{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fordele / ulemper
  • #1   6. maj 2011 haft en rigtig dårlig oplevelse en gang med en, så det dårlig er de ligner hinanden hehe

• michelle t
    michelle t Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
    #2   6. maj 2011 okay hvad skete der?

• #3   6. maj 2011 Vi har en sød bamse af en nordbakke.
    Fordele: Nøjsomme, dejlig temperament, god skovturshest, vores kan også gå lidt dressur og spring, god børnehest.

Ulempe: bliver let forfanget, let tykke, nogle er stædige, nogle er svære at få en fra græsfold.

Vi har købt vores som hest tl min kæreste der først er begyndt, at ride i en alder af 35. Og det har været et super køb. Han får intet foræret, men lukas kunne tilgengæld aldrig finde på at smide ham af med vilje.

• #4   6. maj 2011 Den prøvet at mase en, stak af med en, tråde på en med vilje, rulle sig når man sad på. Sidst gang jeg red den var den tæt på brække armen på mig

• #5   6. maj 2011 Jeg vil sige så meget, så jeg ikke synes en fjordhest er en begynder hest. De er stærke og kan være svære at ride. (som alle andre heste)
    Men. Hvis man er begynder, og fuldstændig skudt i fjordhesten, vil jeg blot råde til at tage et kig på en masse, inden man beslutter sig. (Som med alle andre heste)

• #6   6. maj 2011 Fjordheste er ligeså forskellige som alle andre racer. Der er søde fjordheste, dovne fjordheste, tykke fjordheste, tynde fjordheste, friske fjordheste osv. Desværre lider racen under mange folkes fordomme, som jeg synes er helt urimelige. Det er en skøn hest, som kan bruges til mange ting. Vores fjordhest har ved tidligere ejer både været til dressurstævner, springstævner og endda en jagt. Til jagten var de andre ryttere ved at dø af grin, da han blev taget ud af traileren, men smilet stivnede, da han fuldførte jagten i fuld firspring - og hurtigere end mange af de andre. Så bare fordi man er en fjordhest, er det ikke ensbetydende med at man er gumpetung og doven, vel?? smiley

• #8   6. maj 2011 Fordele:
    -Stærk, sund hest som ikke døjer med ben osv. hvis man køber af ordentlig afstamning.
    -Alsidig hest, kan bruges til både dressur, spring, military osv. hvis man selvfølgelig finder en rigtige.
    -Klog hest, man skal hele tiden være et skridt foran og være konsekvent i sin opdragelse og træning (sat under fordele, da jeg synes det er godt med lidt udfordring i træningen)

Ulemper:
    -Kombinationen af en klog og stærk hest kan hurtigt ende galt hvis ikke man ved hvad man går ind til.
    -Man bliver afhængig smiley

Det er selvfølgelig en generalisering, og de enkelte individer kan adskille sig meget fra hinanden, men det er min opfattelse af racen smiley

• #9   6. maj 2011 Jeg elsker de boller smiley

• #10   6. maj 2011 Jeg har to fjordheste, og vil altså lige pointere, at bare fordi i har haft en dårlig oplevelse med én fjordhest, betyder altså langt fra ikke betyde at alle er sådan!
    Jeg kan ride bidløst på mine to, dog er de meget stærke ja, men men det handler om at træne rigtigt!

De er præcis lige som andre heste! smiley

• #11   6. maj 2011 Ginnie H: Så vil jeg til gengæld fortælle dig, at jeg red på en new forest pony op for en lille pige, og den både bukkede, smed mig af, samt den lagde sig ned midt i dressurtræningen smiley Så det har intet overhovedet at gøre med racen!
    En anden hest, en normal hest(sporty type, kan ikke huske hvilken race), men den var så "uopdragen", men var i virkeligheden blevet mishandlet til absolut kun at blive mere aggressiv smiley

Trådstarter: Fjordheste er nogle fantastiske dyr! Du skal bare omgås dem rigtigt samt træne dem rigtigt smiley Det med at de er dovne, passer jo heller ikke smiley De kan sagtens komme op og springe samt ride dressur meget højt smiley

• #12   6. maj 2011 Maja.
    Nu fortælle jeg om min oplevelse, den var ikke særlig rar, som jeg skrive som første er det en ulempe Fjordheste ligner hinanden, der har intet med jeg siger racen er dårlig, men hver gang jeg ser en fjordhest, så tænker jeg på den gang. Og har ikke nævnt det du fyre af.

• #13   6. maj 2011 En Fjordhest er virkelig en skøn fjordhest, de har et helt igennem fantastisk temperement! , man kan sagten finde en sød fjordhest til bygynderhest, har min egen stående på en ride skole, hvor de har 2 kanon søde som elevhest, små børn på 2 år kan ride selv stille rundt på dem smiley går selv selv rigitg meget op i fjordhest, ville helt klart anbefale det, + at vi i fjordheste foreningen, hvis det skulle ha nogen interesse, har et helt fantastisk sammen hold, alle kender hinanden og er kanon søde, vi har det fantastik til alle vores stævner, også selv om nogen har en rigtig sporty der går la6 eller højere, og en der rider lidt hygge ld programmer, så snakker vi alle rigtig godt sammen smiley

Kig evt forbi min basse smiley

Knus

• #14   7. maj 2011 Ginnie H: Men der er jo kommet i årens løb mange fordomme for fjordheste, og det er lidt synd, når det ikke er alle der er sådan smiley
    Men jeg ved jo som sagt ikke, om den oplevelse du havde, om det var grundet at hesten havde en dårlig dag, eller om du red/gjorde noget den ikke kunne lide osv. smiley

• #15   7. maj 2011 Maja, nej den var bare sådan

• michelle t
    michelle t Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
    #16   7. maj 2011 hvordan kan det være at nogle fjordheste er helt lyst, og andre er mega mørke. er det tilfældigt eller hvordan fungere det?

• #17   7. maj 2011 Betina A : Det kunne ikke siges bedre smiley

Kommentér på:
fordele / ulemper

Annonce