{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.036 visninger | Oprettet:

hvordan kom i best igennem det? {{forumTopicSubject}}

Hej Hg

Mine to heste er til salg grundet unniversitets start og jeg har derfor ikke råd til at have dem med, det er næsten sikkert nu at de er solgt. og skal væk

hvordan kom i best igennem tabet?

Elsker dem over alt og har et meget tæt bånd med dem, og ved at De kan føle, og ved at min egen hest Sunna kommer til at savne mig da vi er så tæt, hun er den hest jeg har elsket allermest og som har givet mig alt. Hun kalder efter mig og kommer løbende når hun ser mig.

Hun er ikke så tæt med min kæreste men den gang han ikke besøgte hende en periode var hun trist og helt nede.

Har i oplevet heste sådan og kom de sig over det?
for frygter at hun går helt ned når vi ikke længere er sammen.

ved godt det er et mærkeligt indlæg, men håbede at i kunne fortælle om jeres erfaringer? og hvordan i bedst kom over at miste jeres bedste ven?

Hilsen Simone


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvordan kom i best igennem det?
  • #2   2. jun 2011 jeg har valgt at beholde min hest, samtidig med at jeg studere Biologi på Århus Universitet..


  • #3   2. jun 2011 Janni, ja prøvede jeg også på, men med en SU på 5000 kr, og to heste, da jeg ikke kan skille dem ad, så er det ikke en mulighed også selvom jeg fik arbejde smiley og får ingen støtte hjemmefra til hestene

    Skal også selv studere biologi enten Århus eller Ålborg smiley


  • #4   2. jun 2011 hvorfor kan du ikke skilde dem ad?

  • #5   2. jun 2011 De har gået sammen 15 år, de er 20 nu, og det vil simpelthen være for synd, der må jeg tænke på deres bedste

  • #6   2. jun 2011 Jeg har kun erfaringer med at hesten er fuldstændig ligeglad selv om den kommer et nyt sted hen, bare den får sit foder og kommer på mark smiley
    Det er nok mest hårdt for os som mennesker.

    Jeg har aldrig set et hest som er gået ''ned'' af at komme væk fra en ejer, som har ejet den i mange år smiley


  • #7   2. jun 2011 tænker jeg også, men så hvordan hun reagerede på at min kæreste ikke kom og besøgte hende, hun var urolig, kiggede efter ham og hang. Hun knytter sig kun til få personer, og det bekymre mig

  • #9   2. jun 2011 jo siger de også selv dem der er intresseret i dem, men de bor på Bornholm, det er bare langt væk smiley men du har sikkert ret

  • #10   2. jun 2011 Der sker vel ikke noget ved at hesten ''hænger'' et par dage?
    Det går over, de fleste hesten verden over bliver solgt videre op til flere gange smiley
    Hvorfor skulle lige din gå hen og blive trist for livs tid?


  • #12   2. jun 2011 Simone og Stachus, nej der sker ikke noget ved det, men da min kæreste ikke var der snakker vi ikke om et par dage, det var to tre uger, og hun er langt mere knyttet til mig end hun er til ham.

    Det er måske også mig der er mærkelig hvad angår det her, jeg har bare dårlig mavefornemmelse med alt det her, men det er måske bare til det er overstået


  • #13   2. jun 2011 Nej Cecillie jeg har været heldig at de i det mindste kommer afsted sammen smiley så alt ikke blever revet fra hinanden. De to heste elsker hinanden så meget.

    Men ja det er ens bedste ven, hun redede mig ud af en dyb depression for et år siden. Hun er det bedste jeg har og ved slet ikke hvordan man skal komme igennem eller få sagt farvel til ens bedste ven


  • #15   2. jun 2011 Ja kunne man, kan bare godt lide køber derfra, og det er det der betyder mest at man føler kemien passer smiley om det så betyder at hun kommer for langt væk, så er det bedst at tænke på hesten frem for en selv

  • #17   2. jun 2011 ja nemlig, og folk må ikke misforstå mig for ønsker kun det bedste for dem, intet andet, men hold kæft hvor er det hårdt og håber ikke det bliver ligeså hårdt for hende

  • #19   2. jun 2011 Kender det.. skal gså sælge Ronaldo.
    Men det er være hvis den er død. kan bedre forholde mig til det er solgt. når de bare har det godt smiley tænk positivt. og skriv evt. i din kontrakt at du har førstekøbs ret af dem igen smiley


  • #20   2. jun 2011 nu må vi se, hun er en lidt speciel hest og sær hvad det angår. det hele skal nok gå, men frygter nu fremtiden uden hende/dem

  • #22   2. jun 2011 har overvejet det, men kan ikke tage hendes liv fra hende smiley selvom det vil gøre mig mest tryg at man ved de har haft det bedste liv, vil jeg have skyldfølelse over at have taget hendes liv når hun har 10 år i sig endnu

  • #24   2. jun 2011 kan trøste mig med at jeg har fundet nogle gode ejere der vil have dem til de skal til de evige græsmarker. Og jeg har overvejet det valg så mange gange og hældte også mest til det selv, men alle omkring mig synes det er dumt og forstår dem godt

  • #26   2. jun 2011 undskyld, tænker da også hvis de er 20 år?! hva glæde har de så a at blive solgt?? og komme i uheldige hænder eller okay hænder, men a en eller anden årsag bliver nød til a skal sælges igen 1 år efter??... du ved du har givet dem hva de har haft godt a og kender deres særheder....

    men føler med dig... rigtig øv...


  • #27   2. jun 2011 I overvejer vel ikke at aflive 2 raske heste !

  • #28   2. jun 2011 Altså jeg ville ikke bryde mig om at aflive min hest, så heller sikre mig at de kom ud til en god familie... Et sted hvor jeg kunne komme og besøge dem når som helst =)

  • #29   2. jun 2011 vil aldrig aflive dem, og det er islændere, så er 20 år ingen alder, vil heller aldrig kunne tage den beslutning at slutte hendes liv. Hun er rask virkelig sund og frisk som om hun var 5 år

  • #30   2. jun 2011 Så synes jeg også det ville være utrolig synd at aflive dem.

  • #31   2. jun 2011 Nu er jeg normalt af den overbevisning, at man skal passe på ikke at menneskeliggøre de kære dyr...
    Men når det er sagt så har jeg selv oplevet at sælge en hest som vi havde haft en del år.
    Hesten var 18 år da vi solgte den, fordi vi ikke havde tiden til den og syntes den havde fortjent at komme et sted hen hvor nogen havde tid til at ride den og nusse den, som den elskede..
    Den blev solgt til en meget kærlig familie og skulle bruges til deres næsten blinde dreng på 12 år ( hesten er en fjordhest) så der var altid voksne med...super, tænkte vi...Perfekt for vores elskede fjollebolle..:) men men det viste sig at hesten den var meget tæt på at dø af sorg smiley den sørgede i mindst to mdr. hvor den ellers meget runde hest, tabte sig til et kritisk stadie..Heldighvis vendte det pludseligt og hun blev glad igen...Havde jeg vidst det, så havde jeg aldrig solgt hende...men fundet ud af noget andet smiley


  • #32   2. jun 2011 Rikke O- det er nemlig lige det jeg frygter for Sunna, fordi hun er meget tæt knyttet til mig, min søster og så min kæreste

  • #33   2. jun 2011 Det kan jeg godt forstå, for jeg havde ikke troet at det ville blive et problem ....
    Men som jeg forstår det så har du solgt begge heste til samme sted og så vil jeg da sige at det er da ikke sikkert det bliver et problem for jer, da det i vores tilfælde jo også kan skyldes det at den gamle hest, blev flyttet fra de heste hun var vandt til at gå sammen med...


  • #34   2. jun 2011 det er selvfølgelig rigtig nok, det kan man jo altid håbe


  • #36   2. jun 2011 Jeg føler med dig..:) og du skal tænke dig rigtig godt om...:)
    Jeg var så forskånet for detaljerne med vores, da dem der havde købt hende valgte at sige, når jeg spurgte om hvordan det gik : Det går godt smiley men da det hele var overstået, fik jeg hele historien og jeg takkede dem for deres `løgn`...For havde de fortalt sandheden mens det stod på..Så havde jeg hentet hende igen, ingen tvivl om det smiley


  • #37   2. jun 2011 Lykke og William

    Hvad nytter det at arbejde røven ud af bukserne hvis man så ikke har tid til dem pga af det?

    Kender mit ambitions niveau mht til skole og heste, og det betyder jeg får skyldfølelse, vil ikke kunne klare at de bare stod og ikke fik den opmærksomhed de skulle have.

    Det her er for min hests bedste at valget er truffet, men derfor er det det største tab i mit liv da jeg elsker dem mere en noget andet


  • #38   2. jun 2011 Rikke O

    ja man skal nemlig tænke sig rigtig godt om, dem som kommer og ser dem kommer helt fra bornholm og har fortalt meget og sygdomforløbet på deres den ene hest ud af to og forklaret hvorfor og hvordan og hvorledes.

    Mener at hvis man vælger at komme helt fra bornholm for at se dem uden aftale om køb endnu, så vil man dem virkelig også.

    De har selv en islænder hoppe på 19 som mine skal gå sammen med, de har tidligere erfaring med sommereksem (hvilket min den anden har) så det hjælper meget


  • #39   2. jun 2011 Det lyder rigtigt godt og det skal også nok gå alt sammen smiley
    Hvis jeg må give dig et godt råd, så sig farvel til dine heste og prøv at komme over det ( det gør du selvfølgelig) jeg er blevet af den overbevisning at det er bedere ikke at vide noget, frem for at få at vide at de har det rigtig skidt smiley


  • #40   2. jun 2011 nemlig, jeg tror heller ikke jeg vil vide noget efter, det er ligesom at gnide salt i såret. ved bare ikke hvordan man siger bedst farvel

  • #41   2. jun 2011 Nej...det ved jeg heller ikke, men trøst dig med at de to har hinanden..:) og som min kloge datter siger: mor vi er altså ikke de eneste der er gode ved hestene smiley

  • #42   2. jun 2011 ja det er godt de har det, selvom de kan skændes som et ældre ægtepar nogen gange smiley Må nok sige de datter er virkelig klog, for det er jo rigitg hehe

  • #43   2. jun 2011 rigtig

  • #44   2. jun 2011 Jeg har stadig kontakten med dem der ejer Tallulah og Breezer, og har fået lov til at besøge dem engang imellem smiley

  • #45   2. jun 2011 Ja, det er da heldighvis rigtigt:) men man tror det jo bare ikke når man står i det vel ???
    Vi har solgt to heste og det gør så mega ondt .....
    men som jeg sagde før, jeg vil hellere leve i uvidenhed, end vide at de har det dårligt smiley


  • #46   2. jun 2011 Det der med kontakt og besøg osv... Kan være meget godt, men hvis man nu ikke synes om det man ser og høre, så er det altså bedere ikke at vide noget og så gå og tro det bedste smiley

  • #47   2. jun 2011 Puha er meget splittet, men tror man er mere klar over det efter de er taget afsted og de værste sorger er "overstået", for kan ikke afgøre nu om jeg vil besøge dem eller ej

  • #48   2. jun 2011 Det kan jeg godt forstå....
    Da vi solgte, var det en trøst at de sagde: I må meget gerne komme og besøge den...Men da den først var væk, var det virkelig ikke det vi havde allermest lyst til...Vi var simpelthen bange for at det ville gøre for ondt..Og tænk hvis man fortrød..:(
    Nej jeg tror at når beslutningen er taget, så skal man fulføre og komme videre..:)
    Og så sige til sig selv..selvfølgelig går det super godt...
    Ellers er der jo kun den udvej at man må aflive og det ville da være synd, hvis de kan få et godt liv et andet sted og andre kan få lige så meget glæde af dem som man selv har haft smiley
    Rigtig meget held og lykke fremover, med salget og din uddannelse...
    Det er trods alt vigtigt, at du får en god uddannelse smiley Og en skønne dag så får du sikkert en ny hest, som du bliver lige så glad for:)


  • #49   2. jun 2011 rikke O - Jeg tror skam også stadig det bedste smiley Og vi snakker altså om besøg 1-2 gange i året ikke mere

  • #50   2. jun 2011 rikke O - Jeg tror skam også stadig det bedste smiley Og vi snakker altså om besøg 1-2 gange i året ikke mere

  • #51   2. jun 2011 Det er også fint for nogen..:) men ikke for os...
    Jeg tror det vil gøre for ondt og rive op i det hver gang ...
    Det er ikke en kritik af dig.
    Det behøver jo ikke være det samme for alle smiley


  • #52   2. jun 2011 hvem "os" du kan ikke sidde og snakke på vegne af andre

  • #53   2. jun 2011 Fjordlændere, Rikke O mener for hende og hendes datter

  • #54   2. jun 2011 Tak...Simone...Det er da utroligt som folk er på vagt...læs dog det hele før du svarer Fjordlænderen......

  • #55   2. jun 2011 rikke O - Jeg er skam ikke på vagt, syntes bare det er underligt at sidde og udtale sig om andres føelser, jeg kan ikke se noget om en datter i det du har skrevet til mig..

  • #56   2. jun 2011 Fjordlænderen, nej det ser man hvis man læser hele tråden smiley

  • #57   2. jun 2011 Hold da op...jeg har ikke specifikt skrevet noget til dig....
    Jeg har udelukkende skrevet på emnet...men hvis man vil svare, så er det vel ikke for meget forlangt at man læser det hele...og jo jeg kan godt udtale mig om andres følelser, når det gælder vores egen hest og mine og min datters følelser ...


  • #58   2. jun 2011 simone M - Nu startede min debat ikke i starten af tråden smiley

    Rikke O - "
    Det er også fint for nogen..:) men ikke for os..." og "Det der med kontakt og besøg osv." var begge skrevet efter mit indlæg, så hvis de ikke var henvendt til mig, hvem var de så henvendt til?

    Jo det er for meget at forlange, når jeg alligevel ikke vil kunne huske hele tråden, fordi jeg vil sidde og tænke på det svar jeg ville give trådstarter.. (Og nej, det er ikke en dårlig undskyldning, jeg kan ikke holde styr på flere ting på en gang i hovedet pga mit handicap)


  • #59   2. jun 2011 nej vi forlanger ikke du kan holde styr på hele tråden, men der er pænere måde at skrive tingene på. Jeg oprettede ikke tråden for at diskutere noget, men for at få hjælp til bedst at komme over det store tab det bliver, og hvordan andre har gjort det og fundet det bedst. Rikke O og jeg har faktisk haft en rigtig god snak. Hun har snakket pænt til alle, selvom man ikke deler samme mening, hvilke jeg sætter pris på når man snakker på HG

    Folk skriver ikke tingene for at genere, og som sagt tidligere kan man skrive tingene på mange pæne måder. Igen det var ikke for at skabe debat men for råd.


  • #60   2. jun 2011 og dit indlæg må jo starte på baggrund af starten af tråden

  • #61   2. jun 2011 Jeg har også snakket pænt.. Jeg kan intet sted se jeg sviner Rikke O eller andre til..

  • #62   2. jun 2011 Så lad dog være med at svare på noget du ikke har styr på ...
    Det er sgu da irriterende at blive misforstået i en seriøs debat ...:(


  • #63   2. jun 2011 nej du siger bare hun ikke kan snakke på vegne af os, det gør hun da heller ikke på nogen måde, synes bare tingene kan skrives på en pænere og høfligere måde.

    Jeg gider ikke egentlig ikke diskutere det, for orker det ikke med alt det jeg går igennem for tiden, det var ikke derfor jeg oprettede indlægget, jeg vil bare søge råde hos andre uden den store debat


  • #64   2. jun 2011 Men der er altid nogen der skal give sit besyv med...det er så bare ærgeligt at de ikke gider at læse det hele før de begynder at blande sig .....

  • #65   2. jun 2011 det er også helt okay at folk vil fortælle deres holdning, men ja Rikke synes også man skal læse tråden inden, eller bare svare konkret på trådstart hvis ikke man gider

  • #66   2. jun 2011 smiley Igen vil jeg bare sige held og lykke med det hele smiley
    Og du skal huske din uddannelse er for livet og det er altså vigtigt :))


  • #67   2. jun 2011 Lige en ting til..Det er jo rigtigt flot at erkende man ikke har tiden eller pengene til at have hest...
    Der er rigtig mange som ikke erkender det i tide og lader det løbe af sporet, med vanrøgt til følge...
    Det kan man jo kun have foragt tilovers for ....
    Det du gør Simone, er helt sikkert det rigtige smiley


  • #71   2. jun 2011 tak Rikke
    Og ja uddannelsen er for livet, og fordi jeg vil udrette noget stort engang, for heste og andre dyr (skal være zoolog).
    tror også mine forældre er glade for at fornuften sejrede, og jeg selv er glad for det. Sunna er min max ti år endnu, og som du siger er min uddanelse for livet. Fik tre gode år med Sunna, og vil ikke være dem foruden selvom smerten er stor lige nu.


  • #72   2. jun 2011 ja, men det går over igen og bliver et godt minde smiley

  • #73   2. jun 2011 Lykke og William, kørte mig selv i en depression af samme grund sidste år, og det gør jeg ikke igen, den havde nær taget livet af mig.

    Jeg vil gide alt for mine heste, men ikke hvis jeg slår mig selv ihjel under forsøget, så har vi alligevel ikke hinanden.

    det er fint at du forslår det, men jeg har overvejet det og min beslutning er taget, jeg er ikke en superkvinde som alle andre og det bliver jeg ikke.

    om det er uetisk eller ej, er for mig lige meget, jeg synes selv jeg har truffet den bedste beslutning for os begge. Sunna trives ikke med at gå på pession hvor jeg ikke har tiden til dem, hun fortjener bedre.

    Jeg er på ingen måde fornærmet over dit forslag, jeg kan bare ikke det som du kan.


  • #74   3. jun 2011 jeg snakker også kun ud fra personlig erfaring når jeg siger du burde aflive sådan en speciel hest..

    solgte min 18 års efter hun fik kissing spine og ikke ku holde til stævne brug og det var helt sikkert det HUN ville... og især springe, men det var slut så solgte til en pige der LOVEDE det var hygge brug og jeg ku besøge hende når jeg villle.. yeah right... fik så en besked fra en herinde om at jeg sku se en hjemmeside, hvor jeg ser MIN ELSKEDE hest springer 120!!!!!!! og var så nu solgt videre til en pige der sku bruge den til undervisning og stævner !

    derfor udtaler jeg mig på mine erfaringer...


  • #75   3. jun 2011 Wedes palomino.

    Din situation du har stået i lyder forfærdenlig, og vil ikke ønske jeg står i samme, men tror der er forskel på folk, alder o intentioner. Vores heste har ingen fejl/sygdomme og det er til et ægtepar i 50'erne som ikke ønsker fart over feltet men bare nogle gode tur heste til en skridttur i ny og næ.

    håber ikke jeg ser dem i den situation, men der mange ting i det og der er fordele og ulemper ved begge situationer, hvis ikke jeg føler jeg finder det perfekte og endelige hjem til hende afliver jeg hende også.

    Og så tager jeg mine forbehold i salgskontrakten


  • #76   3. jun 2011 desværre sker det. altså det bliver misbrugt. dva. de bliver brugt til spring uden at kunne..

    MEn der er også historie hvor de passer på dem.. m

    men ja satme et sats at tage-

    men hvad kan det være din søster ikke kan passe dem ?


  • #77   3. jun 2011 hun starter også uddannelse, og selvom hun bor hjemme ønsker mine forældre ikke længere at have heste, og hun har ikke råd til at opstalde begge heste smiley hun har også selv mistet interessen for hestene, ikke fordi hun ikke gider at ride, hun er bare blevet rigtig teenager og så er der nogen andre ting der trækker mer. så det sidste år har jeg stort set haft dem begge som mine, og vil ikke påtvinge hende noget hun ikke har lysten til

  • #78   3. jun 2011 det vil gå ud over både hende og hestene hvis vi lavede denne løsning. Samt at hun ikke kan ride hendes egen alene i skoven og hun tør ikke ride på min som godt kan. så hun vil ikke komme nogen steder med dem

  • #79   3. jun 2011 Dooh.. nej ikke let :S.- hvad med at låne de ud så? på den måde har DU styr på hvordan de har det, og de kan ikke sælge dem vidre smiley

  • #80   3. jun 2011 ja, så skal jeg låne hende ud ud i 7 år, kunne man selvfølglig også, men der er ingen der siger at hun er i live så lang tid, og så tror jeg hellere bare jeg vil rive plasteret af nu end at gå og forstille mig alt muligt. synes beslutningen er svær. Men tak for forslaget smiley

  • #81   3. jun 2011 Synes ikke man kan sige at "Hvis du virkelig vil beholde dem, så kan man godt hvis bare man knokler" Det er noget fis at sige, for som jeg læser det så er Simone oprigtig ked af at skulle af med sine heste, og har ikke lyst til det, men bliver nød til det...

    Det kan godt være nogle har tid til både uddannelse, heste og andre ting, hvor andre ikke har. Det er jo fuldstændig forskelligt fra person til person, hvordan deres hverdag lige er...


  • #82   3. jun 2011 Ditte P

    Det er netop også sådan jeg har det, er knust over beslutning, og den er truffet ud fra vores begges bedst, Sunna egner sig ikke til at stort opstaldnings sted hvor hun står og bliver set to tre gange om ugen fordi jeg har arbejde og skole.

    Det vil jeg aldrig kunne byde hende. og er glad for at nogen forstår at ikke alle er superkvinder.


  • #83   3. jun 2011 Simone:

    Lige præcis, synes ikke man kan udtale sig sådan, når man ikke kender til personen. Var det ikke fordi jeg havde min kæreste, så havde jeg heller ikke råd til min låne hest på SU. Og skulle jeg have job ved siden af så havde jeg ikke tid, og nok stadig ikke råd, da der jo også skulle være penge til husleje osv.


  • #84   3. jun 2011 Ditte P

    Ja planen var også at min skulle med fordi kæresten og jeg skulle flytte sammen og vi derfor havde råd, men han meddelte i maj måned at han ingen penge havde var arbejdsløs, og ikke kunne flytte med.

    Dejligt at du har en kæreste der virkelig ved hvad din hest betyder for dig smiley


  • #85   3. jun 2011 Åhh hvor surt =/

    Jamen det gør han og er også super glad for det. Vi har ikke råd til at jeg køber hest, men så er låne måden jo super god. =)


  • #86   3. jun 2011 ja det er den nemlig, men jeg skal helt sikkert også ride igen når jeg er over alt det her og jeg er klar til en ny hest, men det bliver ikke min egen hest før jeg ikke skal frygte at skulle sælge pga. økonomi for vil ikke igennem det her en gang til


  • #87   3. jun 2011 Ja det kan jeg godt forstå, jeg har heller ikke købt hest igen nu her, fordi jeg ikke ved hvad jeg har råd til efter min uddannelse. Så hellere vente, og låne en skøn hest indtil =)

  • #88   5. jun 2011 jeg vil da fortælle dsig hende der købte min var en kvinde på 47og hendes mand, der sku bruge den til DSP avl og hygge... !? så vil bare fortælle min situation,
    er ikk i tvivl om der findes reelle mennesker men man skal satme være på vagt....

    og have en UDFØRT kontrakt, selvom man ALDRIG kan sikre sig 100%


Kommentér på:
hvordan kom i best igennem det?

Annonce