Står desværre i den triste situation at mine to ismuler, begge med fuld og god stamtavle skal sælges.

Så vi høre jer hvad jeg kan forlange for dem hver i sær og samlet, da jeg helst ser at de ikke skilles ad.

De bliver begge 20 år i år, men de er bestemt ikke gamle og har i hvert fald 7 gode år som rideheste tilbage, begge heste er kanon begynder heste, men helt sikkert og guf for øvede.

De er henholdvis 1.36 og 1.38 i stg og den ene har tidligere fået føl og jeg mener stadig hun er et rigtig godt avls emne grundet hendes farver.

det er henholdvis en 4 og en 5 gænger, hvor 5 gængeren ikke er reddet det sidste halve år.

begge kan ses på min profil, vil i ikke komme med et bud, har selv sat Sunna til 18.000 kr og Pandra til 15.000 kr, er det helt galt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris på heste
  • #1   26. apr 2011 jeg syntes prisen er høj med deres alder, men jeg har bestemt heller ikke forstand på islændere

    men personligt ville jeg ikke give så meget for noget i den alder uanset race og papir


  • #2   26. apr 2011 om tiderne er nu, tror jeg ik du får så meget desværre, og når de så er 20 begge to tror jeg ik du får mere end max 10.000 og det er også højt sat.

  • #3   26. apr 2011 det er dyrt

  • #4   26. apr 2011 Priserne for alle heste er jo ret lave og du kan få rigtig meget hest for 18.000, så det er måske lige lidt højt sat..

  • #5   26. apr 2011 har bare fået af vide at man skal have i hovedet med islændere at de bliver noget ældre end andre racer, grundet de bliver tilreddet sent og at de er så hårføre som de er.

    men ja markedet er svært, og er det er svært at vurderer, synes heller ike jeg bare ville forære to virkelig gode heste væk for ingenting

    Men tak for svarene, folk er velkommende til at stadig at give flere bud


  • #6   26. apr 2011 simone nu leder jeg efter en gamle islænder so jeg kan bruge til min mand og mine børn en på 17 som intet fejler og 5 gænger tidligere stævnehest kan man så for ca 10 så forvent ik mere for dem:-)

  • #7   26. apr 2011 den hvide er intet værd virkelig ked af det men 20 år og sommereksem det er 5000 og ik mere

  • #8   26. apr 2011 Det er for dyrt for så gamle heste der måske ikke kan bære rytter om ½-1 år eller måske skal aflives..
    Det er nu de færeste heste der bliver mere end 25 og du finder nok ikke mange rideheste på 25+


  • #9   26. apr 2011 Sidste år blev jeg tilbudt en islænder for at tage den, nogenlunde samme alder som dine.
    Ellers kunne jeg nemt finde nogle under 5000.
    Det var naturligvis med stamtavle og fra et godt stutteri.


  • #10   26. apr 2011 Det var godtnok en vild pris, hvis du ønsker ponyerne bliver solgt syntes jeg du skal sætte dem langt ned i pris, og som jeg kan se har den ene af dem sommer eksem og det er jo en del bøvl med, og deres tavle kan du jo ikke bruge til en fis, de begge er over alderen til og kunne gå med føl. så syntes du skal sætte dine forventninger ned, der er vildt mange heste til salg, også deriblandt islændere. smiley

  • #12   26. apr 2011 hmm angående avl på Sunna har jeg hørt noget helt andet, så vil høre hvad dyrlægen mener når de skal chippes, og ja der er mange heste til salg, forstår bare ikke hvordan en der rider høje klasse inden for islændere kan prissætte Sunna for 15.000 kr for to måneder siden, og at folk herinde ikke tror jeg for mere end 5000 kr, nu er jeg dybt forvirret smiley

    men ja, må vel have hjælp fra en prof, det er to super heste der i hvert fald er mange år i endnu, og synes tit at man ser billige heste herinde der ender som kastebold i mellem folk, og det skal ikke overgå mine , hvis det er prislejet vil jeg sgu næsten hellere aflive selvom det lyder grotesk og så sikre mig at de har haft det godt


  • #13   26. apr 2011 nej men der er jo heller ikke garanti på at en på 7 år står levende i morgen smiley ej ved godt det har en stor del at sige, men virkelig for de her to heste er alder ingen hindring, de opfører sig som heste på 6 år.

    Satser heller ikke på at de kommer afsted sammen, selvom det er være det bedste for dem


  • #14   26. apr 2011 Selvom de opføre sig unge er de det jo ikke smiley Du har nok glemt og holde deres fødselsdag nogle år smiley (spøj til side)
    Jeg ville syntes det var grotesk hvis du fik en af dem ifolet !!! Og hvis du har spurgt en som mente den var 15000 værd så sælg den da til hende smiley
    Og er bange for hvis du finder dig en ekspert så blir summen endnu mindre end du havde håbet på smiley


  • #15   26. apr 2011 siger heller ike de skal ifoles, men hun er en super mor, og hvis en dyrlæge siger god for det, kan jeg ikke se noget problem der.

    At hun har vurderet hende til det betyder jo ikke at hun står og mangler heste. ved det ikke, gider sgu ikke sælge for ingen penge og risikere at hun bliver kastebold, så hellere at hun får fred


  • #16   26. apr 2011 lige for tiden er der bare meget forskel på hvad en hest er værd, og hvad man kan få for den. Det må man altså tage med når man har hest.

    Går også og overvejer at sælge min traver. Han er 15, komplet trafiksikker, rides uden bid, frisk og villig, ikke syg. kan nok ikke få mere end 5000, hvis jeg er heldig, da han ikke er rengående i meget samlet trav.


  • #17   26. apr 2011 Jeg er sikker på du godt kan finde en familie til dem hvor de ikke blir kastebold, syntes en aflivning lyder noget vildt, fordi du ikke kan få pengene hjem eller hvad:s

  • #18   26. apr 2011 nej ikke fordi pengene betyder noget overhovedet, men fordi jeg tit har erfaringer med at folk "kun" har råd til at give 5000 kr, hvordan har man så råd til at have den? tænker bare at er man villig til at give penge for den er det fordi de virkelig betyder rigtig meget. Og det er alt for mig, de fortjener det bedste af det bedste, de er mine bedste venner og derfor er det alfa omega at de får det perfekt og et godt hjem

  • #19   26. apr 2011 Det er jo altid svært når man skal sælge sine elskede heste. Kan virkelig godt forstå dig, Simone. Det værste ville være hvis de blev kaste bolde. Hvis en dyrlæge har sagt god for at man kan ifole hoppen, tror jeg altså ikke at det er noget problem! Jeg har set mange DV'er som fik føl til op i 20erne. Så kan en isbuk i hvert fald også;)
    Jeg ønsker dig i hvert fald det bedste med dem og håber at det hele løser sig:)


  • #20   26. apr 2011
    Gamle heste kan man bare ikke få særligt meget for - thats it, eftersom at man ikke aner hvor længe de holder endnu, trods de ser ud til at være i god stand.

    Maja er 30år men jeg aner ikke om hun holder 2, 5 eller 10år endnu - hun er sund og rask men med hendes alder så skal det slutte på et tidspunkt.

    Sommereksem, hest der ikke er redet og dårlig tölt er heller ikke noget der sælger.

    Muligt du syntes at 5000kr er lavt, men sådan ligger priserne. For flere penge kan man finde unge islændere uden sommer eksem og med gangarterne iorden.
    Bare fordi prisen er lav er det ikke = kastebold.
    Jeg vil personligt aldrig komme til at give mere 10.000kr for en hest - det betyder ikke at hesten ender som kastebold og ikke bliver behandlet ordentligt.
    Lad være med at hav mistro til mennesker, du behøves jo ikke sælge til den første der byder sig.


  • #21   26. apr 2011 Jeg syntes nu bare det er og bruge hoppen hvis den er 20 år og skal trækkes et føl på, det tærre på kroppen, har du selv børn ville du vide det smiley

    Og simone jeg forstår du er bange for de blir kastebolde men hvis du nu finder den rigtige familie er pengene vel ikke det vigtigste, jeg har selv solgt en del ponyer og hver gang har jeg frygtet og skulle se dem til salg igen, det er desværre sket nogle gange, men syntes at hvis man finder den rigtige familie kan de også få ponyen til en overkommelig pris, jeg ser jo helst de får et godt og blivende hjem.

    Men håber da du finder ud af noget smiley bare ikke bedækker dem smiley


  • #22   26. apr 2011 Jeg må også nok sige, at jeg tror prisen er i overkanten. Vil ikke tro at du kan få mere end 10.000, og det er nok endda højt sat.
    For selvom hestene måske umiddelbart virker helt friske, så er 20 år altså stadigvæk en ældre ridehest, og jo ældre hestene er, jo større risiko er der altså bare for diverse skader - sådan er det jo for både alle dyr og mennesker. Man kan heller ikke forsikre en hest i den alder, og det betyder nok også noget for nogle - det ville ihvertfald være afgørende for mig.
    Som andre også skriver, kan man faktisk få rigtig meget hest for 15-18.000 kr.
    Jeg tror ikke det er realistisk, desværre.
    Hvis du hellere ser dem aflivet, end solgt for billigt, jah, så kan jeg ikke se at der skulle være noget i vejen for det.


  • #23   26. apr 2011 folk må ikke tro at jeg er penge grisk, for det har INTET med det at gøre

  • #24   26. apr 2011 Hvis jeg var dig ville jeg nok være glad tilligemed hvis de kan få et godt hjem samlet!
    Der er ikke godt marked for ældre heste -selv en "foldbums" bliver gjort op i udgifter .Avl med heste i dèn alder er risikabelt.
    mvh merete


  • #25   26. apr 2011 Prøv evt. at spørge om det samme inde på joras. det kan være følelserne ikke løber lige så højt, og budene er lidt mere kvalificerede.

  • #26   26. apr 2011 Tja ? nu synes jeg jo så ikke priserne er helt hen i vejret? måske den med eksem er lige i overkanten... Men hvor finder i Islænder hopper med stamtavle henne til 5-10000 kr?? som kan rides ?..

    Islændere er jo kendte for at være stærkere en andre racer så 20 år kan jo ikke sammenlignes med hvis det var en DV èr?? (eller den bliver jo slet ikke så gammel:-))
    Nu har disse 2 her jo ikke slæbt rundt på store kæmpe mænd i 100-120 kg klassen, så hvis jeg stod og manglede en isbuk ? ville de her ikke afskrække mig hverken pga aldre eller pris...

    Men jeg synes det er et godt råd du får oven over her... spørg på Jora, hvor de har forstand på islændere:-))


  • #27   26. apr 2011 du skriver selv, og jeg citerer: "At hun har vurderet hende til det betyder jo ikke at hun står og mangler heste. ved det ikke, gider sgu ikke sælge for ingen penge og risikere at hun bliver kastebold, så hellere at hun får fred"

    synes du slår hovedet på sømmet lige der... Send dem samlet afsted til de evige islænderfjelde smiley

    og det er ment på den allerkærligste, og med hestens ve og vel i tankerne.

    det var også det jeg selv gjorde, hvis jeg ikke ku beholde 2 så gamle heste. smiley


  • #28   26. apr 2011 Jilke Wanda
    Så er det da ærgeligt du ikke mangler nogle ismuler, for lyder da til i kunne have fået jer en god handel smiley


  • #29   26. apr 2011 :-)))


  • #30   26. apr 2011 Du bestemmer jo prisen på grisen, som man siger.

    Du kan jo bare sætte dem til salg til den pris du syntes de er værd. Får du dem solgt til den pris du forlanger, jamen så er det jo kun fint.

    Det er jo helt op til dig selv.

    Havde det været mine havde jeg hellere aflivet end sælge.

    Hestemarkedet er overbelastet for tiden, det er fakta. Det gælder ligeså meget islændere som alle mulige andre racer.

    Det er sikkert super skønne ponyer, og forstår godt at de er guld værd for dig. Derfor skal man nok også gøre op med sig selv hvilken fremtid man ønsker sig for dem.


Kommentér på:
Pris på heste

Annonce