{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
830 visninger | Oprettet:

Overbygget eller? {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg fik at vide min hest er overbygget, men jeg er kommet lidt i tvivl. For han LIGNER godt nok han er overbygget, men så hørte jeg at man kunne afgøre det ved at lægge en dressurpisk på krydset og frem til manken og se om den lå lige eller om den gik højere op bagtil.
Dette gjorde jeg, og pisken lå en lille smule højere fortil end bagtil, hvilket så burde være det modsatte af overbygget! Men er der nogen hold i denne metode?
Har nemlig hørt om at folk tror deres heste er overbyggede, men det i virkeligheden bare er fordi de måske mangler rygmuskler, og derfor snyder det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overbygget eller?
  • #1   30. jun 2011 ville ikke mene du kan bruge en dressur pisk, da den jo også kan ligge skævt.
    man kan måske prøve at bruge et stangmål på det højeste sted bag og for ? smiley


  • #2   30. jun 2011 Ville også prøve stangmålet på højeste sted på bagparten og så mankebenet som til måling.

    Du har ikke så mange billeder hvor det kan vurderes, foldbilledet hvor den står og spiser vil jeg hælde til en smule overbygget, men det er ikke meget og måske står den ned af bakke.

    Du har haft et par endre emner i forum tidligere hvor jeg bla. kommenterede at den mangler at få sat de rigtige muskler. Når du får lagt det i den, vil den også komme til at "vende" mere rigtigt og se mere velproportioneret ud smiley


  • #3   1. jul 2011 der er ikke andet for end at du må igang med stangmålet...metode med pisken dur ikke... og du skal nok også have et rigitgt stangmål med vatterpas for at du kan være helt sikker..
    men det er rigtig at mange heste godt kan se lidt overbyggede ud uden at være det.. og nok også hvis det forholder sig som Findus skriver at hesten ikke halt har sat muskler..


  • #4   1. jul 2011 Tak for råd smiley Findus, er glad for du skriver det med foldbilledet - det billede er nemlig et hvor han ser mere overbygget ud end han gør "i virkeligheden".
    Jeg håber musklerne snart kommer, vi rider stort set hver dag og nu er han begyndt at have styrke til at gå i den rigtige ramme hele tiden plus meget af tiden i holdning. Så det går den rigtige vej smiley


  • #5   1. jul 2011 Mange gange er det også så svært selv at se de små forbedringer når man jo går og glor på dem og deres "mangler" hver eneste dag. Men det skal nok komme og kommer helt sikkert også både bedst og pænest ved korrekt ridning og det tager jo tid. Så du skal nok nå det rigtige punkt på et tidspunkt smiley

    Nu er vores kære ponydreng en udfordring der virkelig tager kegler ridemæssigt, specielt for en så urutineret rytter som min datter var da hun fik ham. Hele to år har det taget at få ham til at vende rigtigt, sætte de rigtige muskler, få omdannet de grimme fedtdepoter til muskler og få ham til at blive gladere for at være ridesportspony - så rom blev ikke bygget på en dag smiley


  • #6   1. jul 2011 Få en til at måle med et stangmål både over manken og over krydset... Målte en pony sådan for 3 mdr siden... viste sig at hun som vi kunne se var overbygget, men kun med 1-1½ cm smiley

Kommentér på:
Overbygget eller?

Annonce