{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.068 visninger | Oprettet:

Kronisk diarre {{forumTopicSubject}}

Tja, min haflinger hoppe på 6 år har haft nærmest kronisk diarre siden hun var 1,5 år gammel.
Jeg har haft dyrlæger ude flere gange, de har taget blodprøver, gødningsprøver - faktisk alt hvad de mente var nødvendigt.. Men alt viser at hun ikke fejler noget.

I perioder er det virkelig slemt, næsten hele hendes hale klumper ..

Kan det virkelig være rigtigt at der ikke er noget at gøre ?? Nogen der har oplevet noget ligende ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kronisk diarre
  • #1   29. jul 2011 hun går på græs ikke ? der er nogen heste der får for meget syre i tarmene som inghest, enten af ensilage eller svaghed for græs, som ødelægger tarm kulturen. Så den uden græs i 2 dage og hvis det er det, så burde den ikke have tynd mave igen ( så længe den ikke får græs:) )

  • #3   29. jul 2011 Er den blevet tjekket for bældenorm? trigger havde også virkelig tynd mave, så blev vi forslået at tjekke for bældenorm, og det havde han faktisk. Efter han blev behandlet for det har han ikke haft tynd mave.

  • #4   29. jul 2011 Tror også svaret skal findes i foderet. Giver du hende nok fibre? Prøv evt. med fiberpellets. F.eks. fra Horselux. Og Linamix, som allerede er blevet nævnt.

  • #5   29. jul 2011 Jeg tænker også mavesår - og så skal der nemlig ikke så meget forkert foder til - før maven bliver tynd... Jeg ville - i en periode prøve KUN at give hø og vitaminer - intet græs intet wrap eller andre ting KUN godt tørt hø og vitaminer. Prøv en uges tid, hesten kan sagtens leve på det så længe der er adgang til hø hele døgnet - og så naturligvis masser af vand. Prøv så at se om ikke maven ændrer sig lidt... Hvis hesten har kronisk mavesår - så vil afføringen også blive tynd...

Kommentér på:
Kronisk diarre

Annonce