{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hyben til heste?
  • #1   5. sep 2011 fik et tips om at man skulle pille stilken af, og derefter tørre dem... så kunne man give dem som godbidder, da heste faktisk elsker hyben...
    har ikke selv prøvet endnu, han får kun hyben pulver...

• #3   5. sep 2011 pil toppen af og tør dem godt derefter kan du blænde skal + kerner til hyben pulver (har jeg læst)

• #4   5. sep 2011 Mine får bare 'rene', friske hyben smiley

• #6   5. sep 2011 Min spiser tit fra busken af, han ELSKER hyben og får det hele vinteren bare i oulver, da det er kanon godt til led, sener og pels smiley kan varmt anbefales

• #7   5. sep 2011 Ok.. Tusind tak for jeres svar..

• #8   5. sep 2011 Har endnu ikke haft en hest der ikke elskede hyben. Og jo de kan sagtens tåle dem (osse friske fra busken).

Om det har samme effekt som hybenpulver ved jeg ikke -umiddelbart ville jeg ikek satse på det. Hybenpulver er jo koncentreret så der skal nok enorme mængder hyben til, for at opnå samme effekt som en daglig dosis hybenpulver

• #9   5. sep 2011 dusen elsker sine hyben og ville da hellere end gerne tømme en busk selv hvis han fik lov. her i sæsonen får han ca 15-20 stk om dagen, har vi fryserplads nok kommer der et par store poser i fryseren så han også kan få dem hele et stykke tid ind i vintermånederne - så ud og pluk tøser, de synger på sidste vers nu og mange af dem er allerede overmodne

• #10   6. sep 2011 Man skal være obs på at hvis man giver hyben over en længere periode, må man helst ikke stoppe igen, da du stopper hestens egen produktion af de stoffer der bruges til led/sener osv... Det anbefales med 30 dage med hybenpulver og så pause på ca 6 måneder.. Dvs det kan med fordel gives forår og efterår.... smiley

• #11   6. sep 2011 er det noget du har dokumentation på? for i mine øjne er hyben bare et godt sundt tilskud af ekstra antioxydanter og c-vitamin som vi alle kan have gavn af året rundt og jeg er aldrig stødt på advarsler i forhold til brugen - der står intet på f.eks solanums hubenpulver og i hvert fald intet på de buske jeg plukker fra *s*

• #12   6. sep 2011 Findus: Nej for det blev aldrig offentliggjort som anerkendt forsøg.. Men dem jeg kender der lavede forsøget, nærer jeg stor respekt for med henblik på forskning og troværdighed.. Og som med mange andre ting, skal man passe på med at give noget i lange perioder, da hestens eget system så kan glemme at producere det selv... Medmindre man er sikker på at give det fast resten af livet.... =)

• #13   6. sep 2011 Jeanette -nu har jeg selv gigt og har (blandt andre ting) fået forslået hybenpulver, og hverken producenten, lægen eller ergoterapeuten nævnte det du siger.

Man ser sommetider den slags med stofskiftet (ved mennesker i hvert fald), at f.eks. rygestof sænker stoftskiftet. Men her er altså blot tale om en kort periode, så får kroppen skam selv sat det i sving igen, og det normaliseres.
    Ville tro at HVIS der er noget om det du siger, så er det det samme. At når man ikke giver det en periode, så kommer kroppen selv igang med produktionen igen.

I hvert fald er det ikke noget jeg ville bekymre mig synderligt omkring. Og slet ikke når det er hele hyben (og altså ikke koncentrat)

• #14   6. sep 2011 Altså hele hyben med "kløfrø" og det hele ;-).

Kommentér på:
Hyben til heste?

Annonce