{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.371 visninger | Oprettet:

Stævnetøj, hvad skal der bruges? {{forumTopicSubject}}

Ja, har aldrig selv deltaget i et stævne endnu, men planen er at jeg vil prøve en lille et, her i sommer. (:

Jeg ved der skal stævnebukset og stævnejakke til.
Så går jeg ud fra at en stævneskjorte er nødvendig også.

Hvad skal der ellers bruges, og skal håret være sat?
Hvad med fodtøj? - har selv kun nogle jorphursstøvler og leggins, men de er ikke ligefrem fine.

Nu bliver det jo kun et klubstævne jeg skal være med til, så ved ikke hvor meget man "forventer" af deltagerne, til disse stævner.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stævnetøj, hvad skal der bruges?
  • #1   25. maj 2011 prøv at tage kontakt til klubben der afholder stævnet, nogen gange har de deres egne regler ved klubstævnerne, og giver dispensation, så man kan starte i sort bluse, hvide bukser og sorte jodphurs og leggins.

Men ellers kan jeg anbefale at du kigger ind forbi drf's hjemmeside, der finder du alle de oplysninger du har brug for.

• #3   25. maj 2011 Til D-stævner er der ingen krav om stævnejakke. Mørk trøje og hvide bukser er fint. I dressur skal den dog være mørkeblå eller sort. Der må ikke være store tryk på medmindre det er en klubtrøje fra din lokale rideklub. Og ingen hætte, trick er hvis der er hætte på og putte den ned i nakken så den sidder indvendig. Til d-stævner er det tilladt og ride i leggins og korte støvler og så længe de ikke er gået i stykker, kan alt shines lidt op smiley Som skjorte, kan man bruge en hvid rullekrave t-shirt eller en almindelig skjorte under trøje/jakke. Hvis du gerne vil have jakke på kan en almindelig blazer jakke bruges, så man slipper for og bruge en formue på og finde en stævnejakke, hvis du ikke er sikker på du vil bruge det meget fremover, ville jeg nøjes med de hvide bukser første gang og tage resten som det kommer hen ad vejen og så ellers finde hvad der er hjemme i skabet udfra ovenstående smiley

• #4   25. maj 2011 Det jeg bruger:
    Lange støvler
    Hvide bukser
    Skjorte
    Plastron med plastron nål
    Sort stævnejakke
    Hvide handsker
    Godkendt hjelm
    Mit hår sætter jeg med en valk og et stort sort elastik udover ellers kan man købe et hårnet i butikkerne smiley

Men som sagt før kan du nøjes med lyse bukser og en mørk trøje..

• #5   25. maj 2011 Min egen huskeliste ser sådan ud:

Hvide ridebukser
    Stævnejakke
    Stævneskjorte med plastron
    Hvide ridehandsker
    Hårnet med bling-spænde
    Ridestøvler + spore
    Hvidt underlag
    Ridehjelm, selvfølgelig smiley

Men, når det nu er klubstævne er reglerne vidst ikke helt så strenge.

Held og lykke til stævnet :-))

Kommentér på:
Stævnetøj, hvad skal der bruges?

Annonce