{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
16.720 visninger | Oprettet:

Citat/motto om kun hest og rytter {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley
Jeg leder efter et citat/motto som handler om hest og rytter.
Jeg går efter at den naturlige måde og ride på (dvs ingen spore og pisk og de helt store bid) smiley
Har nogle citat/motto om det?
Så et engang, men kan ikke huske det helt det var noget med at en rigtig rytter rider uden sadel, bidløst/uden noget

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Citat/motto om kun hest og rytter
  • #1   8. aug 2011 Jeg kender kun denne "gør livet til en fest, og rid islandsk hest" smiley

• #2   8. aug 2011 den er god, men har desvære ikke islænder mere smiley

• #3   8. aug 2011 en hest er ligeglad med, hvor meget du kan, før du viser den, hvor meget du holder af den smiley

Gå ikke foran mig, måske vil jeg ikke følge dig. Gå ikke bagved mig måske vil jeg ikke føre an. Gå blot ved siden af mig og vær min ven.

Man kan ikke gøre' et æsel til en travhest - men man kan gøre' det til et hurtigt' æsel!!

Når en rytter bliver smidt af eller ikke er i stand til at få sin hest til at gøre det, han eller hun vil, så er det altid hesten, der får skylden.
    Når en rytter får en stor succesoplevelse, mener han derimod at finde kilden til succesen hos sig selv.

”When you are tense, let me teach you to relax.
    When you are short tempered, let me teach you to be patient.
    When you are short sighted, let me teach you to see.
    When you are quick to react, let me teach you to be thoughtful.
    When you are angry, let me teach you to be serene.
    When you feel superior, let me teach you to be respectful.
    When you are self absorbed, let me teach you to think of greater things.
    When you are arrogant, let me teach you humility.
    When you are lonely, let me be your companion.
    When you are tired, let me carry the load.
    When you need to learn, let me teach you.
    After all, I am your horse.”

Den dag vi tog hestens ud af dens naturlige miljø og ind i vores verden, forpligtede vi os til at lærer den at omgåes i vores verden, uden at blive skadet eller skræmt

Hvordan kan du på jorden sige at du elsker din hest? Nyde omsorg for din hest og sige at din hest er den bedste i verden. For så når du sidder på den at hakke med sporene og slå med pisken. Hvor blev den bedste ven af ?

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden.

"Se tilbage på vores kamp for frihed. Følg vor nutidige styrke tilbage til kilden, og du vil opdage, at menneskets vej til ære er overstrøet med hesteknogler." - Anonym

"Når du træner en frygtsom hest er det frygten - ikke hesten - der er din modstander." - Andrew McLean

"Thi hvis den rigtige måde at ride på ikke er forstået, og den anholdende virkning af hånden ikke kendes, eller når de momenter er sat ud af spil på grund af utålmodighed, bringes hesten i sådan en tilstand, at den hverken bekymrer sig om hånd eller sporer, om bid eller kapsun... og en følsom skabning forvandles til en følelsesløs kamp." - John Astley (1584)

”The horse is the most beautiful of God's creations.” -Leonardo da Vinci

Riding a horse is not a gentle hobby, to be picked up and laid down like a game of Solitaire. It is a grand passion.”

Horses make a landscape look beautiful”

“The horse, the horse! The symbol of surging potency and power of movement, of action.”

"A horse is a thing of beauty... none will tire of looking at him as long as he displays himself in his splendor.”

“The horse is an archetypal symbol which will always find ways to stir up deep and moving ancestral memories in every human being"

Det du mærker i hånden
    er det hesten mangler bagfra

If I have always worked honestly, my horse will carry me to the end of the world

- If your horse says no, you either asked the wrong question, or asked the question wrong

En hest uden rytter er stadigt en hest,
    men en rytter uden hest, er bare et menneske

Hvis gud har skabt noget smukkere end hesten,
    har han beholdt det for sig selv

There is something about the outside of a horse
    that is good for the inside of a man."

"It is not enough for a man to know how to ride; he must know how to fall. "

"No hour of life is wasted that is spent in the saddle"

"The wind of heaven is that which blows between a horse's ears"

"To ride a horse is to ride the sky"

"A horse loves freedom, and the weariest old work horse will roll on the ground or break into a lumbering gallop when he is turned loose into the open."

"A horse is the projection of peoples' dreams about themselves - strong, powerful, beautiful - and it has the capability of giving us escape from our mundane existence."

"The essential joy of being with horses is that it brings us in contact with the rare elements of grace, beauty, spirit, and fire."

Min frygt for at miste igen kan ikke beskrives, bare tanken om at en dag så er min pony der ikke mere, kan få mig til at græde. Jeg er så bange for at miste. Jeg er svag, næsten ingen skal der til før jeg bliver såret. Mit tab har gjort mig svag. Frygt kan ikke beskrives

det var lige dem jeg havde smiley håber der er nogen du kan bruge smiley

• #4   8. aug 2011 Har bestemt fundet en der var god smiley
    De andre var virkelig også gode smiley

• #5   8. aug 2011 De er også rigtig gode smiley

• #6   8. aug 2011 Mette:

Den er helt forkert!

" Gør livet til en fest, køb en fjordhest "

smiley

• #7   8. aug 2011 Hænderne ned, hovedet op. Hælende ned, modet op. Knæende ind til hestens side, ellers lærer du aldrig at ride;)

• #8   8. aug 2011 Et godt et fra kontroversielle, men meget dygtige Johannes Aagård Sørensen: "Hænder er til kærtegn, ben er til kommandoer!" Det er lige i bidløs-ånden smiley

• #9   8. aug 2011 Freja m: Haha den er virkelig god, men rigtig smiley

I andre har virkelig også nogle gode.
    Ville finde et som jeg kunne blære mig med, at jeg ikke rider med spore, pisk osv.
    I har virkelig nogle gode citater til det!

• #11   8. aug 2011 Her er lidt ekstra smiley

"When riding my horse, I no longer have my heart in my chest, but between my knees."

"To understand the soul of a horse is the closest we humans can come to knowing perfection."

"Riding isn't the matter of life or death. It's more important than that."

“Nothing is more sacred as the bond between a horse and a rider. No other creature can ever become so emotionally close to a human as a horse. When a horse dies, the memory lives on, because an enormous part of his owner's heart, soul, and the very existence dies also.” - Stephanie M Thorn

" Bread may feed my body, but my horse feeds my soul."

"A horse is an angel without wings."

"A horse is like a best friend. They`re always there to nuzzle you and make your life a better place."

"And Allah took a handful of southerly wind, blew His breath over it, and created the horse.... Thou shall fly without wings, and conquer without any sword. Oh, horse." - Bedouin Legend

“If you have seen nothing but the beauty of their markings and limbs, their true beauty is hidden from you.”

"The Horse...here is nobility without conceit... friendship without envy... beauty without vanity... a willing servant... yet no slave." -Ronald Duncan

”Rid ikke for hurtigt - din skytsengel skal kunne følge med.”

”Der er tidspunkter, hvor vi kan stole på en hest. Tidspunkter, hvor vi ikke kan, og tidspunkter, hvor vi er nødt til det.”

"Thi hvis den rigtige måde at ride på ikke er forstået, og den anholdende virkning af hånden ikke kendes, eller når de momenter er sat ud af spil på grund af utålmodighed, bringes hesten i sådan en tilstand, at den hverken bekymrer sig om hånd eller sporer, om bid eller kapsun... og en følsom skabning forvandles til en følelsesløs kamp." - John Astley (1584)

• #12   13. jul 2012 Gør livet til en fest,spring med din hest! Hæhæ<3

• #13   13. jul 2012 "Together, we fly"
    Det er mit motto til mig ogmin kære hest smiley

• #14   4. jun 2014 Gør livet til et party, rid med bid og vær' uartig!

• #15   4. jun 2014 He he, sådan Louise smiley

Der er mange gode smiley

• #17   29. sep 2014 Forever mine, Forever yours, forever ours??

• #18   29. sep 2014 En hest uden rytter er stadig en hest, men en rytter uden hest er blot et menneske.

Min yndlings er dog denne...

profilbillede
  • ses
    ses Tilmeldt:
    apr 2015

Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 1
    #19   25. jun 2015 Det er ikke rigtig et motto men jeg holder virkelig af dette citat og for tåre i øjnene når jeg læser det og kigge på min dejlige lille pony imens "she's the one i trust, I can tell her everything, I love her. A horse is not just an animal it's A soulmate and A bestefreind"

• #20   26. jun 2015 Jeg har tre, som jeg er særligt glade for:

My horses are my friends - not my slaves

There are only two emotions in a saddle: One is a sense of humour, and the other is patience.

There's nothing in life that's worth doin' if it can't be done from a horse!

• #21   20. jun 2016 If it doesn´t challenge you. it won't
    change you.

• #22   20. jun 2016 Hvorfor I *%\[{}~|¥ har jeg ikke set dette opslag før... Nøj hvor er der mange gode smiley

Mvh TT

Kommentér på:
Citat/motto om kun hest og rytter

Annonce