OUT-regler - Hvad må jeg starte? {{forumTopicSubject}}
Hej
Blev i weekenden gjort opmærksom på at "nu måtte jeg da vidst ikke ride lc'er mere!!!".
Jeg kender ikke de nye OUT-regler, men måske gør nogle af jer?
I så fald - hvad må jeg så starte på baggrund af disse resultater?
Klubstævne i EUR 7/8-2010
Klubmesterskab: LC2 - 63,00 %
Klubstævne EUR - April 2011
LC2 - 63,91 % = 5. plads (roset)
Haflingerstævne 7. maj 2011:
LC2 - 68,18 %
Herslev 5. juni 2011:
LC2 - 63,05 % - Fik en 4. plads
Egum 19. juni 2011:
LC1: 66,25 % - fik en 2. plads
LC3 - 70,00 % ! - 1. plads
Takker på forhånd
Er jeg overhovedet udelukket fra nogle klasser? :b
okt 2004
Følger: 98 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.684
jan 2007
Følger: 152 Følgere: 150 Heste: 7 Emner: 687 Svar: 10.534
Har lige fundet dem
Ekvipager udelukkes af de respektive
dressurklasser, hvis de har:
1. Vundet det aktuelle program 3 gange med
min. 65%
2. Vundet højere programmer 3 gange med
min 65%
3. Været placeret 3 gange i højere
sværhedsgrader end det program man
ønsker at ride med min. 65%
Dvs. jeg må stadigvæk starte alt :b
Har jo kun 2 placeringer over 65 %
jul 2007
Følger: 53 Følgere: 50 Heste: 13 Svar: 186
Men her er outreglerne for dressur
Ekvipager udelukkes af de respektive
dressurklasser, hvis de har:
1. Vundet det aktuelle program 3
gange med min. 65%
2. Vundet højere programmer 3
gange med min 65%
3. Været placeret 3 gange i højere
sværhedsgrader end det program
man ønsker at ride med min. 65%
Bemærk at pkt. 1 og 2 skal
kombineres.
Case: En ekvipage vil gerne starte
LB2 (svh. 0).
Ekvipagen har vundet LB2 2 gange
med 65% og har vundet LB3 (svh. 0)
1 gang med 65%. Ekvipagen må
IKKE starte LB2, men må gerne
starte LB3.
Case: En ekvipage vil gerne starte
LB2.
Ekvipagen har vundet LB3 2 gange
med 65%, og har været placeret 2
gange i LA1 (svh. 1) med 65%.
Ekvipagen må GERNE starte LB2.
apr 2008
Følger: 86 Følgere: 86 Heste: 2 Emner: 350 Svar: 1.712
- Man kan jo også "køre fast" ved bare at starte LC-klasser?
jan 2007
Enig
Men tak for hjælpen
Ja - når jeg normalt ligger omkring 63-64 procent er det jo der jeg skal være - bare fordi én dommer dømmer mig til 66 og 70 procent betyder det jo ikke nødvendigvis, at en anden dommer ville gøre det samme
jan 2007
Jeanette:
Øhm. Fordi hvis jeg skal starte højere skal jeg springe direkte til LA'erne, da han har rigtig svært ved at skridte til stævner, og der er ENORMT meget skridt i lb'erne
Desuden synes jeg ikke, at han har bæring og rummelighed nok til at klare sig godt i LA-klasserne - endnu
okt 2004
Trigger er tit blevet bedømt til lige omkirng 65% men han er bestemt ikke klar til LB klasserne endnu.
nov 2008
Følger: 99 Følgere: 107 Heste: 2 Emner: 43 Svar: 1.724
Kan kun give dig ret i det med procenterne og det er der mange som stirrer sig helt blind på. Vi har også et par dommere her i distriktet som dømmer alt, alt for højt og her taler vi altså om rigtig dårlige equipager der rider til 65-77 stykker, hvor de ellers rider til under 60.
Med de nye regler for propositioner ligger klasserne også nogen gange helt tosset i forhold til hvad man faktisk er klar til.
Har selv en datter der kun er på LD-niveau da galoppen ikke er helt på plads. Når vi har kigget efter steder at starte inkl. hos os selv har hun kunnet starte f.eks. en LD2 og for at kunne starte 2 klasser ville hun skulle starte LC2, det hænger jo overhovedet ikke sammen.
Så nyd du jeres LC´ere til du selv føler det er på tide at rykke videre
okt 2004
mar 2007
Følger: 20 Følgere: 79 Heste: 4 Emner: 508 Svar: 4.077
Det JEG kan blive sur over er equipager der tydeligt starter LD klasser for at vinde dem og fordi derikke er bedre kontrol med out-reglerne så sker der ikke en skid. De rider LD til næsten max point og så de equipager der egentlig hører til i LD klasserne får så lave point at de dårligt består klassen.
Desværre kan man kun appelere til folks samvittighed. Håber en dag at der bliver et system der gør at rytteren feks udklasses automatisk ved en elektronisk tilmelding.
apr 2008
Men så skulle men måske lægge masser træning i, så man lærte hesten at skridte? Altså bare så ikke ikke også bliver urartfærdig for de andre startende
Siger self. ikke jeg ikke syntes du ikke skal ride LC klasser mere, men syntes bare, når det går så godt for dig og din hest du måske skulle tænke på at træne til LB klasserne?
Da LC-klasserne jo "bare" er gangarts programmer, for at vise man kan styre sin hest i skridt, trav og galop - Så jeg syntes bare, når du har bevist til punkt&prikke at du faktisk kan få rimelige gode procenter i ´gangartsklassen´ så var det måske på tide at komme op og ride nogle øvelser såsom schenkelvigning i skridt i en LB..
måske skulle du bare prøve ride en LB1 og se hvordan det går, du kan jo altid gå tilbage på LC-niveauet.?
jan 2007
Jeanette:
Jeg har skam redet masser af den slags klasser
Denne hest rider jeg dog kun til stævner - dvs. fra denne uge er jeg begyndt at ride ham en enkelt dag om ugen.. Ellers har jeg egentligt bare startet på ham :b
Der bliver selvfølgelig arbejdet på skridten - det gør der virkelig, men det er noget han har svært ved, da han nemt spænder op og tripper i skridten.
Derudover - nu siger du, at jeg fint har vist, at jeg kan ride gangartsklasserne - jeg har stadigvæk problemer. Jeg laver stadig ikke perfekte overgange f.eks. da det er en øvelse, der er svær på denne hest, da han har det med at gøre sig meget stærk i overgangene.
Derudover har vi brugt rigtig lang tid på, at arbejde på hans galop, hvor han havde problemer med takten - det går dog bedre nu, men der er stadig masser af arbejde.
Hesten er IKKE særligt rummelig og "svævende" - på ingen måde
Han er 150 cm høj - så gangartsmæssigt har han svært ved at følge med blandt de store heste selvfølgelig
Jeg synes bestemt ikke, at det er uretfærdigt for de andre ryttere, at jeg starter LC'er på denne hest.
Mine resultater er normalt på omkring 63 procent - og så fik jeg rigtigt fine procenter i denne weekend, men normalt ligger vi sådan på en af de sidste placeringer eller først uplac.
Og nej, jeg gider da virkelig ikke ride LC'er forevigt- jeg vil meget hellere ride LA'er. (Meget hellere GP, hvis jeg havde en hest til det ;D! )
Men denne her hest har hårde odds i hesteklasserne.
Når alting handler om at kunne kaste med forbenene så er det altså svært at være en haflinger på 150 cm, der går hesteklasser :b
apr 2008
- Du skal kun blive glad i hvert fald når folk siger (inkl mig) dine procenter er gode, det er skam en stor ros ;D..
Men syntes i hvert fald du skal træne til LB´erne, også indtil du følger i nogenlunde er klar, så prøve en. indtil da skal du selfølgelig bare starte LC´erne
OUT-regler - Hvad må jeg starte?