1.154 visninger
|
Oprettet:
finde røntgen billeder?? {{forumTopicSubject}}
Kære HG.
Jeg er ved at oprette forsikring på min hest.
Da den har en anmærkning på røntgen, SKAL der vedlægges røntgen beskrivelse.
Nu er problemet bare at jeg har ringet til dem som efter sigende skulle havde taget røntgen billederne af hans ben, og de siger at de ikke har nogen??
Hvad gør jeg så?? Er jeg nu tvunget til at bruge 3000 på nye røntgen-billeder for at oprette en lovpligtig ansvars forsikring??
jul 2007
Følger: 164 Følgere: 163 Heste: 6 Emner: 23 Svar: 718
dec 2007
Følger: 91 Følgere: 88 Heste: 2 Emner: 94 Svar: 1.199
jan 2009
Følger: 39 Følgere: 37 Emner: 6 Svar: 126
Ansvar har jo intet at gøre med hestens helbredstilstand..
Det er kun hvis du skal tegne en uanvendlighedsforsikring at man kræver det og kun hvis forsikringssummen overstiger et bestemt beløb...
nov 2008
Følger: 99 Følgere: 107 Heste: 2 Emner: 43 Svar: 1.724
For liv over 50.000 og for alle beløb uanvendelighed mener jeg at der kræves røntgenbilleder og billeder vedlagt. Mener også at der er et max. på hvor gamle de røntgenbilleder må være.
Men har du ingen billeder er jeg ret sikker på at det vil koste dig en ny omgang.
Det nemmeste du kan gøre er jo at ringe/skrive til pågældende selskab og høre hvad de forlanger af dokumentation i netop dit tilfælde, hvis du da ikke kan læse det ud af fællesbestemmelserne for policen.
Den lovpligtige ansvar har langt de fleste via deres indboforsikring - indboforsikring dækker også hjemmeboende børn/unge til de er 21 år.
jan 2009
Følger: 39 Følgere: 37 Emner: 6 Svar: 126
Eller hvis man er bekendt med at hesten har en røngtenfejl....
finde røntgen billeder??