{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.686 visninger | Oprettet:

Mash til pony m. tendens til forfangenhed?? {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at udregne foderplaner til den kommende vinter, men syns Loppefrøskaller er HAMMER dyrt smiley Derfor overvejer jeg om man kan give Mash et par genge om ugen i stedet.

Problemet er at den pony der så skal have det døjer med forfangenhed. Har kigget på Havens Slobbermash, og der står da også at det er godt til heste med tendens til forfangenhed, men det indeholder altså 6% sukker og hele 23,5% Stivelse??!!
Min anden pony får St. Hippolyt Mash, men det indeholder lige så meget stivelse og end nu mere sukker, så det er nok ikke en mulighed smiley

Nogen der har nogle gode erfaringer med en god mash til "fede ponyer"? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mash til pony m. tendens til forfangenhed??
  • #1   12. aug 2011 Vil råde dig til at ringe og snakke med Pavo, da deres SlobberMash og i al almindelighed bare deres foder indeholder alt det, hestene skal bruge. Før vi skiftede til Pavo, brugte vi altid massevis af foskellige ekstrating som netop loppefrøskaller, vitaminer og sådan noget.
    Nu bruger vi kun almindeligt foder, men tilsætter dog E'Lyte og HealthBoost (kun i sæsonen) til SlobberMash'en :=)

In case, så ring og snak med Morten: 4047 2838
    eller mail: konsulent@pavo-hestefoder.dk, husk at skriv "Til Morten" :=)

• #2   12. aug 2011 Jeg kender faktisk ikke lige til så mange andre "mash" produkter...

Men hvis det er for at det fylder lidt i maven og samtidig holder den i orden hva så med opblødte roepiller? eller måske noget klid?

• #3   12. aug 2011 Roepiller til en med tendens til forfangenhed!?

Igen - tror du skal kontakte en professionel foderkonsulent i stedet for at spørge dig til råds herinde. For din egen og ponyernes skyld :=)

• #4   12. aug 2011 Caroline Eventing
    Tusinde tak, tror jeg smider en mail til ham i dag smiley

Anne J
    Vi har prøvet speedi beet (roepiller uden sukker), men det gad han bestemt IKKE at æde, og alm. roepiller er jo "no go", som Caroline også skriver, da der er alt for meget sukker i smiley

Har ikke erfaringer med klid. Hvad gør det præcist?

• #5   12. aug 2011 Det var så lidt :=)
    Han er i hvert fald super sød, og vi har fået udviklet specielle foderplaner til alle de heste/ponyer, vi har haft siden vi skiftede til Pavo. Det er virkelig, virkelig godt! En af mine gamle ponyer (Multistar) har altid døjet med vildt dårlig mave - i hvert fald fra dag 1 i Danmark tilbage i 2005 eller 2006.
    Siden vi skiftede til Pavo's foderplan, har vi ikke haft et eneste problem med hendes mave - og alle ponyernes nye ejere har også skiftet deres foder ud med Pavo og set forbedringer.
    Det er virkelig gudefoder!! :=)

• JM
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
    #6   12. aug 2011 Nu ved jeg ikke hvor i køber dem jeg kalder alm roepiller for der er under 5 % sukker i og dem kan du sagtens give til en hest der ikker er forfangen mere.

De købes feks. hos DLG.

• #7   12. aug 2011 Caroline Eventing
    Det lyder da som et utroligt godt foder. Foderverdenen er jo en jungle at finde rundt i så at høre andres erfaringer kan man komme langt med :)Faktisk har jeg en anden pony som døjede lidt med maven sidste vinter, kan da godt være at jeg skulle prøve pavo til ham også smiley Hvilket foder fik din Multistar?

JM ; Plejer at købe foder hos enten land og fritid eller miljøfoder. Har dog aldrig prøvet andre roepiller end Speedi-beet og kwik-beet, og tror heller ikke jeg vil satse på det i fremtiden, for begge mine ponyer gider slet ikke spise det, heller ikke selvom man kommer revet gulerod og andet godt deri smiley

• #8   12. aug 2011 Nu blev hendes foderplan udarbejdet i henhold til hendes dårlige mave og hendes niveau, idet hun er gående på højeste internationale level i military. Men hun fik Pavo Sportsfit morgen, middag, aften - og mellem middag og aften fik hun varm Pavo SlobberMash med nogle af Pavo's Supplements i. De har skiftet navn nu (de fleste af dem) så kan desværre ikke huske, hvd de hedder nu :=(
    Men spørg Morten! Er sponsoreret af Pavo, så hvis du skriver Carolines Micha/Multistar/sorte pony, ved han godt, hvem det er :=)

Kommentér på:
Mash til pony m. tendens til forfangenhed??

Annonce