{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvem kender denne Andalusierhingst ?
  • #1   6. aug 2011 Kan dem der har hjemmesiden ikke hjælpe med noget?
    Har du skrevet til dansk PRE forbund?

• #2   6. aug 2011 Kathrine - det er hende selv der har hjemmesiden, så det får hun nok ikke så meget ud af smiley
    Kender ham desværre ikke, men hold op hvor er han køn!

• #3   6. aug 2011 Katrine P
    Andalusier er kun en betegenelse for ALLE heste født i i Spanien og Portogal. Så jeg tvivler på PRE forbundet kan hjælpe ret meget.

gitte A
    Jeg har ret svært ved at se brændemærket, kan du evn fremskaffe et bedre foto af det ??

**********************************************************************************************

Nu skal vi lige fastslå, at selv om en hest her nede fra syden her brændemærke. Så er det bestem IKKE ensbetydene med at den er ægte. Alle avlere har nemlig et brændemærke, så det er mest en ejerskabs brændemærke. Men det kan også tit bruges til at spore hvor hesten er fra.

• #4   6. aug 2011 Hun kalder den jo selv en PRE, så jeg ville starte med at få hans navn og stamoplysninger fra hende, og derefter få dem tjekket hos PRE foreningen. Jeg går ud fra at du spørger fordi du gerne vil have et føl efter den.

• #5   6. aug 2011 For mig syntes jeg at dens brændemærke ligner oldenborgs med O'et og kronen over? smiley

• #6   6. aug 2011 Jeg vil påstå at den ikke ligner den typiske oldenborghingst. Med lidt graven har jeg fundet et link til PRE avlerne i Spanien. Se om der ikke er et af brændemærkerne der ligner..

http://www.ancce.es/ver_asociados.php?menu=9

• #7   6. aug 2011 Hans brændemærke kaldes Estado og betyder, at hans far er en kåret statshingst. Jeg har købt ham og ved intet om ham, kun at han er importeret fra Spanien til Holland og derefter solgt til Danmark. Han kan spanske skridt osv, er altså veltrænet. Jeg vil gerne i kontakt med nogen der kender ham her i Danmark, evt hans navn og alder.

• #8   6. aug 2011 gitte A

Det du oplyser ang hans far, har altså ingen indflydelse på hvilket brændemærke han har. Brændemærket viser bare, hvilket avler den kommer fra. Så selv om det ikke er en PRE, så kan den godt have avlerens brændemærke.

Desvære kommer der mange, heste fra Spanien. Der bliver solg som "Andalusier" og mange køber tror der er PRE de køber.

Hvis han er PRE, så har en også en chip. Hvilket gør det MEGET let at finde hans baggrund.

• #9   7. aug 2011 CH M

netop dette brændemærke (Estado) viser at det er en kåret statshingst, der er far. Det er ikke hans afstamning jeg har brug for at vide noget om, den får jeg ved hjælp af hans chipmærker. Jeg vil gerne i kontakt med nogen i Danmark, der kender ham og evt kan oplyse mig mig noget om ham.

• #10   7. aug 2011 Der tabte jeg sku godt nok tråden.. Hvis du har Chipnummer og kan spore afstamningen. Hvorfor spørg du så efter alder og navn ?? Det vil da være noget letter at finde frem, til tidliger ejere eller folk der kender ham. Hvis du oplyste de oplysninger du har.

kåret statshingst finders der RIGTIG mange af her nede, og afkommet kommer får altså ikke et særlig brændemærke på. MEN MEN hvis det er et føl efter en kåret statshingst / hoppe hvor begge heste er ejer af staten. Så få de selvfølgelig brænde mærket fra den pågældene stald de er født i. Stort set alle PRE hest har nemlig, statshingste i deres afstamning. Og der findes IKKE et overordnet brændemærke for PRE som der gør ved eks DanskVarmblod.

Min nabo er rigtig meget, inde i brændemærker på PRE hest. Så du er da velkommen til, at sende et foto af brændemærket. Så skal jeg da spørge ham, hvad han ved om det.

---------------------------------------------------------------

Mia H
    Det er sådan set er rigtig godt link, men desvære så er det kun de største avlere der er optaget der. Jeg har ikke kunne finde ret mange af de lokale avlere via navn, adr mm via dit link.

• #11   7. aug 2011 CH M

Jeg har netop INGEN oplysninger om ham, derfor søger jeg personer som kender ham

• #12   7. aug 2011 Hvad hedder han?

• #13   7. aug 2011 Du må altså undskylde, men du skriver "den får jeg ved hjælp af hans chipmærker" så kan jeg jo kun gå ud fra den har chip eller er der noget jeg har misforstået ???

• #14   7. aug 2011 CH M
    Jeg søger ganske enkelt bare personer der ved noget om ham, de øvrige oplysninger (afstamning, osv) håber jeg at kunne få gennem chipmærkerne.
    Han har stået i Nordjylland i et års tid og har været i træning der. Det er det eneste jeg ved

Kommentér på:
Hvem kender denne Andalusierhingst ?

Annonce