{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.506 visninger | Oprettet:

hold øje med fluehætten... {{forumTopicSubject}}

så har man set det med... nu blev det jo varmt i vejret, og så kom de de irriterende fluer som bider min hests ører til blods. Jeg plejer at give mine heste sådan en hætte på der dækker ører og øjne, når fluerne er rigtig blodtørstige, så han fik selvfølgelig en hætte på, og det var han også godt tilfreds med... der var bare lige det lille minus, at han senere havde fået forskubbet hætten, så det ene øre var blevet foldet sammen ned mod panden... av for den da... af med hætten... heldigvis er der ikke sket noget med øret, for vi har hestene hjemme, og kan hele tiden holde øje med dem, men vi havde netop været ude og handle et par timer, så jeg ved ikke hvor længe han har gået med øret i klemme, det kan jo være alt mellem 3 timer og 5 min... de fluehætter har ellers aldrig siddet skævt. øv, nu tør jeg næsten ikke bruge dem, når jeg ikke er hjemme, men jeg synes heller ikke om at fluerne æder hestenes ører...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hold øje med fluehætten...
  • #1   4. maj 2011 Vi havde engang en hest opstaldet, som havde slået sit ene øje ud, fordi den havde sådan en maske på. Så sådan en vil jeg aldrig bruge. Og det er jo også bare heste. Og fluerne bider ikke kun i ørerne.

    Mvh Sofie


  • #3   4. maj 2011 Jeg bruger fluehætte til Grafik, da et net ikke er nok og jeg har oplevet han er blevet bidt lige under øjet så dette var helt hævet. Dog skal de passe 120%

  • #4   4. maj 2011 min smølf har en evne til at trylle flue masken om til en charme klud smiley .. giv ham 3 min så sider den lige så kønt rundt om halsen..
    lidt træls når han har sådan ca ingen pandelok og hader fluer smiley

    men i år bruger vi cur1 fra vetcur, den virker utroligt godt.. der er ingen halepisken, stampen eller hysteri smiley ..


  • #5   4. maj 2011 tja... min store har hele 3 forskellige hætter at skifte med, for at undgå gnavesår, men jeg bruger ikke altid hætte, for jeg ved ikke om det måske generer synet... men ellers, så bliver de alle sprøjtet med hjemmelavet eller købe fluespray eller hjortetaksolie, får ørerne renset og smurt med helosan og de bliver taget ind når der er flest fluer... ponyen har en indsyet cop- ørehætte, de er ikke til at finde i de små størelser.... men den bliver også lavet til charmeklud på et øjeblik, så han må klare sig uden... jeg synes vi gør hvad vi kan for at holde fluerne væk, men hellere fluer end klemte ører uden blodomløb...

Kommentér på:
hold øje med fluehætten...

Annonce