{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.028 visninger | Oprettet:

foder, foder og mere foder. {{forumTopicSubject}}

Ja, vi tager lige endnu en omgang om foder, sidder og bliver helt skør, hvis jeg skal gå efter div foderprogrammer osv.

Lige nu får min fjordvallak på 500 kg. ca 800 gram opblødte roepiller, 150 gram greenpower O grass, og 150 gram TM musli light. morgen, og igen samme møngde aften. Han står på halm, og får wrap til aften/natten.

Min traver hoppe(400 kg) får ca samme ration roepiller og greenpower, dog får hun 900 gram havre i også. og også 2 gange om dagen. Hun står også på halm, og får wrap til aften/natten.

Men jeg tænker at gå over på grønpiller i stedet for roepiller, da der er mere protein i, og det er jo vigtigt når hesten starter i ridning. dog fortsætter jeg med greenpower O grass, og havre. Men tænker at supplere med fiber piller fra nag til begge heste ( min traver skal have mere end min meget trivelige fjordhest) og så lade være med at give TM musli til fjordhesten.

hvad siger i ??
jeg supplere med vitaminer ved siden af. og bruger ellers fornuften, kigger på huldet, træningen, muskelsætning og generelt at hesten trives.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  foder, foder og mere foder.
  • #1   5. sep 2011 Jeg ville pille havren fra under alle omstændigheder.

  • #2   5. sep 2011 Jeg ville give wrap min. 2 og helst 3 gange om dagen, og så skære ned på resten af foderet, og sørge for at de får vitaminer nok.
    Har altid været min holdning at hesten skal spise så meget hø/wrap som de overhovedet gider (dog ikke fjordheste da de slet ikke kan tåle så meget) og så supplere med foder.


  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #3   5. sep 2011 Lyder umiddelbart som mange forskellige ting

    Koncentreret vitaminer og mineraler og alt det wrap de kan tåle det kan næsten alle heste fungere på med mindre du er meget ivrig stævnerytter eller anden hård fysisk træning af hestene.

    Grønpiller er græs
    Lucerne er "græs"

    Hvorfor ikke give hø eller wrap som giver hesten langt den bedste næring og tyggetid mm. istedet for græs i poser der er væk på få min. og koster meget dyrere end det andet.


  • #4   5. sep 2011 det bliver svært at give wrap mange gange om dagen, da der ikke er nogen som fast bor på gården hvor hestene står.. og har ikke mulighed for at køre derud 3-4 gange om dagen og tildele wrap.. og da de går flere heste sammen på folden, er det jo ikke helt til at vide om de får hvad de skal have. da der absolut er hiraki derude.

    Jeg vil gerne have min traver får havre, har ellers altid været imod stivelse, men i de mængder hun får nu, trives hun fint.

    ja grøntpiller er græs, men jeg tænker bare, der er godt med protein i. og i vinterperioden er der jo netop meeeeeget begrænset med græs, hvis vi får en vinter som sidst = sne all over..

    men er ved at få pip af det her " foder helvede" hehe


  • #5   6. sep 2011 Jeg har sat mine heste på hver sin fold, da min hest skal have MEGET wrap og ponyen næsten ikke kan tåle noget. Og min pony er alligevel meget dominerende, og min hest ret underlegen, så de havde ikke den store glæde af at gå sammen ..

  • #6   6. sep 2011 der er ikke mulighed for ene fold, og det bryder jeg mig heller ikke om. Da hestene er flokdyr. så hellere en lille flok på 2-4 heste

  • #7   6. sep 2011 Vil mene at det er mere fundamentalt for en hest at kunne spise så meget grovfoder som muligt end at gå på fold med en hest som den alligevel ikke kan enes med .. synes godt nok det er vildt kun at give hesten grovfoder 1 gang om dagen ...

  • #8   6. sep 2011 nu er sagen den at de har halm/frøgræs på folden. og står på halm i boksen. og pt hvor der er græs, spiser de jo det...
    det er mere i den rigtigee vinterperiode


  • #9   7. sep 2011 min hest får 500 g hippolyt struktur E. han står på døgn fold.
    så 3 gange om ugen får han i500g rish mash også fra hippolyt og hvergang han får foder får han lige en håndfuld luzerne mix
    det kan jeg virkelig anbefale de får en rigtig lækker vinterpels.
    og inden jeg begyndte med det var min hest´s mave meget oppustet men nu har den virkelig fået en pæn form. kender flere der bruger det som også er rigtig glade for det . jeg ville personligt ALDRIG give min hest andet nu efter at have prøvet dette. der er også lang tykke tid som også er super godt for dem. og min hest slikker spanden og smasker som aldrig før. han elsker det .

    http://wiegaarden.ipapercms.dk/StHippolyt/123463KatalogetHippolyt2011/ lige et link til det foder.


Kommentér på:
foder, foder og mere foder.

Annonce