{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
995 visninger | Oprettet:

Når hesten burde være skovturs-hest? {{forumTopicSubject}}

Hvad gør man så? Hun har astma, hoster ikke mere, men er headshaker. Jeg forlanger intet af hende, hun får lov at have lange tøjler, så hun kan ryste hovedet. Men havde håbet at kunne ride i skridt, trav, galop. Men kan mærke, det irriterer mig lidt, at hun ikke går "normalt" uden at shake. Og pt. er hun tung, tyk og doven af græsset, hun har lige fået mundkurv på igen (har været forfangen sidste sommer).

Ville gerne at min krop husker hvordan det er at sidde på en hest, til når jeg skal tilride min anden hest næste år. Men tror snart, det irriterer mig mere, end det gavner mig, at ride en hest, der ryster hovedet.

Hvad ville du gøre i sådan en situation? Hun skal ikke sælges, i frygt for, de ville ride hende hårdt, hun har jo ikke just godt af det, begynder at shake mere etc.

Men ville du overveje:

Halv/helpart, som gider skovtur, og kun skovtur (findes de?)

Bide i det "sure" æble og selv ride skovtur? Min hest er nervøs, når vi rider alene, og bestemt ikke sjov at ride ud på. Og jeg er ikke selv så meget til tur.ridning.

Sende hende i løsdrift - selvom det heller ikke var lykken, da hostede hun pga. støvet stråfoder og ikke mindst frøgræsset. Der ville jeg ikke komme hver dag, for jeg har kun løsdrifter 18 km herfra (har ikke bil heller). Der ville være ridebane, så der er mulighed for meget let ridning?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når hesten burde være skovturs-hest?
  • #1   18. jul 2011 Jeg ville ØNSKE jeg havde givet min gamle HS hest fred:-(
    Hvis jeg kunne ville jeg gøre det idag.
    Det er kun dig der bestemmer hvad der skal ske med din hest, men det lyder ikke til dine ambitioner stemmer overens med hvad hesten kan.. Ville det så ikke være bedre at slutte mens legen er god og sige pænt farvel og få en hest du ville få glæde af?


  • #3   18. jul 2011 jeg ville også give den fred smiley

  • #4   18. jul 2011 Jeg synes at vi bør tage et ansvar for vores dyr da de ikke selv kan bestemme. En hest med så slemme skavanker ville jeg aflive. Selvom hun måske kan få det ok, så skal der ikke mange ændringer til at det ville gå den anden vej, og i og med at de heste som er idag er til for menneskets skyld, synes jeg også vi skal være fair og sige når nok er nok. En død hest, eller andet dyr, er ikke ked af det. De slipper for dårligdomme og kan løbe rundt og hygge sig på den anden side af regnbuen. Det kan virke lidt hårdt i et samfund hvor mange har svært ved at se døden som det det nu er og ikke ondt eller farligt, og mange mener derfor man skal holde dyr og mennesker i live for nærmest enhver pris. Dette selvom dyret eller mennesket kun vil opleve nedgang resten af tiden. I min verden forstår jeg ikke at man ikke må give fred når legen ikke er længere og livet fra nu af ikke er "DET BEDSTE".
    Håber ikke du tager mit indlæg ringe op. Jeg synes det er stort af dig at tænke tankerne, i stedet for bare at sende hende videre og glemme hende smiley


Kommentér på:
Når hesten burde være skovturs-hest?

Annonce