{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
772 visninger | Oprettet:

Krav til en rytter. {{forumTopicSubject}}

Hej.
Ja jeg vidste ikke helt hvad jeg skulle kalde mit indlæg -.-'

Men det fordi at jeg inden så længe skal finde min en rytter til min pony Asterix og jeg har nogle krav men så sda jeg og kiggede på dem og tænkte på om de er for store?

Mine krav:
-Mellem 9 og 13 år
-Maks 150 høj
-Stabil og rolig hånd. Dvs du hiver ikke hesten i munden på nogen måde.
-Ærlig og til at stole på. dys du du behandler min pony med respekt og ordentligtt og laver ikke noget vi ikke har aftalt.
-Modig men forsigtig Han er ung så ingen vilde lege med hesten.
-Har en forældre med når du rider. Da der kan ske noget skal der være en der kan hjælpe dig for jeg vil ikke altid være til stede.

Mener i a det er nogle urimelige krav?
Og hvilke krav har i til en rytter der skal rides jeres heste?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Krav til en rytter.
  • #1   23. jun 2011 Hvorfor søge en SÅ ung rytter til en ung hest? De krav jeg har til min part er at hun er over 18, hun er en erfaren rytter da jeg også har en unghest...
    Så skal hun være int i "kun" at ride 1x om ugen og kun skovture da det er det jeg ikke har tid til smiley

• #2   23. jun 2011 Ville også sige at det nok lige er lovligt ungt til en unghest.. smiley Har været inde på hans orfil og kigge og kan se at han ikke er så stor, men en lille pige som er lidt ældre vil han jo sagtens kunne holde til.. smiley Er selv 24, vejer ca 50 KG og er 165 høj.. Rider indimellem ponyer på samme størrelse for pigerne hvis det lige er tiltrængt.. smiley Og det tager de absolut ingen skade af.. smiley

• #3   23. jun 2011 feks. gider mine forældre ikke tage med ud til hesten hver gang. ser dog nogen der har forældre med hvergang. Men jeg synes det er et stort krag.

• #4   23. jun 2011 hvis det er en kat 3 pony kan rytteren jo kun ride den til og med de 13 år .

Synes det er okay krav, den med forældre er super, jeg synes for mange har for let ved at komme tilskade fordi de rider alene. og det behøves jo bare være når du ikke kan.

Jeg rider ALDRIG alene, min far er altid med eller en anden.

• #5   23. jun 2011 Jeg synes det er helt fair krav . Og der findes faktisk piger i netop den størrelse med utrolig gode evner .
    Min veninde solgte en 3'er på 4 år til en pige på 9 . Hun sad helt stille, kunne drive med sædet, sparkede ikke men trykkede derimod med benene . Utrolig ansvarsbevidst og hendes mor var altid med .
    Det kan sagtens lade sig gøre, og jeg synes det er rigtig godt at du lægger vægt på sikkerheden . Børn skal også ride for små hjælpere, og rigtig mange kan .

Super krav . Så er du også mere sikker på at hesten bliver redet efter dit ønske, og ikke som en hygge nusse "vi skal bare ud og jorde" hest . Som mange børn godt kan finde på .

• #6   24. jun 2011 Tak for jeres svar og kommentar.

Vil lige argumentere for alderen,
    Jeg har arbejdet som hjælper på en rideskole og har set mange små piger helt nede fra 4års alderen ride og allerede der har man kunne se at hvis de blev ved med at ride ville de i den alder (9-13) være nogle ryttere med en stabil hånd og et godt sæde.
    Grunden til at jeg stopper ved 13 er at jeg selvfølgelig gerne vil, når Asterix er klar til det, have ham ud og starte nogle stævner.
    Bare fordi en rytter er ung betyder det nødvendigvis ikke at han/hun ikke kan ride en ung hest. smiley

Kommentér på:
Krav til en rytter.

Annonce