{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.072 visninger | Oprettet:

Rollkur, western, er der nogen forskel {{forumTopicSubject}}


nu har der været så meget debat over rollkur her på HG.. En af mine veninder har lige vist mig denne video http://www.youtube.com/watch?v=bOqhYC_WMGY. Og min første tanke er hvis folk mener der skal gøres noget ved rollkur, hvad så med det nogle western heste bliver udsat for?!

Siger ikke det er alle der bliver udsat for dette, men som Epona selv skriver ""Fencing" hedder det, når man, i træningen af en reininghest, galoperer i topfart mod barrieren, og først tillader hesten at stoppe i sidste øjeblik. Formålet er angiveligt at forbedre hestens "sliding stop". EPONA.tv kiggede verdens bedste reiningryttere over skulderen, mens træningen stod på."

Det vil sige at der er faktisk nogle af verdens bedste western rytter der rider deres heste sådan?
Jeg ved godt at der rollkur er forkert, og synes jeg selv, men så vil jeg også have lov at sige at hvis rollkur er voldsomt, ja så er det der også..

Jeg synes det er fuldstændigt vildt, og er totalt måløs over det.. Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige, andet end jeg aldrig ville udsætte min hest for sådan noget..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rollkur, western, er der nogen forskel
  • #1   23. maj 2011 Synes det er utroligt, hvad folk udsætter deres heste for. Der findes uden tvivl gode alternativer til de "træningsmetoder" som der bliver vist i videoen, og som man ser på dressur og springbanerne.
    Jeg har hørt om en westernrytter, som lærte sin hest slidingstop ved at ride ind i elektriskstødhegn. Hvor er det, det går galt henne? Jeg spørger bare...


  • #2   23. maj 2011 Forfærdelig video! Nej hvor er den grum!

  • #3   23. maj 2011 ej! Havde næsten lyst til at sætte mig til at græde over det der! Hvordan kan folk være så grusomme!!

    Men lad lige være med at generelisere og sige at westernridning er lige så slemt som rollkür.. Westernridning kan være mange ting, rollkür er et fast begreb som er bevist yderst skadeligt


  • #4   23. maj 2011 Katrine:
    Længere ned i teksten skriver, jeg også at jeg ikke sige der er alle heste der bliver redet sådan.. Men at der er nogle af de bedste som gør det, synes jeg er sindsygt.. Men sådan er det jo også med rollkur.


  • #5   23. maj 2011 Der er grimme træningsmetoder i samtlige discipliner inden for ridning, uanset om man rider dressur - western - skovtur eller noget helt andet. Alle de ting som vises i videoen, er i mine øjne uacceptabelt. Lige som rollkür, barring, vægte på ben/sko osv osv... Og de ryttere - uanset disciplin der har nået en høj karriere ved at bruge sådanne metoder, bør hives ned fra hesten i en fart, og fratages retten til at have heste ( dyr ).




  • #6   23. maj 2011 jeg vil give $ $$ Cowgirls have more fun $$ $ ret, da jeg også ser ting i Islænder verden som jeg kun kan ryste på hovedet af. Men ja sådan er det i alle grene af heste verden. Toprytter der køre på hestens principper er sjældne

  • #7   23. maj 2011 cowgirl, jeg kan kun give dig ret, men desværre er det jo sådan inden for al sport hvor der tjenes de store penge. De "store" ryttere bruger gerne den slags metoder for at spare et par mdr arbejde så de kan være klar til det næste store stævne. Heldigvis er der mere obs på det i dag så de unge ryttere ikke bare per refleks følger dem

Kommentér på:
Rollkur, western, er der nogen forskel

Annonce