1.029 visninger
|
Oprettet:
Hestetandlæge vs. dyrlæge {{forumTopicSubject}}
Hvad ville i foretrække til jeres heste, alm. dyrlæge eller en uddannet hestetandlæge?
Jeg har altid bare brugt en alm. dyrlæge til tandraspning, men overvejer lidt at skifte til en uddannet tandlæge..
Hvad er jeres erfaringer med det? Er der stor forskel, både i pris og faglig kompetence?
dec 2006
Følger: 72 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 526 Svar: 5.248
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 690 Svar: 2.972
Min hest havde voldsomme symptomer på, der var noget galt. Fik alm. dyrlæge ud, og hun mente ikke, der var noget!
Troede selvf. ikke på hende, og fik så en dyrlæge, med speciale i tænder ud, Trine Venø, og hun fandt alt. 3 store tandlommer, sår hele vejen ned langs tænderne pga. knivskarpe tandspidser, skæve fortænder etc.
Bagefter fik jeg igen en afslappet hest, der ikke gik imod tøjlen, som kunne spise normalt uden at lægge hovedet på skrå, og ikke lugtede ud af munden!
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Jeg går ikke til lægen for at få kigget på mine tænder.
Derfor altid en tandlæge fremfor en dyrlæge.
Har hørt alt for mange historier om dyrlæger der har overset diverse ting og sager for de gør der overfladisk og ikke ser der på samme måde.
dec 2007
Følger: 24 Følgere: 22 Heste: 2 Emner: 71 Svar: 265
Er nu næsten sikker på at jeg vil skifte over til udd. tandlæge.. Men kan det virkelig passe at man skal have en dyrlæge ud ved siden af, hvis hesten skal bedøves? -for det er jeg næsten sikker på bliver nødvendigt
Ellers må jeg se om jeg kan finde frem til en dyrlæge med tænder som speciale i stedet for
nov 2008
Følger: 99 Følgere: 107 Heste: 2 Emner: 43 Svar: 1.724
nov 2008
En rigtig dygtig hestetandlæge burde kunne ordne tænder uden bedøvelse. Masser af tid, rolige omgivelser og dig til at berolige den
Vores pivskid af format som altid tidligere er blevet bedøvet blev taklet på den helt rigtige måde og fik to kæmpe totter vat i ørene og så har han et helt specielt greb man kan lave på deres øre hvis de bliver for urolige, fik det vist og det virker virkelig super.
Så pludselig havde vi en rolig, afslappet ponydreng der fik ordnet tænder med den store maskine helt uden problemer og bedøvelse.
Også dejligt at tandlægen tager sig tid til at skabe den ro om situationen - han må bedøve og kunne jo teoretisk set bare vælge at tjene de ekstra penge på at give sprøjten
dec 2006
Følger: 82 Følgere: 86 Heste: 10 Emner: 95 Svar: 1.587
nov 2008
apr 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Emner: 6 Svar: 55
Jeg bruger bare dyrlægen når hesten skal have raspet tænder - det fungerer ganske fint
Vh
isabella
nov 2008
(link fjernet)
Hestetandlæge vs. dyrlæge