Krav til en rytter. {{forumTopicSubject}}
Hej.
Ja jeg vidste ikke helt hvad jeg skulle kalde mit indlæg -.-'
Men det fordi at jeg inden så længe skal finde min en rytter til min pony Asterix og jeg har nogle krav men så sda jeg og kiggede på dem og tænkte på om de er for store?
Mine krav:
-Mellem 9 og 13 år
-Maks 150 høj
-Stabil og rolig hånd. Dvs du hiver ikke hesten i munden på nogen måde.
-Ærlig og til at stole på. dys du du behandler min pony med respekt og ordentligtt og laver ikke noget vi ikke har aftalt.
-Modig men forsigtig Han er ung så ingen vilde lege med hesten.
-Har en forældre med når du rider. Da der kan ske noget skal der være en der kan hjælpe dig for jeg vil ikke altid være til stede.
Mener i a det er nogle urimelige krav?
Og hvilke krav har i til en rytter der skal rides jeres heste?
aug 2005
Følger: 46 Følgere: 47 Heste: 1 Emner: 55 Svar: 496
Så skal hun være int i "kun" at ride 1x om ugen og kun skovture da det er det jeg ikke har tid til
apr 2007
Følger: 98 Følgere: 103 Heste: 10 Emner: 17 Svar: 313
jan 2008
Følger: 208 Følgere: 220 Heste: 4 Emner: 126 Svar: 813
feb 2007
Følger: 34 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 205 Svar: 2.420
Synes det er okay krav, den med forældre er super, jeg synes for mange har for let ved at komme tilskade fordi de rider alene. og det behøves jo bare være når du ikke kan.
Jeg rider ALDRIG alene, min far er altid med eller en anden.
mar 2007
Følger: 20 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 10 Svar: 349
Min veninde solgte en 3'er på 4 år til en pige på 9 . Hun sad helt stille, kunne drive med sædet, sparkede ikke men trykkede derimod med benene . Utrolig ansvarsbevidst og hendes mor var altid med .
Det kan sagtens lade sig gøre, og jeg synes det er rigtig godt at du lægger vægt på sikkerheden . Børn skal også ride for små hjælpere, og rigtig mange kan .
Super krav . Så er du også mere sikker på at hesten bliver redet efter dit ønske, og ikke som en hygge nusse "vi skal bare ud og jorde" hest . Som mange børn godt kan finde på .
maj 2010
Følger: 23 Følgere: 21 Heste: 3 Emner: 18 Svar: 35
Vil lige argumentere for alderen,
Jeg har arbejdet som hjælper på en rideskole og har set mange små piger helt nede fra 4års alderen ride og allerede der har man kunne se at hvis de blev ved med at ride ville de i den alder (9-13) være nogle ryttere med en stabil hånd og et godt sæde.
Grunden til at jeg stopper ved 13 er at jeg selvfølgelig gerne vil, når Asterix er klar til det, have ham ud og starte nogle stævner.
Bare fordi en rytter er ung betyder det nødvendigvis ikke at han/hun ikke kan ride en ung hest.
Krav til en rytter.