Mash til pony m. tendens til forfangenhed?? {{forumTopicSubject}}
Jeg er ved at udregne foderplaner til den kommende vinter, men syns Loppefrøskaller er HAMMER dyrt
Derfor overvejer jeg om man kan give Mash et par genge om ugen i stedet.
Problemet er at den pony der så skal have det døjer med forfangenhed. Har kigget på Havens Slobbermash, og der står da også at det er godt til heste med tendens til forfangenhed, men det indeholder altså 6% sukker og hele 23,5% Stivelse??!!
Min anden pony får St. Hippolyt Mash, men det indeholder lige så meget stivelse og end nu mere sukker, så det er nok ikke en mulighed
Nogen der har nogle gode erfaringer med en god mash til "fede ponyer"?
feb 2005
Følger: 345 Følgere: 343 Heste: 11 Emner: 247 Svar: 4.483
Nu bruger vi kun almindeligt foder, men tilsætter dog E'Lyte og HealthBoost (kun i sæsonen) til SlobberMash'en :=)
In case, så ring og snak med Morten: 4047 2838
eller mail: konsulent@pavo-hestefoder.dk, husk at skriv "Til Morten" :=)
nov 2006
Følger: 97 Følgere: 105 Heste: 18 Emner: 62 Svar: 1.109
Men hvis det er for at det fylder lidt i maven og samtidig holder den i orden hva så med opblødte roepiller? eller måske noget klid?
feb 2005
Igen - tror du skal kontakte en professionel foderkonsulent i stedet for at spørge dig til råds herinde. For din egen og ponyernes skyld :=)
jul 2005
Følger: 85 Følgere: 82 Heste: 7 Emner: 303 Svar: 4.410
Tusinde tak, tror jeg smider en mail til ham i dag
Anne J
Vi har prøvet speedi beet (roepiller uden sukker), men det gad han bestemt IKKE at æde, og alm. roepiller er jo "no go", som Caroline også skriver, da der er alt for meget sukker i
Har ikke erfaringer med klid. Hvad gør det præcist?
feb 2005
Han er i hvert fald super sød, og vi har fået udviklet specielle foderplaner til alle de heste/ponyer, vi har haft siden vi skiftede til Pavo. Det er virkelig, virkelig godt! En af mine gamle ponyer (Multistar) har altid døjet med vildt dårlig mave - i hvert fald fra dag 1 i Danmark tilbage i 2005 eller 2006.
Siden vi skiftede til Pavo's foderplan, har vi ikke haft et eneste problem med hendes mave - og alle ponyernes nye ejere har også skiftet deres foder ud med Pavo og set forbedringer.
Det er virkelig gudefoder!! :=)
Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
De købes feks. hos DLG.
jul 2005
Følger: 85 Følgere: 82 Heste: 7 Emner: 303 Svar: 4.410
Det lyder da som et utroligt godt foder. Foderverdenen er jo en jungle at finde rundt i så at høre andres erfaringer kan man komme langt med :)Faktisk har jeg en anden pony som døjede lidt med maven sidste vinter, kan da godt være at jeg skulle prøve pavo til ham også
JM ; Plejer at købe foder hos enten land og fritid eller miljøfoder. Har dog aldrig prøvet andre roepiller end Speedi-beet og kwik-beet, og tror heller ikke jeg vil satse på det i fremtiden, for begge mine ponyer gider slet ikke spise det, heller ikke selvom man kommer revet gulerod og andet godt deri
feb 2005
Men spørg Morten! Er sponsoreret af Pavo, så hvis du skriver Carolines Micha/Multistar/sorte pony, ved han godt, hvem det er :=)
Mash til pony m. tendens til forfangenhed??