{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
833 visninger | Oprettet:

Tunge heste og dressur. {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg igen igen haft en diskution med en veninde omkring mit valg af hest. Da jeg før har redet mange stævner og har en kæmpe vinder mentalitet, kan hun forstå, at jeg har valgt en koldblod.

Men her på det sidste har jeg tænkt rigtigt meget. Jeg har haft Bruno i 2 år. De sidste 2 år har simpelthen været de bedste. Jeg siger ikke det er hans skyld, men efter han er kommet er alt flasket sig for mig.

Selv dressuren. Med en unghest er grundarbejdet så vigtigt. Især med de tunge racer, som ellers bliver yderst kluntede, at se på, når de spankulerer rundt på en dressur bane.

Jeg føler, at Bøffen og jeg nu er okay med. Vi har vores gode og dårlige dage, men her det sidste halve år har der været flest gode.

I en alder af 4 er vi så småt begyndt med sidebevægelser. Hvilket mine ben beklager sig en del over. Der er sørme en masse hest, som skal flyttes.

Jeg syntes næsten i skulle gå ind på hans profil og se de nyeste billeder. smiley
Jeg er så stolt af min store hest, som formår, at ligne en miillion. Selv med 950 kg. hest, at flytte rundt på.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tunge heste og dressur.
  • #1   9. jun 2011 din hest vejer ikke 950 kg.

men eller flot nok smiley

• #2   9. jun 2011 Hvis du er glad for din hest og det valg du lavede dengang, så er der jo ikke så meget at diskutere, så er det jo det rette valg for dig. smiley
    Kan ikke forstå, hvorfor din veninde ikke kan accepterer dit valg, hun burde jo bare støtte dig i det du har gjort og valgt.

• #3   9. jun 2011 Jeg forstår også min veninde, da det at vinde, er for mig en kømpe ting. Jeg elsker stævner og man vinder ikke Sølv, man har tabt Guld. Jeg er en virkelig dårlig taber og jeg stiller op for, at vinde.

Men når det så er sagt, så har jeg efter, at jeg lidt for sjov lidt alvor kiggede på ny hest på nettet, kommet til den konklusion, at der var ikke nogen andre end Bruno, som levede op til mine krav. Så kan det godt være, at jeg ikke vinder, men jeg har det sjovt i hverdagen og det er jo hverdagene, der er flest af. smiley

• #4   9. jun 2011 Tja så længe i klikker mentalt, så der da ikke noget at komme efter.
    Hatten af for dig, at du ikke bare skifter hesten ud.
    Man knytter sig til dem, og de knytter sig til dig. Burde din veninde måske sætte sig lidt ind i.

• #5   9. jun 2011 "en Shire på ca. 800 kr" det var billigt smiley
    Ej sorry jeg ved selvfølgelig godt hvad du mener xD

• #6   9. jun 2011 Man kan se på billederne i Brunos profil, at i nyder hinanden fuldt ud - det mener jeg først og fremmest er det vigtigste!

Nu har jeg i de sidste år af min ponytid redet haflinger (af den sporty type), hvilket heller ikke er det man normalt vil foretrække at se på en dressurbanerne. Jeg har startet flere stævner, oftest med placering, også c-stævner. (hæhæ, vi kunne sagtens banke sportsponyerne ;))

Da jeg havde haft min haflinger i et årstid, fortalte jeg en af mine veninder at jeg også havde kig på en new forrest i sin tid. Hun udbørd "Ej Ida, hvorfor købte I ikke din, så var du jo nået meget længere!" Måske, måske ikke. Mener det er træningen som gør det meste af arbejdet, og så er der vel fordele og ulemper ved alle heste.
    Jjeg altid fået meget opmærksomhed når jeg har haft Story med i byen, netop fordi han kan alt det som han kan, og så fordi han har den race, som han nu engang har, folk lagde mærke til ham og kunne huske ham smiley

• #7   9. jun 2011 Ida: Vi har en haflinger på mit abrjde, som også bare kan sit kram. Han har med min chef's datter gået La til c-stævner, men han falder dog utroligt meget på gangarter. Han er ca. 155 stg. så han går med hos hestene,hvor han bare ikke kan måle sig med de store varmblodsheste. Desværre.

• #8   9. jun 2011
    Jeg har en drøm om at starte nogle LA'er på en shire, belgier, jyde eller andet i den størrelse - kunne være så super fedt :o)

Klø du på og vær ligeglad med de andre. Tunge heste - også selvom det bare er en haflinger, fjordhest eller Irish Cob der ikke er så tung endda har svært ved at blive accepteret.

Men smider da lige lidt videoer til opmuntering ind, af "rigtigt" store koldblods heste i dressur:

Shire i noget MB
    http://www.youtube.com/watch?v=MV7qMF2zW9A

http://www.youtube.com/watch?v=RBHU17ELTTA&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=CRM62SARnzM

http://www.youtube.com/watch?v=_871FNPkCCU
    http://www.youtube.com/watch?v=2mn6iKwfOz4&feature=related

Vil langt hellere kigge på koldblods i dressur end nr 117 brune hest på banen...

• #9   9. jun 2011 Pernille: Nej der har de desværre svært ved at følge med de store varmblodsheste pga. gangarterne smiley

• #10   10. jun 2011 Mit mål er at vi skal kunne ride nogle M-klasser. Det kan godt vi ender, som nr. Sjok, men så længe vi har startet det. smiley

• #11   10. jun 2011 Der hvor min hest står er der en stor jyde der har startet LB klasser (og også vundet) og den går nemt versader osv. Det er meget imponerende at se på syntes jeg, og fedt at den bliver startet stævner på.

Pernille K - Det er godt du har nogle ambitioner og mål, smut du bare ud på banerne og vis dem hvad du kan smiley

Kommentér på:
Tunge heste og dressur.

Annonce