{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.261 visninger | Oprettet:

Mulig svindler eller....?? {{forumTopicSubject}}

Som nogle af jer herinde ved så leder jeg efter en ny dressurhest. Har i den forbindelse oprettet en annonce heringe OG på Heste-nettet hvori der står at jeg netop søger en ny hest.

Jeg har så modtaget en email fra en norsk kvinde som har sendt en video af en rimelig godt gående hoppe fra 2004 til 120.000 dkk, - Jeg skriver til kvinden at jeg muligvis er interesseret og spørger hvor hoppen står henne? - Regnede med Dk eller Norge.

Men, hoppen står i Polen, går S klasser i Polen og skal hentes i Polen af den nuværende ejer.
Ejer oplyser at hesten bliver transporteret til Dk gratis da ejer selv kan kører.

Endvidere oplyser kvinden at det er et "nu og her" tilbud, at jeg bliver nødt til at købe hesten ubeset og senest i næste uge. Hun skriver at hesten er garanteret skadefri og har været i dyrlæge kontrol for et halvt år siden uden anmærkninger og med garanti for at hun er frisk.

Kvinden skriver i løbet af en time yderligere 4 emails og en sms hvori hun bliver ved med at skrive at det er senest i næste uge og om jeg er seriøs med hentyn til køb af hest.

- Har ikke svaret hende. Kan godt være det "bare er mig", men føler der er noget galt og jeg ville aldrig købe en hest ubeset fra Polen.

Mine alarm klokker ringer; enten vil hun have penge for en virkelig elendig hest, have penge uden jeg får en hest eller også tænker jeg at hesten måske kunne være stjålet??

Hvad mener I? - Og hvordan skal jeg forholde mig?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mulig svindler eller....??
  • #1   20. maj 2011 hmm ville nok holde mig væk evt sig du hopper fra da du ikke tør løbe an på en hest du ikke har set prøvet eller fået tjekket af egen dyrlæge

det osse surt at smide så mange penge på noget man risikere ikke er som lovet eller man ikke kan sammen med så hop over og forsæt søgningen på hest evt tjek nogle stutterier osv det skader jo ikke

• #2   20. maj 2011 jeg tror også jeg ville lade være. det lyder meget mystisk

• #3   20. maj 2011 Altså jeg køber ikke hesten. Men som min kæreste sagde, måske man burde kontakte politiet og finde ud af om hesten evt kunne være stjålet?

• #4   20. maj 2011 ville nok først høre sælger hvorfor hun skal af med den så hurtigt evt få lidt mere info inden jeg ville indblande politiet

• #5   20. maj 2011 Det kunne sagtens tyde på at hesten var stjålet... Hvorfor ellers ville af med den så hurtigt? Synes også du burde kontakte politiet smiley

• #6   20. maj 2011 Eller okay... det kunne self også være en opdigtet hest. Men jeg tror ikke man ville være lige så ihærdig, som hvis den var stjålet smiley

• #7   20. maj 2011 Syntes det (ja, undskyld sproget) stinker langt væk -og kan sagten forstå dine alarm klokker ringer! Det havde mine absolut også gjort - BIG TIME!

Personligt ville jeg få så mange oplysninger om hende og hesten som overhovedet muligt -og så henvende mig til politiet, og få hende tjekket!

Til den pris er hesten jo reg og chip mærket (går jeg da ud fra)
    Spørg evt efter nummeret -og se om du kan finde noget på hesten....

"det her kommer der sikkert rama skrig over at jeg skriver -men det må jeg jo tage med! Og nej er ikke racistisk - bygger min mening og holdninger, på erfaringer, og hvad jeg har set gennem tiderne"

Og så igen nogle Polakker skal man bare holde sig langt langt væk fra -de stjæler med arme og ben, og bedrager på kryds og tværs - tager ikke alle over en kam' - men har selv rigtig dårlig erfaring med en del -og både set og hørt nok til at jeg er meget vagtsom over for dem.......meen man kan jo også være heldig at støde på nogle af dem der er reel' og ærlige, for heldigvis findes de også ;o)
    (dem du skal tage dig mest i agt for er dem, der rejser frem og tilbage)

Mvh Carina
    Nb. gider ikke nogen dissen eller noget, fordi jeg skriver min mening - har rent faktisk noget at have mine udtalelser i....

• #8   20. maj 2011 Det er mange penge for en ubeset hest.. jeg synes også det lugter lidt.. Tror jeg ville være meget forsigtig.. der er heldigvis flere gode heste til salg:-)

• #9   20. maj 2011 Jeg vil aldrig nogensinde betale for et dyr jeg ikke har set.

Det der, det stinker langt væk af snyd på den ene eller anden måde!!!

Du kan bare skrive du ikke vil købe en hest uden at se den, men kommer den til danmark vil du gerne se den.

En hoppe fra 2004 der er sund og rask og går s klasser
    Vil koste på den anden side af 500.000. dressur hest der kan noget, er raske og unge, de er altså dyre!!

• #10   20. maj 2011 Hej det du kan gøre er google hendes email adresse så kan du se om der er noget på hende personligt lyder det mystik mvh winni

• #11   20. maj 2011 jeg ville gå en lang bue udenom det der! det er svindel så det driver

• #12   20. maj 2011 Har du fået billeder af hesten ?

• #13   20. maj 2011 det virker da vildt underligt.
    Aldrig køb en hest som du ikke har set, specielt når den er så langt væk, det da helt vildt.
    Find en her omkring, en du kan nå at prøve et par gange. ;D

• #14   20. maj 2011 o.0 som andre siger så lugter det af svindel, men god ide er evt at kontakte politiet om dette så de er obs på det. For der findes sq mennesker der er dumme nok til at falde i.

• #15   20. maj 2011 Det er da rent svindel....og man køber da ikke en så dyr hest ubeset! Personligt ville jeg aldrig købe en hest uden at ha set den, uanset pris!
    Tror du skal glemme den kontakt...eller sige at de kan komme forbi med hesten og du kan prøve den m.m. Så ser du nok aldrig noget til dem...

• #16   21. maj 2011 $ $$ Cowgirls have more fun $$ $ - Hun sendte mig en video hvor der er en rytter der rider hoppen, har ikke set billeder. Men ved jo i bund og grund ikke om det er den hest hun vil sælge som reelt er på videoen.

• #17   6. jul 2011 hold dig laaangt væk. norge og sverige har så mange fuske annoncer ved det har boet i sverige der var en gang en der ville sælge mig en frieser hoppe for 15000 kr.. fra der stod den var i sverige men den stod i england.. og sagde jeg skulle bare betale en billet så hesten kunne komme med fly til sverige. og man kan godt skimte når billederne der bliver sendt til en nogenlunde hvad prisværdien er. de billeder hun sendte var altså en frieser og den gik virkelig top dressur og hun sagde den ikke fejlede noget men kom med alle mulige forklaringer men de passede overhovedet ikke sammen. så hvis du køber fra norge eller sverige så heller kom og se hesten og være sikker.. ville være synd man betaler også for man en syg hest eller overhovedet ingenting.

Kommentér på:
Mulig svindler eller....??

Annonce