Mulig svindler eller....?? {{forumTopicSubject}}
Som nogle af jer herinde ved så leder jeg efter en ny dressurhest. Har i den forbindelse oprettet en annonce heringe OG på Heste-nettet hvori der står at jeg netop søger en ny hest.
Jeg har så modtaget en email fra en norsk kvinde som har sendt en video af en rimelig godt gående hoppe fra 2004 til 120.000 dkk, - Jeg skriver til kvinden at jeg muligvis er interesseret og spørger hvor hoppen står henne? - Regnede med Dk eller Norge.
Men, hoppen står i Polen, går S klasser i Polen og skal hentes i Polen af den nuværende ejer.
Ejer oplyser at hesten bliver transporteret til Dk gratis da ejer selv kan kører.
Endvidere oplyser kvinden at det er et "nu og her" tilbud, at jeg bliver nødt til at købe hesten ubeset og senest i næste uge. Hun skriver at hesten er garanteret skadefri og har været i dyrlæge kontrol for et halvt år siden uden anmærkninger og med garanti for at hun er frisk.
Kvinden skriver i løbet af en time yderligere 4 emails og en sms hvori hun bliver ved med at skrive at det er senest i næste uge og om jeg er seriøs med hentyn til køb af hest.
- Har ikke svaret hende. Kan godt være det "bare er mig", men føler der er noget galt og jeg ville aldrig købe en hest ubeset fra Polen.
Mine alarm klokker ringer; enten vil hun have penge for en virkelig elendig hest, have penge uden jeg får en hest eller også tænker jeg at hesten måske kunne være stjålet??
Hvad mener I? - Og hvordan skal jeg forholde mig?
mar 2008
Følger: 46 Følgere: 41 Heste: 7 Emner: 56 Svar: 644
det osse surt at smide så mange penge på noget man risikere ikke er som lovet eller man ikke kan sammen med så hop over og forsæt søgningen på hest evt tjek nogle stutterier osv det skader jo ikke
aug 2009
Følger: 48 Følgere: 78 Heste: 4 Emner: 479 Svar: 4.399
jan 2008
Følger: 53 Følgere: 39 Heste: 3 Emner: 57 Svar: 430
mar 2008
Følger: 46 Følgere: 41 Heste: 7 Emner: 56 Svar: 644
okt 2007
Følger: 39 Følgere: 35 Heste: 4 Emner: 1 Svar: 227
okt 2007
Følger: 39 Følgere: 35 Heste: 4 Emner: 1 Svar: 227
aug 2010
Følger: 168 Følgere: 62 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 109
Personligt ville jeg få så mange oplysninger om hende og hesten som overhovedet muligt -og så henvende mig til politiet, og få hende tjekket!
Til den pris er hesten jo reg og chip mærket (går jeg da ud fra)
Spørg evt efter nummeret -og se om du kan finde noget på hesten....
"det her kommer der sikkert rama skrig over at jeg skriver -men det må jeg jo tage med! Og nej er ikke racistisk - bygger min mening og holdninger, på erfaringer, og hvad jeg har set gennem tiderne"
Og så igen nogle Polakker skal man bare holde sig langt langt væk fra -de stjæler med arme og ben, og bedrager på kryds og tværs - tager ikke alle over en kam' - men har selv rigtig dårlig erfaring med en del -og både set og hørt nok til at jeg er meget vagtsom over for dem.......meen man kan jo også være heldig at støde på nogle af dem der er reel' og ærlige, for heldigvis findes de også ;o)
(dem du skal tage dig mest i agt for er dem, der rejser frem og tilbage)
Mvh Carina
Nb. gider ikke nogen dissen eller noget, fordi jeg skriver min mening - har rent faktisk noget at have mine udtalelser i....
dec 2008
Følger: 17 Følgere: 20 Heste: 7 Emner: 6 Svar: 643
maj 2007
Følger: 97 Følgere: 94 Heste: 7 Emner: 183 Svar: 1.100
Det der, det stinker langt væk af snyd på den ene eller anden måde!!!
Du kan bare skrive du ikke vil købe en hest uden at se den, men kommer den til danmark vil du gerne se den.
En hoppe fra 2004 der er sund og rask og går s klasser
Vil koste på den anden side af 500.000. dressur hest der kan noget, er raske og unge, de er altså dyre!!
sep 2007
Følger: 53 Følgere: 53 Heste: 1 Emner: 9 Svar: 78
mar 2011
Følger: 20 Følgere: 19 Heste: 1 Svar: 62
apr 2006
Følger: 63 Følgere: 89 Heste: 1 Emner: 88 Svar: 3.482
okt 2009
Følger: 38 Følgere: 23 Heste: 1 Emner: 39 Svar: 244
Aldrig køb en hest som du ikke har set, specielt når den er så langt væk, det da helt vildt.
Find en her omkring, en du kan nå at prøve et par gange. ;D
okt 2006
Følger: 18 Følgere: 34 Heste: 1 Emner: 221 Svar: 3.084
jul 2008
Følger: 25 Følgere: 23 Heste: 2 Emner: 85 Svar: 159
Tror du skal glemme den kontakt...eller sige at de kan komme forbi med hesten og du kan prøve den m.m. Så ser du nok aldrig noget til dem...
jan 2008
Følger: 53 Følgere: 39 Heste: 3 Emner: 57 Svar: 430
jan 2006
Følger: 40 Følgere: 35 Heste: 1 Emner: 27 Svar: 109
Mulig svindler eller....??