Forskel på 'fisk' ? {{forumTopicSubject}}
Jae, er kommet til at tænke lidt..
Har kigget på mange af de heste der bliver oprettet hver dag.
Det er som om de smukke heste bare har flere rettigheder til at komme ind, end de mindre udtryksfulde har..
F.eks. så kan en lækker lækker dressur hest, nøjes med at blive oprettet med 5-6 næsten ens dressurbilleder, taget samme dag, sparsom tekst og alligevel byder folk den gerne velkommen..
Men så er der måske en dejlig skovturshest, som der er taget 5-6 billeder af i forskellige situationer, hvor teksten beskriver ganske fint hvad tilhørsforholdet er osv. Men denne får en del afvisninger fordi der ikke er mere end de billeder der er..
Det samme med logoer.. hvis hesten er SKIDE SKIDE lækker, så gør det pludselig ikke noget der er logo på billeder.
Men hvis hesten er en hest med alm. udseende, så bliver de afvist fra en side af hvis der er logo på billederne.
Er der virkelig så meget forskel på 'fisk', bare på grund af udseendet?
Lad os få en debat igang her, i en pæn tone og ingen udhængninger.
apr 2007
Følger: 96 Følgere: 110 Heste: 4 Emner: 443 Svar: 8.263
jul 2007
Følger: 160 Følgere: 181 Heste: 7 Emner: 168 Svar: 1.396
Der er forskel på fisk ..
Jeg er dog ikke enig i , at det er sådan et galleri som dette skal drives .. Det må være ens for alle ..
Nu er jeg godtnok også i den 'ældre' ende og jeg tror , at hvis man lavede en statestik over velkommen og afvis , så er det nok de unge der stemmer flest ind af dem som har ens billeder men ser super godt ud ..
Jeg hænger absolute ikke nogle ud , det er bare hvad jeg tror ..
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Der er super meget forskel på "fisk".
Det er der også i dressur konkurrencer - hesten med udtryk og udstråling vil næsten altid vinde over hesten der ikke skiller sig så meget ud. Selvom dressur vel ikke handler om udseende med om øvelsers præscion, lethed osv.
Og ikke om det er Facebook's night mare med 10 kendte hingste i tavlen eller musse der blev lavet ved et uheld.
jul 2007
I tirsdags blev en 21 årige hest pladseret i en MB0 ud af rigtig mange ryttere , den hest er en musse der blev lavet vecd et uheld og købt på et hestemarked ..
Men jo , jeg vil give dig ret i at sådan er det i de fleste ponyklasser ..
Har selv siddet skriver til et landsstævne i en PRI hvor dommeren var et perfekt eksempel på det du siger ..
maj 2010
Følger: 87 Følgere: 80 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 881
Men ja der er forskel på fisk, men det er bare ikke alle forundt at have en fotograf med det fedste kamera til rådighed..Heller ikke mig selv:-) Desuden er det svært at tage ridebilleder, når man selv sidder på hesten:-D
jul 2007
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2146 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.486
og om folk godkender profiler med ikke tilladte billeder, eller afviser pga. manglende billeder, det er vel hip som hap.?
maj 2008
Følger: 52 Følgere: 50 Heste: 3 Emner: 41 Svar: 578
apr 2007
Følger: 96 Følgere: 110 Heste: 4 Emner: 443 Svar: 8.263
Fakeprofiler er også noget værre %"¤#%"¤, forstår ikke hvorfor man laver sådan nogle.
Hvis Lille Lise bare er helt "tozzet med ponzer" og hun kun går til ridning en gang om ugen på den lokale rideskole, så kan jeg godt forstå at hun opretter hesten hun rider. Hun har jo en kontakt til den pony og har vel ligeså meget ret til at oprette den som alle andre
mar 2009
Følger: 43 Følgere: 40 Heste: 8 Emner: 37 Svar: 1.138
Jeg undre mig tit når jeg byder nye heste velkomne og ser at de har fået en del afvise point, tit kan jeg slet ikke se hvorfor for alle regler er overholdt. Tror mange bedømmer om de synes hesten er pæn og det er jo ikke det oprettelsen handler om.
Jeg kan godt forstå dem som opretter låne og rideskole heste, ja i det helt tager dem som opretter heste, man er jo skide stolt af sin hyp og vil gerne vise billeder af sit smukke dyr.
Og kvaliteten af hg og forum og annoncer er meget svingende. Nogen gange går der for meget børnehave og snobberi i det ;-). Jeg synes debatten i grupperne er mere seriøse, ihvertfald de mindre grupper.
Forskel på 'fisk' ?