4. sep 2008 Følger: 70 Følgere: 47 Heste: 6 Emner: 5 Svar: 122
Fransk Hestepas, hvem i Frankrig kontakter man? {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen
Jeg har mig en skøn fuldblod, som stammer fra Frankrig og dermed har han også et fransk pas/stambog. Sidder på arbejdet nu, og har det derfor ikke mellem hænderne, så kan ikke huske om der er medicinsider i eller ej.
Derudover er han tidligere galophest og skulle derfor gerne stå registreret hos Dansk Galop, hvor ejerskiftet skal laves.
Spørgsmål 1:
Hvis der ikke er medicinsider i, så skal jeg sende passet/stambogen til Frankrig for at de kan sætte dem i. Men til hvem/hvor skal jeg sende det?
Jeg har søgt flere timer på nettet uden held.
Spørgsmål 2:
Jeg er ikke sikker på, at der er lavet ejerskifte på min hest.
Men hvordan er det muligt, at få fat i Dansk Galop? Jeg har kimet dem ned det meste af dagen, men ingen tager telefonen og de besvarer heller ikke mails.
Er der nogen, der kender andre muligheder for at få fat i dem?
På forhånd tak for hjælpen.
Med venlig hilsen
Josephine
okt 2004
Følger: 97 Følgere: 110 Heste: 3 Emner: 163 Svar: 6.006
Så med mindre hesten er tudse gammel, så skulle der gerne være medicinsider i
Det har der ihvertfald været i alle vores både hollandske og engelske pas
sep 2008
Følger: 70 Følgere: 47 Heste: 6 Emner: 5 Svar: 122
Han er fra 2000, så jeg håber lidt der er medicinsider i.
Kan næsten ikke overskue, at skulle sende hele molevitten til Frankrig.
nov 2008
Følger: 99 Følgere: 107 Heste: 2 Emner: 43 Svar: 1.724
Kan ikke forstå at du skal ejerskifte hos Dansk Galop når alle andre skal ejerskifte hos Landscentret? normalt skal man jo indsende det originale ejercertifikat til Landscentret.
sep 2008
Tak
Det er fordi han er tidligere galophest, at jeg skal kontakte Dansk Galop. Har ringet til Landscentret og der er han ikke registreret
nov 2008
sep 2008
Hvis man ikke kan finde kontrakten på, at man har købt hesten, kan man så stadig få lavet ejercertifikat?
Kontrakten er midlertidigt væk pga flytterod.
nov 2008
Ejercertifikatet skal følge hesten ved handler gennem tiden og skal bruges når du skal ejerskifte, ikke kontrakten. Har du ikke noget ejercertifikat er det rigtig besværligt at skulle skaffe et nyt fra udlandet.
Jeg har selv været hele turen igennem med at skulle skaffe nyt ejercertifikat fra Tyskland - dyrt og besværligt.
Vil også sige jeg tvivler meget på om dine medicinsider er som de skal være. På fransk skal de være beskrevet som
"Traitement médicamenteux" og bestå af en partie I, partie II, partie III-A, partie III-B (på fransk). I mit pas strækker medicinsiderne sig fra side 39 til 54
okt 2004
Følger: 97 Følgere: 110 Heste: 3 Emner: 163 Svar: 6.006
Fransk Hestepas, hvem i Frankrig kontakter man?