{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
644 visninger | Oprettet:

vitaminer/mineraler {{forumTopicSubject}}

Jeg har brug for lidt hjælp til at finde ud af hvad jeg skal bruge, for de har nemlig kun en saltsten ude på folden, og det er jo ikke nok??

Lige nu går ponyerne ude på en fold med lidt græs, og kommer over på en fold med meget græs 2-4 timer om dagen(grunden til ikke mere er for at de ikke spiser det hele på en gang)
De bliver lukket ud omkring kl 8-9 tiden hvor de får 1 skive hø fra en miniballe og 1 gulerod hver, også bliver de lukket ind omkring 8-9 tiden hvor de deler 1 skive og igen får 1 gulerod.

ville os lige høre om det er nok, eller om de skal have noget andet os?? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vitaminer/mineraler
  • #1   17. maj 2011 Ja, jeg ved bare ikke hvad for nogen jeg skal vælge smiley

    Er stadig ny inde for foder området, og der er så meget at vælge i mellem smiley


  • #2   17. maj 2011 Jeg følger med..

  • #3   17. maj 2011 Jeg har haft super gode erfaringer med pavo summerfit, synes de er fantastiske og tror også mulerne ryger på dem i sommer, de er ikke hårde og så er de nemme at dosere og ikke særligt dyre smiley

  • #4   17. maj 2011 Hvor kan man købe dem??? og er det en form for godbider eller??

    For har os fået afvide at jeg kunne købe en balje...??


  • #5   17. maj 2011 Jeg ville aldrig nøjes med at sætte en balje ud på folden - sådan en som vores kunne ikke drømme om at slikke på nogen former for sliksten med mindre det er "hesteslik" alle de sunde går han i en stor bue udenom og får derfor også salt ved siden af.

    Det er yderst vigtigt at du ved den er dækket ind med vitaminer og mineraler - det er ikke meget de får fra græsset.
    Har selv prøvet en del forskellige og TM MiniVit også om sommeren vinder helt klart over Pavo som kan blive hårde som sten eller bløde og smuldrende hvis de får lidt fugt. MiniVit er langt det nemmeste med de par bolcher de skal have om dagen.


  • #6   17. maj 2011 Oki, så må jeg lige i land og fritid og kigge... smiley ved nemlig vi har sådan en inde i Randers smiley

    Hvad er prisen for sådan en spand?? og hvor lang tid holder de...??


  • #7   17. maj 2011 Men det vil så os sige at her om sommeren behøver de ikke andet?? men til vinter skal de vel have lidt extra foder??

  • #8   17. maj 2011 Nu er det jo nogle små søde størrelser du har dig og de har bestemt ikke brug for foder til vinter. Fortsæt med at dække dem ind med vitaminer og mineraler og så kun godt hø eller wrap.

    Vores store dreng der rides meget trives storartet på godt grovfoder og vitaminer/mineraler - godt nok har vi valgt vitaminer og mineraler i pilleform (Pavo) så har får lidt i krybben når han står i boks om vinteren.


Kommentér på:
vitaminer/mineraler

Annonce