{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hestefoder - vrinsk fra møllerens?
  • #1   11. aug 2011 jeg bruger det. dog blandet med noget musli så det er 50/50.. det fungerer godt til min hest..

• #2   11. aug 2011 Min hest har fået det i lang tid sammen med min søsters engang..( Men hun skifter hele tiden:) )

• #3   11. aug 2011 har selv brugt det super godt foder efter et par år med andet mrk vender jeg tilbage til det igen her til vintere totalt lækkre foder til fornuftig penge smiley og dufter rigtig godt ;:P

• #4   11. aug 2011 min hest får det, da det er med i opstaldningsprisen, jeg køber dog selv lucerne, majs og olie og kommer i, da han har let ved at tabe sig.. synes det er et udemærket foder.

• #5   11. aug 2011 Mine fik det på et tidspunkt, men da den ene blev syg af det, droppede jeg det smiley

• #6   11. aug 2011 min Rowan bliver varm af det, men han er også den første jeg har haft dårlig erfaring med, med dette foder

• #7   11. aug 2011 køb for guds skyld ikke vrinsk da det er pænt sagt alt det foder de ikke får solgt (sidste salgs dato) som bare bliver blandet sammen. det har en stivelses % der er langt over 40%. Og det er bestemt ikke godt for hesten. da det mere eller mindre er affalds produkt.

Disse info har jeg af en jeg kender der forhandler dette skidt.

• #8   11. aug 2011 Jeg vil i hvert fald langt fra anbefale det til dig! Jeg har i stedet brugt noget islændermix de sidste to år, og det virker så godt. Hestene elsker det, og det virker lækkert smiley

• #9   12. aug 2011 De skal under alle omstændigheder have roepiller, da de går i løsdrift, og det giver sådan en dejlig ro når de har roepillerne til at fylde i maven foruden grovfoder.

Kan se der er delte meninger. Så må se om jeg kan få en analyse inden jeg begynder at bruge det.

• Gitte B
    Gitte B Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Svar: 3
    #10   13. aug 2011 Mine konkurrence heste på M/S niveau i dressur har aldrig fungeret så godt, som efter jeg er begyndt at bruge Vrinsk. jeg har aldrig fodret med så lidt krybbefoder, som jeg gør nu og mine heste, har flot pels, god energi og blodprøverne er tip top.

Jeg var meget skeptisk, da jeg kom fra et dyrt tilskuds foder, men min tvivl blev gjort til skamme, for alle vores heste 18 stk. top trives. Så jeg har kun ros til overs for foderert. dog skal man altid være opmærksom p,å at der er en stor andel korn i og det er der nogle enkelte heste, som ikke trives på, men som sagt vores får en masse hø sammen med så vi har absolut ingen problemer og jeg vil ikke bytte det væk som det ser ud nu.

Det er økonomisk og mine heste top trives det er det vigtigste for mig, desuden bliver dette foder brugt bla. på højgård hestehospital så tvivler på det er et helt affalds produkt!!!

Vh Gitte

• #11   13. aug 2011 hvad vil du så kalde når det er at tjørnehøj tager alt det andet foder de ikke kan sælge og blander det sammen og kalder det vrinsk?

• Gitte B
    Gitte B Tilmeldt:
    jan 2009

#12   13. aug 2011 Det kan jeg ikke udtale mig om, da jeg ikke har noget bevis andet end dit ord for at det forholder sig sådan.
    Jeg har hørt, det er produceret af de samme produkter, som Eggersmann, men da jeg heller ikke har anden end et mundlig udsagn for, at det forholder sig sådan, så kan jeg heller ikke bruge dette til noget, ligeså vel, som jeg heller ikke kan bruge dit udsagn til så meget, med mindre du har noget dokúmentation for, at det reelt forholder sig sådan.
    men kan du bevise fra saglig kilde, at vrinsk er produceret af gamle/ usælgelige rester vil jeg da bestemt gå videre til min leverandør med dette. Men indtil da, forholder jeg mig til, at jeg har en del top ydende heste, som fungerer upåklageligt på dette foder og fungerede væsentlig dårligere på mit i dyredomme indkøbte müslie foder selv om det skulle have været så godt. Og det vægter bare rigtig højt hvordan mine heste har det, hvordan de fungerer og at blodprøver er er ok.

Vh Gitte

• #13   13. aug 2011 Gitte: Nu ved jeg jo ikke hvordan dine heste ellers er, men hvordan med stivelsen og de varme heste. Mærker du noget på dine?

Mine får også masser af hø, og som sagt roepiller. Men er lidt i tvivl om min i forvejen lune hest vil blive varm af den stivelse det indeholder.

• Gitte B
    Gitte B Tilmeldt:
    jan 2009

#14   14. aug 2011 Nej jeg har på intet tidspunkt haft problemer med korn% i vrinsk jeg har haft en enkelt, som jeg skiftede over på cool mix, da de havde mistanke om mavesår, da han også er krybbebidder men han tabte sig meget på coolmixen og hø, og da tjek i mavesækken ikke viste mavesår, kørte jeg ham tilbage igen og ganske få uger efter var han pæn igen.

Det gode ved foderet er at jeg på kun 1,5-2 kg vrisk og 8-10 kg hø, samt trave E, kan holde mine heste i pænt huld og med god energi uden de bliver matte eller falde selv om de arbejder meget. Men igen det jo meget individelt fra hest til hest, hvad de kan tåle, prøv dig frem, men start med en betydelig mindre mængde end du umiddelbart ville tildele. selv om deres vejledning siger 3 kg, er i mine i forhold til blodprøver fint dækket ind på 2 kg og 75g trave E.

• #15   14. aug 2011 gitte: Tak. Vil klart overveje det ud fra det du skriver.

• #16   10. apr 2017 Jeg har brugt det før, der trives han ikke pp det, men arbejde så et sted hvor alle fik det og det var i prisen, og der rider de MB og op, og de stor trives på det. Nogen måtte vi sætte ned i foder da de blev tygge nok men der var sp nemt at ændre i deres foder, og de funker fint pp det, og jeg køre pæ det igen nu med en DV vallak og det virker godt.
    Lige et billede jeg fandt på nettet med stivelse og sukker

profilbillede
Kommentér på:
hestefoder - vrinsk fra møllerens?

Annonce