{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  foder
  • #1   29. sep 2020 Jeg har fodret med fuldfoder hele sommeren faktisk smiley (han tabte sig jo på græsset året før og det ville jeg ikke risikere igen) så jeg har bare givet så han lige har været dækket ind de dage vi ikke har trænet, og de dage vi har trænet så har han fået 200g mere smiley Er spændt på hvordan han kommer til at holde huld her nu da jeg ikke er helt sikker på om den wrap og hø han får på opstaldnings stedet er ligeså kraftigt som det jeg har haft, hvis der opstår et behov får han lidt Horselux Protein tilsat oveni smiley
    Han har fået en gang dagligt i løbet af sommeren, og da han var her hjemme, 2x dagligt om vinteren. Nu følger han opstaldnings stedet, og jeg ved ikke helt hvad hun tænker at gøre endnu smiley

    Mvh TT


  • #3   29. sep 2020 Ja som Clav siger så vælg et foder med lav udfordring smiley Rocky får 550g da han ikke arbejder, og 750 g når han gør. Kommer der protein oveni er vi på 950g smiley

    Mvh TT


  • #4   29. sep 2020 Aslan går i løsdrift.
    Hovedparten af sine foderenheder får han via grovfoder.
    Krybbefoder er et supplement.

    Her om sommeren får han vitamingodbidder.
    Nok en håndfuld pr dag.

    Jeg plejer at give lidt hoeveler gold om vinteren.
    Egentlig er det lidt ligemeget med krybbefoder - men de andre får om vinteren og får alle etellerandet, så er der ro.

    Jeg kan ikke huske, om det er 10 eller gram krybbefoder pr kilo hest kan indtage pr måltid.
    Så, en varmblodsblanding må få.. Er det 500 eller 1000 gram krybbefoder pr måltid.
    Er måltider større end det, deler man dem op


  • #6   29. sep 2020 Min får lige pt. 500g fiberpiller og 500g show improver fra Saracen, fordi han har tabt sig gevaldigt henover sommeren og det hjælper allerede. Når han kommer ind, vil han få samme måltid, bare to gange om dagen. Udover det får han mash (også fra Saracen), men det får han hele året, efter arbejde.

    Og så får han alt det hø han gider, udover den smule græs vi har tilbage.. han vil få wrap oveni til vinter.


  • #7   29. sep 2020 Jeg bruger i øvrigt ikke tilskud, andet end loppefrøskaller som kur hver 3. Uge og ekstra elektrolytter når det er varmest, da han er 100% dækket ind med sit foder. Dog bruger jeg lidt ekstra vitaminer om sommeren, da han kun kører halv fodring der.

  • #8   29. sep 2020 det foder det er købt ind til vinter siger 330 g PR 100 kg - og den ene vejer ca 550 kg og let ridning - så panelet vil anbefale mig at fodre 2 gange dagligt?

  • #9   29. sep 2020 Jeg vil altid anbefale at fodre min. 2 gange, meget gerne flere.

  • #10   29. sep 2020 Min den gamle får foder hele året. Om sommeren dog mindre og kun 1 gang dagligt. Nu her, om snart, går jeg over til, at gi hende 2 gange dagligt. Jeg er ved, langsomt, at trappe op i mængde og går så over til at dele mængden i 2 den første tid og trapper så lidt mere op ved hvert måltid. Når det er koldt og især, når det regner får hun varm mad. Så hun starter natten med varm mad og slutter natten med varm mad. Det har virket rigtig godt i 2 år nu.
    Hun er lidt svær, at holde huld på og måske er det frås, at fodre om sommeren også, når der er græs nok. Men jeg vil ikke risikere hun taber sig lige inden vinter, da jeg syntes det er svært, at indhente igen. Især på en gammel hest. Så jeg følger min mavefornemmelse, om hvornår det er tid til mere mad og om foråret, hvornår det er tid til mindre mad.


  • #11   29. sep 2020 Min går bare på fold, pt med masser af græs, hvis de får behov for krybbefoder får de så lidt at de får det hele en gang.
    Den jeg har som behøver ekstra foder udover sin wrap hun får ca 250g og skal hun have får de andre roepiller og de får det på en fodring


  • #13   29. sep 2020 Jeg bruger foder, hvor de får 1,2 kg/dagligt - det får de delt op i 3 fodringer a 400 gram.
    De får om morgenen før de kommer på fold, til eftermiddag/aften når de kommer ind, og så til nat når de “puttes”.

    Mvh Charlotte


  • #14   29. sep 2020 TS. har ikke læst alle svar, men med den mængde ville jeg dele den i to fordringer.
    Man kan ikke altid regne med Gram når man snakker om hvor meget maven kan indeholde, for der er jo stor forskel på et pilleteret foder og et müsli med meget strå, man siger at en stor hest (5å0 kg) kan have 2 l. I maven (hvilket jeg stadig synes er meget)
    Jeg fodrer helst ikke mere end 1
    l. pr fodring smiley


  • #16   1. okt 2020 Førhen delte jeg krybbefoderet op i 2 portioner (morgen og aften) - og i stævnesæsonen, hvor træningen var hård, fik de 3 gange (morgen, eftermiddag, aften - eller morgen, aften, nat).

    I dag bor jeg ikke længere samme sted som hestene, og stævnedeltagelsen er stort set ikke-eksisterende, så da får de dagens ration til aften, og kun stråfoder om morgenen. Det er simpelthen et spørgsmål om morgenlogistik, og ikke nødvendigvis mit ønske - men det fungerer fint. De holder huld, og jeg har al den energi jeg kan ønske mig smiley


  • #17   1. okt 2020 Jeg er på både og. I den stald hvor min står, der fodres de to gange dagligt i hverdage og en gang dagligt i weekenden. Min får 100 g pr 100 kg hest, og med 165 kg hest, så er det ikke store mængder. Så i alle morgenspande/weekend er alt dens foder. Eventuelle eftermiddagsspande får en håndfuld græs/grønpilleblanding.

    Med din mængde foder ville jeg umiddelbart skifte. Men 100 g/100 kg hest er også min øvre grænse for let arbejde. Vil du blive på det, så er jeg også til to fodringer.


  • #18   3. okt 2020 nu er jeg ikke tvunget til at bruge foder, da hestene er nøjsomme i foder og huld. de har stadig massere af græs, men mine 7 hektar, så med jeres svar, så vil jeg overveje at dele foderet op eller helt tage det fra.

    jeg giver endnu ikke stråfoder, da de har mega meget græs, så jeg går lige i tænkebox


  • #19   3. okt 2020 Så ville jeg vælge et andet for der med lavere udfodring, som er mere velegnet til den slags heste og så måske nøjes med en fodring

  • #20   3. okt 2020
    Hvis de er nøjsomme, giver det ikke mening at du har valgt et foder med så høj tildeling og at de går på græs.


  • #21   3. okt 2020 Skulle jeg udfodre over 1 kg i alt, ville jeg forsøge at dele op tror jeg smiley

    Vi har islændere og de får kun 100 g vitamin, lidt biotin og en smule “fiber/grøn/roe-pille i et” for at gemme vitaminerne - så jeg kan nærmest ikke fodre 2 gange smiley


  • #22   5. okt 2020 krukken. Der er en mening med det foder smiley og derfor netop det foder de skal have- men jeg kan jo vælge at dele op i mange flere måltider, da jeg har dem hjemme

  • #23   7. okt 2020 Hvis hesten går til hård træning, så ville jeg give den fuld foder nu, det gør jeg også med min egen.
    Hvis ikke, ville jeg dele det op, især hvis hesten har tendens til at tage på hurtigt smiley


Kommentér på:
foder

Annonce