{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
846 visninger | Oprettet:

Vold giver IKKE respekt {{forumTopicSubject}}

Org jeg kan blive så gal når jeg oplever folk der har den holdning af deres hest kun kan få respekt over for dem hvis de bruger vold mod den!!!
Jeg bliver så sur at jeg får lyst til a slå løst på personen bare for at vise personen at det vinder jeg ikke hans/hendes respekt ved og det samme gælder heste!!
Har selv en person tæt på mig der har den tankegang!

Den person tæt på mig har ikke tillid til min pony og mener at han er respektløs over for ham og siger at han er uopdragen. Jeg har flere gange set hende slå ham og jeg står seriøst og knytter min næve så hårdt a mine negle efterlader mærker i håndfladen. Han/Hun vil ikke vende rygge til ham fordi han følger efter en for at få kontakt og blive snakket med. Han/Hun tror med det samme at han vil rejse sig op a ham/hende eller løbe ind i ham/hende. Og bare det at han glad kommer hen til ham/hende og giver hende et lille "hej, snak med mig" puf slår han/hun ham..
Personen tror at fordi hun har haft hest i flere år end mig så ved hun mere om opdragelse på dem. Han/Hun har aldrig haft unghest og har aldrig skulle opdrage fra bunden af, ligesom jeg har skulle med Asterix.
Jeg har aldrig slået min pony, jeg har puffet til ham med flad hånd hvis han har bidt eller rejst sig op a mig men aldrig, ALDRIG med knyttet hånd og aldrig direkte stået ham!
Min pony ved at han kan stole på mig og jeg stoler på at han ikke vil gøre mig ondt, så skal den person ikke komme og ødelægge det for mig ved at slå ham.

Hvordan får jeg sagt til personen at han/hun skal stoppe med at slå min pony men istedet selv få lidt respekt for ham og ikke mindst TILLID! ? Jeg græder inden i når jeg ser personen slå ham smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 1.420 kr.
  • Underlimet vask er sluppet køkkenbordplade. Vask skal underlimes igen og vvs tilsluttes ig 1.530 kr.
  • Fejlfinde og installere opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Vinduespudser 400 kr.
  • (Gen)Opsætning af vask og vaskemøbel som er faldet ned 3.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vold giver IKKE respekt
  • #1   20. jun 2011 Altså nu ved jeg ikke hvor tæt person er til dig, men uanset om det var en veninde, min søster eller mor, var jeg flippet fuldtændig ud og bedt dem om at holde sig langt væk fra min hest. Det er din pony og det er dig der bestemmer over den, og dermed er der ikke nogen som helst andre som skal have lov til at slå på din pony. Råb op og ikke bare stå og kigge på når det sker...

• #3   20. jun 2011 Fortæl hende, at du har valgt han skal opdrages på en anden måde.. at du ikke ønsker nogen skal slå din hest.. Hun mener klart det er den forkerte måde du griber det an på, når hun bliver ved med det.. Men hesten er din, så det er dig der bestemmer, hvordan du vil have den skal opdrages.. Det synes jeg sagtens du kan sige til hende. Fortæl hvordan du har det med det, og at du gerne vil have hun respekterer, at det ikke er med slag du ønsker din hest opdraget..

• #4   20. jun 2011 Jeg ville ikke ikke tøve et sekund, med at bede vedkommende om at holde sig langt væk fra hesten!

• #5   20. jun 2011 Jeg vil virkelig gerne råbe op, men jeg ved kommentaren vil være "du kan jo ikke selv holde styr på ham"
    Det gør det utroligt svært for mig at blive ved med at tro på at jeg gør det rigtige når jeg konstant har det i baghovedet.

Mille&Twitter ! : Kan du finde et link til mig?

• #7   20. jun 2011 Har du tænkt på, om du udviser en eller anden form for adfærd eller ponyen gør, der gør, at det for hende ser ud som om den ikke har respekt for dig?? Det lyder næsten sådan.. Forklar hende dine træningsmetoder, og ellers be hende om at lade vær med at slå den.. kan se du er 19 år, så det burde du nok kunne få sagt til hende:-)

• #8   20. jun 2011 hyggefjollen W Men pony har alt den respekt for mig den kan have. Han følger mig på marken og lystre mig når eg ber' ham om noget. Han bider ikke, suter på mine trøjer til tider min hånd. Hele hans og mit forhold er opbygget gennem tillid og har tit fået af vide at det kan ses på mig og min pony når vi er sammen.

• #9   20. jun 2011 som Trine siger, hold fast i det, og få det sagt på en pæn måde:-)

• #10   20. jun 2011 jeg er normat en pige der finder mig i tingene, men hvis jeg så nogen slå mine heste var jeg flippet helt ud og skulle virkelig passe på ikke at komme til at slå personen.!

næste gang du ser hende slå din hest, så gå stille og roligt hen og tag fat i din hest og spørg roligt "hvad fanden hun har gang i?" sig det roligt for så bliver din hest ikke bange og tror det er til den og så står hun sikkert helt paf, når du går med din hest smiley

og hvis hun siger at du ikke selv kan styre ham så bare kig roligt på hende og sig "det er min hest, jeg bestemmer over ham, jeg bestemmer hvordan han skal opdrages, og det er ikke med vold eller klap. så bare bland dig uden om, og lad vær med at slå ham. hvis du ikke kan det skal du slet ikke røre ham." og igen skal du bare sige det helt roligt. Hvis hun begynder at råbe, så bare stå fast og gentag det som du lige har sagt stille og roligt.

det virker meget bedre end at hidse sig op smiley

• #11   20. jun 2011 ¤ Camilla Roerselv ¤ Det er et fantastisk råd! Det vil jeg helt sikker prøve

Til jer andre, tak for jeres svar/kommentar havde virkelig brug for a få det ud smiley

• #12   20. jun 2011 Christina: du er velkommen til at skrive PB hvis der er det mindst, har nok altid et eller andet du kan prøve, eller hvis hun siger noget andet end det der lige står her smiley

• #13   20. jun 2011 Havde en veninde, der godt kunne finde på at give min pony en "lussing" på mulen, så ponyen i en uge ikke ville røres på mulen.. Men jeg så det kun ud af øjenkrogen, og kunne/ville ikke sige fra.. Havde lidt samme problem, med den der kommentar: "Du har jo ikke engang styr på hende selv". Men så en dag stak pony af mens vi var ude og ride, og jeg fik hende fanget, og så går jeg hen til min veninde, der så giver hende et ordentligt klask på mulen(med flad hånd). SÅ blev jeg godt nok sur, og siger rigtig surt "Det der vil jeg simpelthen ikke have at du gør! Det kan godt være, at Dancer har været "uartig", men derfor skal du IKKE slå hende!! Og så red jeg videre.. Veninden syntes bare, at jeg var sur og irriterende, fordi det ikke var så normalt, at jeg ikke gav hende ret i alt. Men det hjalp at blive rigtig sur smiley

Kommentér på:
Vold giver IKKE respekt

Annonce