{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.958 visninger | Oprettet:

Hvor tit muger I ud? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens smiley
Efter 9 år på min rideskole, har vi besluttet os, at vi flytter ud til et privat sted. Det er fantastisk, eftersom jeg har haft mange problemer derude.

Men på det private sted skal man selv muge ud, hvilket jeg aldrig selv har prøvet; jeg har haft egen hest i 4 år, men på min rideskole mugede staldpersonalet ud for en, og man kunne ikke selv vælge at muge ud smiley

Så, jeg søger lidt hjælp: Hvor mange gange om ugen muger I ud? Naturligvis skal der fjernes klatter, men I ved, sådan smider alt halmen ud og erstatter det med nyt? smiley

Håber I vil hjælpe!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor tit muger I ud?
  • #1   3. sep 2011 Altså nede hos os genbruger vi det rene halm. Min boks blev bundmuget når alt derinde var klamt.

• #2   3. sep 2011 Jeg fjerner klatter og vådt halm ( dvs tis) HVER dag smiley

Der er ingen grund til at fjerne det rene halm inde i boksen, før det er blevet beskidt..

I vinters var der dog en periode hvor staldejer bad os om at lave bund, for at få varmet stalden op, så vandkopperne ikke frøs.. Der fjernede jeg klatter hver dag, og en lille smule tis hvis bunden blev for stor..

• #4   3. sep 2011 Takker! :o)

• #5   3. sep 2011 * Don & Line Zederkof * : Har faktisk savnet at tage et ansvar :o) Det fik man ikke mulighed for derude.

• #6   3. sep 2011 Vi tager klatter og det våde hver eneste dag..

Men bund muger gør vi hvert halve år, altså når det er forår..

Mine går i løsdrift, og vi har valgt at lave madress da det giver go varme, så vi smider et lag ind ind i mellem når det trænger og tager ud efter behov, og når det bliver godt vejr tager vi alt ud og ligger først ind igen når det bliver koldt igen

• #7   3. sep 2011 Jeg muger ud hver dag, hvor jeg fjerner alt det beskidte dvs. klatter og vådt halm. Jeg ser ingen grund til at smide det brugte halm ud så længe det stadig er tørt og ikke beskidt. Der bliver jo altid strøet nyt og frisk halm ovenpå hver dag efter udmugning.

• #8   3. sep 2011 Jeg fjerner alt det beskidte HVER dag, og tømmer den helt en gang om ugen. smiley

• #9   3. sep 2011 Min stod på træpiller før, men på det nye sted står hun på halm. Men uanset hvad hun står på muger jeg hver dag. Altså fjerner alt hvådt halm og pærer samt erstatter med rent. Lader alt det tørre halm blive så muger aldrig alt ud. Det er langt nemmere at muge hver dag, da det så ikke bliver så tungt og uoverskueligt. Det er bare en rutine man skal ind i. Selvfølgelig sker der ikke noget ved at springe en dag over indimellem hvis man ikke kommer derud.

• #10   3. sep 2011 Enig med - Trine, Savannah og Fie -..

Jeg muger al beskid ud hver dag, og ligger lidt frisk ind igen.. Der er ingen grund til a fjerne rent halm fra boksen, det er da både spild af penge og kræfter smiley

• #11   3. sep 2011 Der er også mange af dem der henter møddingen, som ikke vil have der er rent halm i smiley Jeg er rimelig grundig hvad det angår. Jeg fjerner det beskidte, og lader altid det rene være tilbage. der er ingen grund til at det skal ud - det mindst rene smider jeg så i bunden (det halm der stadig kan suge) smiley

• #12   3. sep 2011 (muger ud hver dag)

• #13   3. sep 2011 Jeg fjerner klatter + tis hver dag, og jeg lader altid det rene halm ligge smiley

• #14   3. sep 2011 jeg muger ud hver dag, men tilgendæld får hestene ikke en dynge på en meter halm inde i boksen de får bare strøet så gulvet er dækket, og så muger jeg alt ud hver dag de går inde men lader det rene halm ligge smiley

• #16   3. sep 2011 Jeg fjerner også klatter og fjerner det våde halm hver dag. Om vinteren samler vi kun klatter, og så får de et ordentligt læs halm oveni, så de kommer til at gå på en madras.

• #17   3. sep 2011 der hvor min ståt er et lille privat stutteri og ejeren fjerner klatter hverdag og så skal vi selv muge den i bund i weekenden og genbruge det halm der godt smiley

• #18   3. sep 2011 Jeg fjerner klatter hver dag - eller næsten. Kan jo være enkelte dage jeg ikke kommer.
    Men bundmugning er kun 2-3 gange på en vinter.Min egår ude hele sommeren, så der er der ikke engang halm i boksen.

• #19   3. sep 2011 Muger ud 1 gang i ugen dog går mine på madres så der muger jeg ikk de sidste ca 5 cm samt tørt halm bliver os også for de en masse rent halm oven på de 5 cm madres og muger helt i bund os madress på nær det rene halm ca hver 2 månede

• #20   3. sep 2011 vi samler en klat op pr dag, vores heste skider ikke meget i deres boks og tilbyggede løsdrift smiley de går på løsdrift 24-7 og skider helst ude på folden

• #21   3. sep 2011 Da jeg havde min hest med på efterskole stod han på spåner, og jeg fjernede klatter hver dag og mugede grundigt ud ca. hver tredje dag ved at kaste spånerne i en bunke op ad væggen, hvorved de våde spåner og klatterne trillede ned. Super effektivt, har aldrig haft en mere lækker boks!

• #22   3. sep 2011 Godtnok står min pony på spåner nu, og der fjernes der klatter og tis hverdag! :o) fordi den gang hun stod på halm, åd hun alt, så jeg skiftede det ud hverdag d:

• #23   3. sep 2011 Det er forskelligt om sommeren og vinteren.

Om sommeren (maj-september) fjerner jeg klatter og vådt halm hver dag. Alt det rene halm genbruges, og nyt strøes hvis det er nødvendigt.

Om vinteren (oktober-april) fjerner jeg klatter hver dag (undtagen de dage hvor vi nærmest ikke kunne komme ud af stalden pga. vejret) men ikke tis. På den måde bliver der lavet en madras.

Om sommeren tager jeg først alt halmet ud og skifter med nyt, når hestene kommer ind om natten igen. Om vinteren tager jeg helt i bund (lader dog det reneste ligge tilbage, for at lave lidt madras) hver gang der bliver lidt varmere (ikke koldere end -5 grader ca. og self. hver gang der er plusgrader).

• #24   3. sep 2011 Muger fast i bund en gang om ugen, hvor jeg dog godt kan gemme lidt af det rene halm, til det nederste lag. I løbet af ugen fjerner jeg klatter i ny og næ, men ikke noget fast - og så bliver der selvfølgelig strøet hver dag-

• #25   3. sep 2011 Jeg tager klatter og vådt halm hver dag pg strøer lidt nyt over, når bunden bliver for høj lægger jeg det rene halm til side og tager noget af det bekidte i bunden ud, strøer det rene fra boksen over sammen med noget nyt. det gør jeg måske 2 -3 gange over vinteren også bliver boksen tømt helt når de kommer på døgnfold

• #26   3. sep 2011 Jeg bruger heller aldrig madras smiley Synes det er så uhygiejnisk, og jeg vil simpelthen ikke byde min hest at stå i sådan en tung og fugtig bund.

• #27   3. sep 2011 Jeg muger ud HVER DAG..
    Tager klatter hver dag og det våde ca. hver 2.-3. dag smiley

• #29   3. sep 2011 i sommerperioden mugede jeg ud HVER dag ved min hvide pony smiley ved de andre blev der taget klatter hver dag, og muget ud hver weekend smiley

om vinteren laver jeg en madras hos dem så de kan holde varmen.

• #30   3. sep 2011 Jeg fjerner tis og klatter hver dag hos Djappa :-).

Men alt det halm, som ikke er beskidt bliver liggende, han står på et tykt lag halm uden tis og klatter i bunden og engang imellem strøger jeg nyt halm, når der er brug for det smiley

• #31   3. sep 2011 Takker smiley

• #32   3. sep 2011 Mine står på halm. Vi muger klatter og det øverste tis hver dag. Kan godt lide at det har en madras, da jeg ikke tror at det er ret at stå på hård beton. En en lille bund her om sommeren, og så en del rent halm oven på. Der bliver fjernet alt pånær ren halm en gang om ugen.
    Om vinteren fjerne vi som reglt kun klatter, en masse halm ind, og så fjerner vi alt pånær rent halm en gang om ugen smiley

• #33   4. sep 2011 Grunden til at jeg laver madres er både for at hold varmen i boksen også os fordi det ikk er sundt for hestens ben at stå på betong dog skal man sørge for et godt lag halm oven på madresen gerne nogen spåner imellem da hesten ellers for sur stråle vis den står direkte på madresen

Kommentér på:
Hvor tit muger I ud?

Annonce