{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
576 visninger | Oprettet:

Gå alene? {{forumTopicSubject}}

Ja, lige i øjeblikket har jeg 4 heste hvor af den ene er for tynd smiley de andre har fine former og lidt buttede.

Mit spørgsmål er så om jeg kan lade ham den tynde gå alene på en græsfold(Den ligger lige op af den anden fold så de kan se og snuse til hinaden) bare indtil han har taget på?

Problemet med at han går med de andre er at han skal have rigtig meget hø og ønsker ikke at de andre bliver tykkere end de er.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gå alene?
  • #1   12. maj 2011 ja, hvorfor skulle du ikke kunne gøre det? - han kan jo se, høre og lugte de andre smiley

• #2   12. maj 2011 Har de græs nok på folden - og hvor meget hø får han?
    Hvad med foder, hvor tit og hvor meget?
    Er han tjekket for sygdomme? siden han er den eneste der taber sig...

Jeg tænker at det jo er fint nok han får alt det han kan æde, men når du lukker dem sammen igen når han har taget på, så taber han sig vel bare igen.

• #3   12. maj 2011 Ja så længe han kan se on nusse om dem, kan jeg ikke se problemet..
    Jeg skal også have min låne hest på noget rigtigt saftigt græs nu her, fordi han er den eneste der kan tåle det og der kommer han til at gå alene, men han står lige op og ned af de andre:-)

• #4   12. maj 2011 Team Hjortkjær;
    Han er tjekket for ALT mellem himmel og jord!

Jeg har fået lavet en foderplan til ham af en dyrlæge, men han skal æde meget hø eller græs. Og de andre behøver ikke noget ekstra. Desuden skal 2 af dem sælges så når de er væk kan han få hø i et hønet som hans foldmakker (shetlænder) ikke kan nå.

• #5   12. maj 2011 Så længe der er græs så hygger han sig med det, kan som regl mærke på dem om de synes det er okay at gå alene.. min gik alene fra sep. til feb. for et par år siden, hans foldkammerat blev aflivet, der gik 4 andre på fold ved siden af (de kunne ikke gå sammen) men dette kunne han ikk, han blev sur og tvær kunne mærke han var deprimeret så købte en han kunne gå med. Havde det været om sommeren hvor han kunne hygge sig med græs havde han nok bedre kunne klare det

• #6   12. maj 2011 Ja, det kan jeg ikke se noget problem i. Men igen så kan du jo se på ham. om han har det godt med at gå alene eller om han stresser over det. Heste er jo forskellige. Men umiddelbart, så ville jeg gøre det samme:-)

• #7   12. maj 2011 Hvis det var min ville jeg ta den ind og give den foder hver dag smiley Altså min hest kan heller ikk nøjes med græs om sommeren..

• #8   12. maj 2011 giv ham noget ekstra foder?
    Build up fra dodson & horrel er super godt, lige osm lina mix fra equifirst smiley

• #9   12. maj 2011 Kan ikke se, at der skulle være noget problem i det, når han kan se de andre heste. så luk du ham bare ud på det dejlig grønne græs. smiley

• #10   12. maj 2011 han har som sagt fået en foderplan fra dyrlægen som bliver fulgt 100%. Han går i løsdrift så han kan ikke komme ind.

• #11   12. maj 2011 Jeg ville ikke have problemer med det.. Men er det ikke en mulighed at lukke ham på græs alene og så ind til de andre et par timer eller fx. om natten???

• #12   12. maj 2011 det kan du godt.. vi har 7 heste hos os hvor 5 af dem gik på en stor jordfold med halm og de sidste to gik i hver deres fold ved siden af.. og de alle sammen fungerede fint smiley

Kommentér på:
Gå alene?

Annonce