{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.029 visninger | Oprettet:

Fransk Hestepas, hvem i Frankrig kontakter man? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley

Jeg har mig en skøn fuldblod, som stammer fra Frankrig og dermed har han også et fransk pas/stambog. Sidder på arbejdet nu, og har det derfor ikke mellem hænderne, så kan ikke huske om der er medicinsider i eller ej.

Derudover er han tidligere galophest og skulle derfor gerne stå registreret hos Dansk Galop, hvor ejerskiftet skal laves.

Spørgsmål 1:
Hvis der ikke er medicinsider i, så skal jeg sende passet/stambogen til Frankrig for at de kan sætte dem i. Men til hvem/hvor skal jeg sende det?
Jeg har søgt flere timer på nettet uden held. smiley

Spørgsmål 2:
Jeg er ikke sikker på, at der er lavet ejerskifte på min hest.
Men hvordan er det muligt, at få fat i Dansk Galop? Jeg har kimet dem ned det meste af dagen, men ingen tager telefonen og de besvarer heller ikke mails. smiley
Er der nogen, der kender andre muligheder for at få fat i dem?

På forhånd tak for hjælpen. smiley

Med venlig hilsen
Josephine

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fransk Hestepas, hvem i Frankrig kontakter man?
  • #1   8. jun 2011 Der er højst sandsynlig medicinsider i, da DK er et af de eneste EU lande der ikke hele tiden har overholdt de gældende EU regler ang. medicin sider.
    Så med mindre hesten er tudse gammel, så skulle der gerne være medicinsider i smiley

Det har der ihvertfald været i alle vores både hollandske og engelske pas smiley

• #2   8. jun 2011 Ok, tak smiley
    Han er fra 2000, så jeg håber lidt der er medicinsider i. smiley
    Kan næsten ikke overskue, at skulle sende hele molevitten til Frankrig. smiley

• #3   8. jun 2011 Vil også umiddelbart mene at der er medicinsider i når han ikke er ældre. Men ellers må det jo fremgå af passet hvilket forbund i Frankrig der har udstedt det - det burde stå på forsiden.

Kan ikke forstå at du skal ejerskifte hos Dansk Galop når alle andre skal ejerskifte hos Landscentret? normalt skal man jo indsende det originale ejercertifikat til Landscentret.

• #4   8. jun 2011 Findus & Pedersen P
    Tak smiley Der er heldigvis en enkelt side med medicin smiley

Det er fordi han er tidligere galophest, at jeg skal kontakte Dansk Galop. Har ringet til Landscentret og der er han ikke registreret smiley De fortalte, at jeg skal kontakte Dansk Galop, eftersom han har gået løb i Danmark.

• #5   8. jun 2011 kun en enkelt side? der skulle gerne være mange medicinsider og så er de delt op i f.eks. del I,II og III

• #6   9. jun 2011 Der er 4, fik bare ikke kigget ordentligt efter smiley

Hvis man ikke kan finde kontrakten på, at man har købt hesten, kan man så stadig få lavet ejercertifikat? smiley
    Kontrakten er midlertidigt væk pga flytterod.

• #7   9. jun 2011 Det bedste du kan gøre er at ringe og snakke med hende der tager sig af heste fra udlandet hos Landscenteret. Hun kan svare dig på hvad du nøjagtigt bør gøre i din situation.

Ejercertifikatet skal følge hesten ved handler gennem tiden og skal bruges når du skal ejerskifte, ikke kontrakten. Har du ikke noget ejercertifikat er det rigtig besværligt at skulle skaffe et nyt fra udlandet.

Jeg har selv været hele turen igennem med at skulle skaffe nyt ejercertifikat fra Tyskland - dyrt og besværligt.

Vil også sige jeg tvivler meget på om dine medicinsider er som de skal være. På fransk skal de være beskrevet som
    "Traitement médicamenteux" og bestå af en partie I, partie II, partie III-A, partie III-B (på fransk). I mit pas strækker medicinsiderne sig fra side 39 til 54

• #8   9. jun 2011 Findus: Der er nogle forbund, der ikke får arrangeret deres pas hos landscentret, eks. Galopheste, frieser, islandske heste osv. Der er man nødt til at skulle sende til eks. Holland for frieserne, hver gang der skal ejerskiftes.

Kommentér på:
Fransk Hestepas, hvem i Frankrig kontakter man?

Annonce