Min hest mister farven! {{forumTopicSubject}}
Min dejlige hest Luna har en meget smuk rød farve med et næsten orange skær, og får tit komplimenter for hendes farve.
Da jeg først mødte hende for to år siden havde hun kun spredte hvide hår i manen men idag lagde jeg mærke til at hele vejen hen langs med halsen er der cirka en håndsbredde hvor manen er mere hvid end rød for oven.
Hun er kun 11 år gammel hvilket jeg ikke skulle mene var nogen særlig høj alder for en sund og rask hest. Så det burde ikke skyldes alderdom.
Min moster har racehunde som også er røde og hvide og hendes bedste hund som ikke er særlig gammel har også fået mange grå/lyse hår på det sidste. Hun mener det er fordi det røde gen ikke er lige så stærkt om de andre farver, ligesom brune øjne slår mere igennem end blå.
Er der nogle af jer andre der har røde heste som oplever dette i en tidlig alder og kan man eventuelt gøre noget for at det ikke fortsætter?
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 56 Heste: 6 Emner: 24 Svar: 75
okt 2006
Følger: 18 Følgere: 34 Heste: 1 Emner: 221 Svar: 3.084
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 64 Emner: 91 Svar: 454
Det er da meget normalt.. Alle mine heste skifter farve om sommeren 8D.
mar 2007
Følger: 75 Følgere: 72 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 53
Det er ikke på den måde, hun beholder faktisk den samme farve hele året i pelsen. Det er hendes man der er problemet, det er helt hvide hår som gror ud og mange af dem som falder af er halvt røde og halvt hvide.
apr 2010
Følger: 54 Følgere: 51 Heste: 6 Emner: 175 Svar: 1.445
Det kan ikke være ligesom med mennesker, at de bliver tidligere gråhåret hvis de er stresset? ej, okay, det ved jeg selvfølgelig ikke noget om xD bare et skud i tågen
jan 2008
Følger: 23 Følgere: 25 Heste: 3 Emner: 173 Svar: 1.621
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 690 Svar: 2.972
De bliver i øvrigt begge af blegede, når de sveder meget, årsag ukendt. Den ene er endda farvetestet og homozygot sort, så hun kan ikke blive mere sort.
Min hest mister farven!