{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
606 visninger | Oprettet:

Røntgen - Ansager eller Skjern Å?? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige brug for at høre jeres erfaringer.
Min hest er hævet ved den ene has og har været det i 2 uger nu. Har haft egen dyrlæge ude, men hun har ikke kunne finde noget. Han har ikke ondt og han halter ikke. Han er begyndt at blive en smule varm på hævelsen.

Min dyrlæge anbefaler mig at sende ham til Ansager og få taget røntgen billeder af hans ben.

Jeg synes bare jeg har hørt at Skjern køre ud til deres patinter også. Synes bare det vil være rare for alle parter at der foregår hjemme i vante omgivelser...

Har i kendskab til de 2 steder? Vil gerne høre gode og dårlige oplevelser smiley

Jeg er bare så bange for at det er spat, og kan ikke klare så dårlige nyheder lige nu.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Røntgen - Ansager eller Skjern Å??
  • #1   13. okt 2011 ansager!!

• #2   13. okt 2011 Hvorfor vil du vælge dem?

• #3   13. okt 2011 ANSAGER!!

Fordi, de har utrolig stor ekspertise og ser på røntgenbilleder hver eneste dag - også dem, som andre dyrlæge rikke kan finde ud af.

• #4   13. okt 2011 hej
    jeg ville klart vælge ansager de tager sig tid til hesten og beroliger den.

de var nede og hente min der sku ha været i røntgen først dagen efter men da hun alligevel var klar og der intet var at lave tog de hende direkte fra traileren og ind i røntgen hvor de stod og snakkede med hende mens de tog billederne

• #5   13. okt 2011 Forresten - så tror jeg ikke du skal være bange for spat - Det hæver ikke og hesten er som regel meget halt/stiv når den har stået stille. Fx om morgenen, når den skal ud af boksen.

Jeg ville mere være bekymret for mus..... smiley

• #6   13. okt 2011 det er det sted hvor du for den bedste behandling. da jeg skulle have min i røntgen blev jeg henvist til ansager af 3 forskellige dyrlæger, jeg har kun én gang haft en dyrlæge ude fra skjern af og han var bare en KLOVN!! han kunne ikke fortælle mig hva jeg skulle gøre eller stille nogle dianose. derefter sendte de mig en regning på 1500,- som jeg nu bøvler med dem om.
    jeg vil ikke betale for den for syntes jeg fik en lorte behandling. min hest fik intet smertestillende eller noget. han slog den 4 gange i ryggen med en hammer og det var dét.:(

ved ansager tager de sig godt om dig og din hest. de har det bedste udstyr og er generelt bare dygtigere. Jeg har nu fået røntgen foretaget 3 gange deroppe med 3 forskellige heste alle sammen af bo. han er go!!

selvom jeg en dag akut kom til ansager da min hest havde vrikket rundt. så kom bo ud og brugte mindst tre kvarter på ham inden han sendte ham i røntgen. tog sig go til.

• #7   13. okt 2011 Så tror jeg da jeg vil ringe og få en tid hos dem smiley

K A: Han er absout ikke stiv i benet. Han er super frisk og smidig. Han løber rundt på folden og bøvler med de andre. Mus... Har jeg ikke rigtig kendskab til. Må heller lige læse lidt om det. Han er hævet på indvendige side.

• #9   13. okt 2011 Mus er et lille fragment, der har løsrevet sig fra hestens ledbrusk. I mange tilfælde ligger musen bare i ledhulen og gør ingen skade. Desværre ser man af og til mus, der genere leddet og derved hæver ledet. Ofte er det ledsaget af halthed. Når man tager et røntgenbilled eller flere, kan man be- eller afkræfte mus. Findes der en mus i leddet anbefaler dyrlægerne ofte at man fjerne musen - især, hvis der er kliniske symptomer såsom galle og hævelse eller halthed.

Musen fjerne under fuld narkose ved hjælp af arthroskopi. Der laves et lille hul (få cm), hvorigennem musen fiskes ud. Jeg kender nogle stykker, der har fået fjernet haseledsmus i ansager, og alle er 100% OK og rideheste i dag.

• #11   13. okt 2011 inden du begynder at bekymre dig om alt hvad den kan være og maler fanden på væggen så skynd dig og få en tid. man plejer at kunne komme til ret hurtigt deroppe. ingen grund til at blive nervøs, det kan jo være 1000 forskellige ting.

sidst jeg kom derop troede jeg min hest havde brækket benet da min dyrlæge ikke kunne udelukke det. resultatet var bare et vrid i hoften, og 14 dage efter var han super frisk igen!

skriv gerne hvordan det gik smiley

• #12   13. okt 2011 jeg ringede om middagen en time efter blev hun hentet to timer efter havde jeg bo i røret som havde en dianose og sku ha svar på om den sku opereres næste dag

• #13   13. okt 2011 Så fik jeg ringet. På tirsdag havde de allerede tid.

Så må jeg lige vente og se hvad de kan fortælle. Men jeg synes da det er positivt at han ikke har ondt eller er halt.

Skal selvfølgelig komme med en opdatering smiley

Tak for alle jeres svar smiley

• #14   13. okt 2011 pøj pøj med bassen. håber ikke det er noget alvorligt!!

• #15   13. okt 2011 er det felix den er galt med?? kom lige til at se du er da hende som købte felix af pernille smidt smiley

• #16   13. okt 2011 Nej det er min frieser Zeppelin. Felix har det super godt smiley Han hygger sig rigtig her i hans nye hjem smiley

• #17   13. okt 2011 Jeg kørte min til Ansager, det var også billigere end Skjern Å dyrlægerne..

• #18   13. okt 2011 hehe nå det VAR dig smiley nååh det var godt.. men da træls med friseren :((

Kommentér på:
Røntgen - Ansager eller Skjern Å??

Annonce