{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ulddækken vs fleecedækken?
  • #2   13. aug 2011 jeg syntes at begge er lige gode jeg har selv begge dele og bruger det også til stævner men jeg har det på alt efter vejret da et uldtæppe er varmere end fleece vil dog råde dig til at købe et fleece i god kvalitet da de billige hurtigt går i stykker! smiley


  • #3   13. aug 2011 Fleece smiley En hest kan ikke ånde med ulddækken smiley selvom det er det der suger aller bedst.

  • #4   13. aug 2011 jeg har så et med fleece inderst og uld yderst.. er meget glad for det.. bruger det både til transport om vinteren eller til når hesten er meget svedt, da det er meget svedtransporterende smiley

  • #5   13. aug 2011 jeg har fleecedækner, coolerdækken og ulddækken
    fleecedæknet er godt til lidt køligere temperaturer, opvarmning og afskridtning
    ulddækken er godt hvis det er koldere i vejret
    coolerdækken er godt hvis hesten er våd, det suger fantastisk smiley


  • #6   13. aug 2011 De er vel lige gode smiley
    Fleece tørrer hurtigere end uld..
    Men fleece er jo bare kunstig uld, så ja, i teorien burde de være lige gode smiley

    Jeg hælder dog mest til fleece smiley


  • #7   13. aug 2011 Et ulddækken er åndbart og sved/vandtranspoterende.
    Et fleecedækken er ikke åndbart og vil derfor blive vådt når man ligger det på en våd/svedig hest.
    Man skal huske at skelne mellem ren uld og uld med polyester i.
    Nogle heste får stød af statisk elektrisitet, når man tager et fleecedække af dem.



  • #8   13. aug 2011 Jeg har begge dele nemlig - så det var rart at høre nogle erfarringer med dem. smiley

  • #9   13. aug 2011 Lige for at rette nogle misforståelser omkring fleece, dens åndbarhed og svedtransport smiley

    http://da.wikipedia.org/wiki/Fleece

    Fordi et fleece dækken kan nemlig godt blive vådt, når du ligger det på hesten, men det er fordi det er sved tranporterende og føre fugten udenpå tæppet...


  • #10   13. aug 2011 Hov, så er jeg da misinformeret.
    Sorry:-)


  • #11   13. aug 2011 Bent J

    we live we learn smiley he he


  • #12   13. aug 2011 Jeg bruger fleece når det ikke er så koldt og tykt uldtæppe hvis det er koldere.. smiley

  • #13   13. aug 2011 Det kommer an på brugen.
    Uld isolerer, dvs. du kan bruge det både når det er varmt og når det er koldt. Et ulddækken bliver ikke overophedet, så til transport og stald ville jeg altid vælge et ulddækken.
    Synes et fleecedækken er dejlig nemt at have med at gøre, da det fx ikke vejer så meget, så jeg bruger som regel fleecedækken når jeg rider eller træner hesten.

    Mht. om hesten er våd, ville jeg altid vælge uld fremfor fleece. Uld absorberer fugten og transporterer det væk, samtidig med at den isolerer kropsvarmen, så selvom ulddæknet bliver vådt vil det stadig være varmt (et tip alle i kære festivalgæster måske kunne bruge? Det er godt med en langærmet uldundertrøje når man står og bliver gennemblødt under en koncert, så kommer man ikke til at fryse!)

    der er dog mange ulddækner der fx. kun har 60 eller 80% uld i, hvilket selvfølgelig er godt, men det er allerbedst med 100% uld.



Kommentér på:
Ulddækken vs fleecedækken?

Annonce