{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
421 visninger | Oprettet:

Tørv eller hør? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen,

Min hest har lige fået kontateret påbegyndt støv allergi. Den står pt. på halm madras, hvilket dyrlægen frarådede.

Jeg har før haft den spåner, men har dårlige erfaringer med det. Det er ikke specielt allergi venligt.

Hvad er bedst at stå på for en hest med allergi, af tørv eller hør?

På forhånd tak,

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tørv eller hør?
  • #1   12. aug 2011 Hør er rigtig godt. Har ikke prøvet tørv, men synes det lugter og det skulle være rigtig træls at muge i. Rent allergimæssigt ved jeg ikke, hvad der er bedst, men tørv plejer allergiheste ikke at have problemer i smiley

Husk at vande høet. Min gamle pony har støvallergi, men har ingen problemer så længe høet har været i vand i mindst 5 min før fodring smiley

• #3   12. aug 2011 Tørv er afskyeligt at muge og man kan slet ikke se hvad man laver fordi bunden er næsten sort og den mørke farve synes at suge al lys ud af boksen. Synes også at tørv har tendens til at blive noget soppet.

Hør er skønt at arbejde i og støver ikke. Men vil du have en god, tyk bund til vinter skal du starte op med en stor portion for at bunden kan sætte sig ordentligt.

Træpiller som du vander op ved start skulle også være godt til allergi da de ikke støver hvis de bliver vandet.

Jeg er ved at starte vinterboks op nu og i år har jeg valgt at bygge en god tyk bund med træpiller som bliver vandet over de næste par dage. Når træpillebunden er som jeg vil have den i tykkelsen kommer der hør som toplag og jeg vil så bruge udelukkende hør resten af vinteren.

• #4   12. aug 2011 Har god erfaring med at bruge hør til en allergi hest. Man kan evt lave en bund af tørv først og så hør ovenpå, det giver en god bund. Hør i sig selv er super glat inde i en boks! man skal også lige være opmærksom på at tørv fryser ligesom jord hvis man har mange frost grader i sin stald om vinteren hvis man bruger ren tørv, men det suger bare bedre end noget andet og binder ammoniak så der ikke lugter. Jeg laver en bund af tørv i mine bokser og fylder så på med hør eller træpiller , det er super. Muger man alle klatter dgl kan madressen holde et par år, da den tørrer helt ud når den står om sommeren smiley

• #6   13. aug 2011 Helt sikkert Hør , det bedste jeg har prøvet : )

Kommentér på:
Tørv eller hør?

Annonce