{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.859 visninger | Oprettet:

Islænder og alm. hest? {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Jeg står og skal anskaffe mig en hest mere til næste år, muligvis. Og lige nu surfer jeg rundt på nettet for at se hvad der er, hvordan priserne ligger osv..
Jeg har en rigtig god idé om HVAD jeg vil have. Altså alder, højde, race/blanding, køn osv..
Men der er jo ingen garanti for at finde præcis dét jeg ønsker til den tid. Og så var tanken bare lige det med islændere..

Og her kommer spørgsmålet...

Jeg mener at have hørt eller læst noget engang med at hvis man har islændere, så trives det bedst sammen med andre islændere, og nogle synes at det er synd at en islænder går sammen med f.eks. en "almindelig" hest. (forstå mig ret, altså en IKKE islænder.)

Er dette noget jeg bare har bildt mig selv ind eller hvordan hænger det lige sammen? smiley

Håber i kan give mig et svar smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af vægbeslag med udtræk samt tv der skal sidde derpå 350 kr.
  • Samling af skab 1.180 kr.
  • Hænge hylde op 450 kr.
  • Paint and wood work 10.000 kr.
  • Opsætning af håndvask og opvaskemaskine 1.640 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Islænder og alm. hest?
  • #1   22. aug 2011 Det lyder mærkeligt hvis det er rigtigt. Jeg ville ikke bekymre mig hvis jeg var dig. En hest har næppe sans for hvilken race den står overfor (:

• #2   22. aug 2011 En islænder er i sidste ende osse "bare" en hest, så jeg vil nu mene at det er noget (nogen) islænderfolk bilder sig ind.
    -mon ikke det i virkeligheden er islænderfolkene der trives bedre med andre islænderfolk;o)

• #3   22. aug 2011 Jeg har Islænder og DV gående sammen,de er super glade for hinanden :o)

• #5   22. aug 2011 Michelle W : Jeg er glad for at tilføjer "Nogle" Islænderfolk ;o) Hi hi

• #6   22. aug 2011 Min går med ca 10 andre vallaker der ikke er islændere og han ser ud til at trives;)

• #7   22. aug 2011 Det ser ud til at det muligvis er noget jeg bare har bildt mig ind smiley
    (mente nemlig heller ikke selv at det skulle have noget at sige...)
    Hvilket er dejligt at vide! hehe smiley

• #8   22. aug 2011 Har haft en islænder blandings hoppe ude ved os, den talte ligesom ikke samme sprog som de andre på flokken, og så blev den sur og stædig, og bankede de andre. den måtte tit sættes alene pga problemer ret synd for den. et andet sted jeg kiggede var en islænder, og fik tilbuddet at kunne sætte min ind, men på eget ansvar da den ikke kunne med ret mange. efter at have oplevet 1-nævnte ville jeg dog ikke recikere min hest, så har fundet et andet sted. Men jeg tror der er noget om snakken.

Ikke at de ikke i rigtig mange tilfælde sagtens kan gå sammen, men nogle racer har nogle fordele og ulemper. og syntes det godt at være opmærksom på, og måske lige tage sine forholdsregler.

Islændere kan være de skønneste ponyer, men altså også nogle snævertsynede stædige æsler, held og lykke.

• #9   22. aug 2011
    Islændere er ikke marsmænd - det gør deres ejere dem bare ofte til smiley

• #10   22. aug 2011 høre ofte at en bestemt slags heste ikke kan med andre racer, men skal man høre efter ja så kan INGEN gå sammen.
    Har hørt at islændere, fjordheste, travere, shetlændere, jyder osv osv ikke kan med "rigtige rideheste" og det er i bund og grund noget vrøvl.
    Ofte kommer det fra folken selv eller af at der kommer 1 ny for eks islænder i flokken som ikke passer ind. Men det kunne jo lige så ha være en DV der ikke passet ind.
    Så nej det er ikke racen men heste i sig selv der betyder noget

• #11   22. aug 2011 Oppe hvor jeg rider har de 2 islændere... De har altid gået sammen, så jeg regner med det er derfor, men efter den ene kom på sommergræs, og den anden ikke gjorde har de begge tabt sig enormt og ændret sig rigtig meget... Der er ingen af dem der gider de andre heste nu hvor de er hver for sig, men så snart de er sammen, er alle andre også gode nok... Så vi skal nok bare hente den anden hjem fra sommergræs så de begge er hjemme igen...

Men igen, det kan bare være et tilfælde at lige præcis de eneste islændere ud af 15 heste er sådan...

• #12   22. aug 2011 nu har jeg islænder han går både sammen med en belgier hoppe en hingste føl blanding og en shetter en dv og han er ik anderledes end andre heste så hvis du ønsker dig en islænder så køb du bare sådan for den kan stå med alle heste uden problemer held og lykke med at finde den rette

• #13   22. aug 2011
    * Lillepigen * Mira smiley * - det sker ind imellem for heste der går sammen alene kun dem i lang tid. At det er samme race begge to er et sammentræf.

• #14   22. aug 2011 Selvfølgelig kan en islænder gå sammen med en helt almindelig hest. Men jeg har dog oplevet at min har klikket bedst sammen med andre islændere udanset hvilket fold han har gået på og sammen med hvilke heste. Men det har jo nok bare været et tilfælde at de bare passede godt sammen.
    Som der er sagt tidligere er islændere ikke marsmænd. Bare en kraftig pony med meget pels og et par ekstra gangarter smiley

• #16   22. aug 2011 Sara -der er såmænd mange andre end islænderfolk der har heste i løsdrift, ligesom det er langt fra alle islændere der står i løsdrift.

De islændere jeg kender som bruges til konkurrencer (på lidt mere end bare hyggeniveau) står i stald, bliver klippet, får dækken på osv, ligesom de fleste andre konkurrenceheste

• #18   22. aug 2011 Tja enig med alle har nu i 4 års tid haft hest på en rideskole hvor alle racer bliver blandet og har godt nok aldrig oplevet at de ikke skulle kunne gå sammen pga racen derimod ofte pga personligheden, men det er jo ligesom at tage en dansker og så en udlændning der har boet i Danmark hele livet, de kan jo også fint sammen hvis altså deres personlighed passer sammen.
    Godt råd når du tænker hest så tænk det samme bare med mennesker (hold det dog på det realistiske plan) det hjælper 95% af gangene (:

• #19   22. aug 2011 Det har ikke noget med race at gøre men højde. Det ser jeg på den heste flok hvor min islænder går de "små" går sammen og de store holder sammen. Men de dem der er mdit imellem kan skifte fra side til side.

og den mindste shetter er over det hele.

men min islænder føler sig bedre tilfreds nu end da hunstod i en hoppe flok med kun islænder.

Plus hendes bedste veninde som dog ikke står opstaldet på stedet er en haflinger....

Så nej islænder racediskreminere ikke, dog kan alm. heste blive forskrækket over tölt og pas hvis de ikke har hørt dette før.

• #20   22. aug 2011 Min går ikke på løsdrift. hun NYDER at komme ind og hygge sig i boksen. og hun har stået i løsdrift. men hun virker glader nu. DOG har jeg et problem med alt pelsen. da hun skal have jagt klip for at kunne holde varmen ud om vinteren.

Kommentér på:
Islænder og alm. hest?

Annonce