{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.154 visninger | Oprettet:

finde røntgen billeder?? {{forumTopicSubject}}

Kære HG.
Jeg er ved at oprette forsikring på min hest.
Da den har en anmærkning på røntgen, SKAL der vedlægges røntgen beskrivelse.
Nu er problemet bare at jeg har ringet til dem som efter sigende skulle havde taget røntgen billederne af hans ben, og de siger at de ikke har nogen??
Hvad gør jeg så?? Er jeg nu tvunget til at bruge 3000 på nye røntgen-billeder for at oprette en lovpligtig ansvars forsikring??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  finde røntgen billeder??
  • #1   24. jun 2011 Mine hestes ansvars forsikringer ligger i min egen husstandsforsikring .. Jeg har ved tryg.

• #2   24. jun 2011 Ja, det vil jeg mene. Papirerne skal vedlægges, og hvis de er gået tabt, så er det dælme surt, at man skal ofre 3000 på nye billeder.

• #3   24. jun 2011 Man skal altså ikke aflevere røngten billeder, for at lave en ansvarsforsikring....
    Ansvar har jo intet at gøre med hestens helbredstilstand..
    Det er kun hvis du skal tegne en uanvendlighedsforsikring at man kræver det og kun hvis forsikringssummen overstiger et bestemt beløb...

• #4   24. jun 2011 Handelsundersøgelse/sundhedsattest - undersøgelse max. 14 dage gammel ved obligatorisk livsforsikring. Med obligatorisk mener jeg at du skal tegne en livsforsikring for at kunne tegne sygeforsikring og evt. uanvendelighed.

For liv over 50.000 og for alle beløb uanvendelighed mener jeg at der kræves røntgenbilleder og billeder vedlagt. Mener også at der er et max. på hvor gamle de røntgenbilleder må være.
    Men har du ingen billeder er jeg ret sikker på at det vil koste dig en ny omgang.

Det nemmeste du kan gøre er jo at ringe/skrive til pågældende selskab og høre hvad de forlanger af dokumentation i netop dit tilfælde, hvis du da ikke kan læse det ud af fællesbestemmelserne for policen.

Den lovpligtige ansvar har langt de fleste via deres indboforsikring - indboforsikring dækker også hjemmeboende børn/unge til de er 21 år.

• #5   24. jun 2011 Der kræves kun røngtenbilleder og de må ikke være over et år gamle hvis man er oppe over et bestemt beløb i uanvendlighed..
    Eller hvis man er bekendt med at hesten har en røngtenfejl....

Kommentér på:
finde røntgen billeder??

Annonce