{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
789 visninger | Oprettet:

Løber hele tiden ud ;-( {{forumTopicSubject}}

God aften HG smiley

Jeg har et lille problem, som jeg tænkte nogen af jer måske kunne være med til at løse smiley


Jeg har jo min store hest som jeg rider meget på, inde på marken, men så snart jeg rider et stykke væk fra marken hvor min lille shetter går, så bliver min shetter bare helt skør og prøver på at løbe ud, og jeg tør simpelhen ik tage på tur med min hest fordi så løber hun godt nok ud tror jeg smiley '

Så er der nogen der har forslag til hva jeg kan gøre? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løber hele tiden ud ;-(
  • #1   30. jul 2011 har du mulighed for at lukke shetteren ind i en boks? For så kunne det gøre det og så starte med at skille dem ad på den måde og så til sidst burde den godt kunne stå på marken(:

  • #2   30. jul 2011 Kan du ikke sætte hende i boks imens du rider.. ? Ville være det nemmeste og sikreste

  • #3   30. jul 2011 Har selv en pony, som har været total bims når de andre heste har forladt stedet. Hun er dog aldrig løbet ud. Hvis jeg tager hende på boks er hun direkte livsfarlig.
    Det er dog blevet bedre. Hvis din hest respektere hegnet skal den nok blive inde. Hvis jeg var dig ville jeg nok starte med at prøve at forbedre hesten seprationsangst. Meget langsomt. Vær væk i 1 minut kom tilbage, væk i 2 minutter kom tilbage. Træn det over LAAANG tid smiley


  • #4   30. jul 2011 Jo den mulighed har jeg, men hun kan bare ik se over boksdøren?

  • #5   30. jul 2011 Det kan min pony heller ikke(:

  • #6   30. jul 2011 Jeg ville helt klart lukke den ind i en lukket boks - det er bedre end at den stikker af eller kommer til skade på hegnet. Desuden dør den ikke af at stå inde, mens du rider. Du kan evt. smide noget hø ind til den, så den har noget at hygge sig med smiley Inden den ser sig om, er du tilbage igen, og hestene kan komme ud igen sammen ...

  • #7   30. jul 2011 og en ekstra plus er, at du kan ride med god samvittighed uden at være nervøs smiley

  • #8   30. jul 2011
    Seperations angst? Det at blive forladt er SLEMT for en hest...

    Har du prøvet at træne det, andre steder end folden? Fx. sætte den i boks, så går du med den anden hest i 1min og kommer tilbage osv. så hesten vænner sig til det.
    Eller få en til at stå med shetlænderen på folden i et tov, personen har godbidder/foder spand. Du går med hesten, shetlænderen bliver forvirret, opdager måske spanden men den får ingenting før den står roligt og falder til ro.

    Træn det istedet for at tage den nemme vej og bare smide den i boks.


  • #9   31. jul 2011 min pony kan næsten heller ikke kigge over boksdøren, medmindre han tage forbenene op over kanten... det er nok meget godt den er så høj ellers hoppede han over når det passede ham- men han kan nu godt stå alene, så sover han bare... det er mere af nysgerrighed når man laver noget med en af de andre heste på staldgangen elller er ved at lukke alle sammen ud om morgenen...

    anyway, engang jeg havde part på en pony der kom på sommergræs, havde den en selskabspony med. Der var ingen stald at parkere den lille i, hvis man ville ride en tur, så efter den havde taget et par ture under hegnet, tog jeg den med som håndhest resten af sommeren.


  • #10   31. jul 2011 at hesten ikke kan se over boks døren er ikke så slemt, giv den en masse hø så den har noget at give sig til mens den stå inde alene.

  • #11   31. jul 2011 min heste gør det samme.. jeg har bare øvet, hvor jeg lige er væk først 2min.. derefter 4min.. osv så der gå længere og længere tid. til sidst stod begge mine heste bare og ventede når den anden var væk fordi de vidste jo er der ikke gik lang tid den kom igen (:

Kommentér på:
Løber hele tiden ud ;-(

Annonce